13 met m6
Het zou toch stukken beter zijn dat ze die trein in het gat van 40 minuten, dat er nu is tussen Antwerpen en Gent, steken. Dan is er een verbinding om de 20 minuten tussen deze steden en hoeft men ook niet te gaan koppelen en ontkoppelen in Brugge.pietmol schreef:Hopelijk wordt deze trein dan uitgerust met twee 27mux met snelkoppeling, zodat men deze trein in Brugge kan splitsen en men eindelijk ook eens een IC trein Antwerpen-Blankenberge krijgt.
Hallo,
Dit weekend reden de 13+M6+21, maandag was het 21/27+M6+21/27, dinsdag was het 13+I11 (zoals normaal dus), en vandaag zat er weer een 21/27+M6+21/27 bij.
Nomraalgezien komen de M6 pas vanaf eind mei in actie op de ICg, en dit tot eind september.
Btw: M6'en op de ICg voor altyd: eerst zien, dan geloven!
Groeten,
Joris De Mol
Dit weekend reden de 13+M6+21, maandag was het 21/27+M6+21/27, dinsdag was het 13+I11 (zoals normaal dus), en vandaag zat er weer een 21/27+M6+21/27 bij.
Nomraalgezien komen de M6 pas vanaf eind mei in actie op de ICg, en dit tot eind september.
Btw: M6'en op de ICg voor altyd: eerst zien, dan geloven!
Groeten,
Joris De Mol
dit is weer typisch NMBS logica, voor de meerderheid van de Antwerpenaars staat naar de kust gaan gelijk met naar Blankenberge gaan, dus voor NMBS hoeft zo'n direkte verbinding niet...FLV-FGSP schreef:Antwerpen-Blankenberge komt er zeker nog niet in december 2007.Bart schreef:Die komt er. De ene zegt vanaf december 2007, de andere zegt vanaf december 2008.pietmol schreef:
Zodat men deze trein in Brugge kan splitsen en men eindelijk ook eens een IC trein Antwerpen-Blankenberge krijgt.
Wie zal het zeggen....
als men over t13 beschikt, dan kan men toch M6 rijtuigen en een I11 stuurrijtuig nemen.Joris schreef:Hallo,
Dit weekend reden de 13+M6+21, maandag was het 21/27+M6+21/27, dinsdag was het 13+I11 (zoals normaal dus), en vandaag zat er weer een 21/27+M6+21/27 bij.
Nomraalgezien komen de M6 pas vanaf eind mei in actie op de ICg, en dit tot eind september.
Btw: M6'en op de ICg voor altyd: eerst zien, dan geloven!
Groeten,
Joris De Mol
En dan zit je 10 maand per jaar met een bijna lege trein terwijl je nu met een overstap in Gent een aansluiting naar Blankenberge hebt.bobby schreef:dit is weer typisch NMBS logica, voor de meerderheid van de Antwerpenaars staat naar de kust gaan gelijk met naar Blankenberge gaan, dus voor NMBS hoeft zo'n direkte verbinding niet...
Ik heb altijd gehoord dat het de bedoeling was om vanuit Antwerpen 3 verbindingen richting Gent te krijgen: Oostende, Kortrijk en Blankenberge.
Dus in dat opzicht is het wel rendabel om heel het jaar door een trein naar Blankenberge te laten rijden.
En eerlijk gezegd; op de treinen naar Oostende zit ALTIJD volk, heel het jaar door.
Dus in dat opzicht is het wel rendabel om heel het jaar door een trein naar Blankenberge te laten rijden.
En eerlijk gezegd; op de treinen naar Oostende zit ALTIJD volk, heel het jaar door.

Hallo,
Maar... is een I11 compatibel met M6? (de overgangen tussen de rijtuigen, de deuren,...)
Ter info: de 1339 rijdt hier nu al voor de 2de dag, en zit kant FN, kant FSD hangt de 2113.
Btw: de laatste weken is men hier een seriuze soep aan het maken van wat wanneer rijdt. Normaal heb je in Lokeren om paar uur.15 een trein naar FSD met een 13, en bij onpaar een MS 96, nu zitten die dubbeldeks soms om 12.15 u, soms niet, soms zit er dan een MS 96 om 12.15 u.
In elk geval, naar wat ik denk te merken heeft men dit jaar 1 van de 2 13+I11 vervangen op de ICg, ipv een MS96 ram... (hopelijk wijzigt dat nog einde mei, uit fotografisch standpunt natuurlijk).
Groeten,
Joris De Mol
Ooja, die zijn er zeker nog, in FSD staan er nog een 5-tal werkloos aan de kant.Shrek schreef:ik vrees dat er daar geen van over zijnbobby schreef: als men over t13 beschikt, dan kan men toch M6 rijtuigen en een I11 stuurrijtuig nemen.
Maar... is een I11 compatibel met M6? (de overgangen tussen de rijtuigen, de deuren,...)
Ter info: de 1339 rijdt hier nu al voor de 2de dag, en zit kant FN, kant FSD hangt de 2113.
Btw: de laatste weken is men hier een seriuze soep aan het maken van wat wanneer rijdt. Normaal heb je in Lokeren om paar uur.15 een trein naar FSD met een 13, en bij onpaar een MS 96, nu zitten die dubbeldeks soms om 12.15 u, soms niet, soms zit er dan een MS 96 om 12.15 u.
In elk geval, naar wat ik denk te merken heeft men dit jaar 1 van de 2 13+I11 vervangen op de ICg, ipv een MS96 ram... (hopelijk wijzigt dat nog einde mei, uit fotografisch standpunt natuurlijk).
Groeten,
Joris De Mol