Pagina 4 van 5
Geplaatst: 07 aug 2006, 21:07
door Trainspotterke
NSNMBS schreef:Duikbril AM86 schreef:Reden die varkensneuzen vroeger ook naar het buitenland?
Ik vind hem echt wel schik ze diene foto.
Vandaag de dag ook nog. AM75 rijd nog tot Roosendaal. En AM klassiek rijd tot Maastricht. (Vroeger was dat Break)
En vanaf december hopelijk ook nog 13 en I11 naar Maastricht!

Geplaatst: 08 aug 2006, 00:37
door Steven
voorlopig enkel geweten tot luik
Geplaatst: 08 aug 2006, 10:46
door Trainspotterke
Trainspotterke schreef:hopelijk
Geplaatst: 08 aug 2006, 20:00
door NSNMBS
Trainspotterke schreef:Trainspotterke schreef:hopelijk
Lol, ik hoop ook op 13+I11. Zou mooi zijn als je 13+I11 en 1700+ICRm naast elkaar zou zien staan

Geplaatst: 09 aug 2006, 00:24
door Bart
NSNMBS schreef:Duikbril AM86 schreef:En AM klassiek rijd tot Maastricht. (Vroeger was dat Break)
Is het grensbaanvak naar Maastricht dan onder 3kv??
Want een break kan en mag niet rijden op 1.5kv lijnen,dan sluit zijn dur niet. Je kan dat wel oplossen door een schakelaar te draaien, maar in de depannage boek staat in dat de break enkel in Luxemburg mag komen en niet in Nederland.
Begin januari toen het zo'n extreem hard had gesneeuwd in Belgiƫ, stond de voorziene trein naar Roosendaal (een 800), in panne en moest er met vervangmateriaal gereden worden. Dat was toen een break.
In Kapellen was hun euro gevallen dat breaks niet binnen mochten in Roosendaal en hebben ze me beperkt tot Essen. Sprinters daarintegen mogen daar wel komen maar maximum 1 stelletje.
Geplaatst: 09 aug 2006, 00:37
door NSNMBS
Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Geplaatst: 09 aug 2006, 00:51
door Bart
NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
Geplaatst: 09 aug 2006, 14:28
door KB
Bart schreef:NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
Ze hebben daar idd gereden als IC-trein Maastricht/Genk - Knokke/Blankenberge tot ergens in de jaren '90.
Geplaatst: 09 aug 2006, 17:34
door Steven
KB schreef:Bart schreef:NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
Ze hebben daar idd gereden als IC-trein Maastricht/Genk - Knokke/Blankenberge tot ergens in de jaren '90.
tot 98 vermoedelijk he dan

wegens het toen in voege komen van het ic/ir plan 1998

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:51
door bobby
Wanneer gaat NMBS eens dubbeldekrijtuigen kopen die 200km/u (of zelfs 240 km/u) mogen rijden, zodat er op de IC Oostende- Eupen enidelijk eens voldoende zitplaatsen zijn?
Geplaatst: 24 jan 2007, 13:24
door Terminus
bobby schreef:Wanneer gaat NMBS eens dubbeldekrijtuigen kopen die 200km/u (of zelfs 240 km/u) mogen rijden, zodat er op de IC Oostende- Eupen enidelijk eens voldoende zitplaatsen zijn?
Ik vind het raar dat er nog nooit over dubbeldektreinstellen gesproken is voor IR en IC-diensten. Dat bespaart toch op locomotieven!
Geplaatst: 24 jan 2007, 13:41
door Shrek
ze gaan juist locomotieven bijkopen om met de dubbeldekkers te kunnen rijden
En gezien de strustuur van de M6 lijkt het mij niet onmogelijk dat ze die draastellen ooit eens zullen aanpassen voor 200 km/u

Geplaatst: 24 jan 2007, 14:06
door Wover
Heb ik ook al eens geopperd, dat ze bij de order hadden moeten zetten dat ze 200 moesten kunnen gaan...
Of eventueel een soort van IC-TGV voor Belgiƫ, bestaande uit 6 dubbeldeksrijtuigen en twee lichte locomotieven die samen genoeg vermogen en trekkracht hebben voor 200 te kunnen gaan. Deze zouden dan ingezet kunnen worden op alle IC diensten ofzo...
Maar dat zijn wat te wilde dromen vrees ik, maar waarschijnlijk goedkoper dan M6 + nieuwe locomotieven + ander materieel aankopen, want als ze zo'n 20 HST's hadden aangekocht zoals ik zeg, zouden ze nog 20 jaar toekomen met het huidige materieel voor IR en L treinen.
Geplaatst: 24 jan 2007, 14:10
door bobby
NS heeft dubbeldek treinstellen de IRM.
oorspronkelijk 3 & 4 ledige uitvoering, doc een aantal zijn verlengd tot 6-ledig. v-max = 160 km/u (hoewel NS ooit aangekondigd heeft dat 200 km/u in de toekomst haalbaar zou zijn, samen met een upgrade naar 25 kV)
http://www.train-photos.com/picture/number138.asp
Geplaatst: 24 jan 2007, 14:14
door bobby
men zou natuurlijk een aantal locs HLE21 kunnen aanpassen zodat deze in traktieschakeling 200km/u (of zelfs meer bv 240km/u) zouden kunnen halen. Als men dan ook nog een 25 kV transformator & gelijkrichter (HLE12)inbouwt zou men op de TGV lijnen kunnenrijden.