Re: Einde HLE 26
Geplaatst: 16 dec 2011, 12:45
Ik zou het ook wel eens willen zien een T13 op zeebrugge
Zo raar is dat niet hoor, die komen er nog. Er is zelfs eens een ongeval gebeurd met een HLE13 te zeebrugge vorming als ik me niet vergis. Ik meen te hebben onthouden dat dit met 1323 of 1326 was.Treinen9880 schreef:Ik zou het ook wel eens willen zien een T13 op zeebrugge
Neen hoor, die 13'en zien we hier al jaren niet meer. Dat zal wel niet lang meer duren denk ik zo. Ik kan het me niet voorstellen dat de T28 en T20 alles van en naar de kust gaan slepen. De 12 en de 57 zijn eerder een zeldzaamheid.Steven schreef: Zo raar is dat niet hoor, die komen er nog.
Daar heb ik ergens een powerpoint voorstelling van liggen met foto's...Steven schreef:Zo raar is dat niet hoor, die komen er nog. Er is zelfs eens een ongeval gebeurd met een HLE13 te zeebrugge vorming als ik me niet vergis. Ik meen te hebben onthouden dat dit met 1323 of 1326 was.Treinen9880 schreef:Ik zou het ook wel eens willen zien een T13 op zeebrugge
Maar die schrijven dergelijke roddels bij elke locreeks die eruit gaat. Natuurlijk probeert de nmbs haar oud materiaal steeds te verkopen, maar voor deze rammelbakken zullen ze (net als voor de 22/23/15/16) echt geen geïnteresseerden vinden.msts.be schreef:Blijkbaar weten ze bij Wallorail meer ? Sommige HLE26 zouden mogelijk verkocht worden ?
http://wallorail.be/actu/0312/19.htm
Misschien kunnen ze ze nog kwijt aan de Democratische Volksrepubliek Korea, daar hebben ze ook 3kV...Shrek schreef: Natuurlijk probeert de nmbs haar oud materiaal steeds te verkopen, maar voor deze rammelbakken zullen ze (net als voor de 22/23/15/16) echt geen geïnteresseerden vinden.
Ja, maar die zijn nu ook hun eigen locs aan het bouwen. Zelfs tot TRAXX-klonen toe (lichtgroene loc achteraan):LHOON schreef:Misschien kunnen ze ze nog kwijt aan de Democratische Volksrepubliek Korea, daar hebben ze ook 3kV...Shrek schreef: Natuurlijk probeert de nmbs haar oud materiaal steeds te verkopen, maar voor deze rammelbakken zullen ze (net als voor de 22/23/15/16) echt geen geïnteresseerden vinden.
Maar staal en arbeiders hebben ze genoeg, dus een locomotief met dezelfde technologie als de 26 kunnen ze daar makkelijk zelf bouwen (moest iemand dat ooit willen). Het zou nog goedkoper zijn dan ons oud ijzer daar te importerenmsts.be schreef:En zelfs al geraken ze verkocht, dan nog moet Noord-Korea harde valuta hebben om die te betalen. En laat nu dat hetgene zijn wat ze niet hebben.