Pagina 4 van 5
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 11 dec 2011, 10:37
door gysev
nighttrain schreef:het is niet het probleem van Uk en EIRE,de anderen hebben beloofd hun buitengrenzen te beschermen zowel op binnenkomst als buiten gaan.Als U het vliegtuig neemt naar Kroatië , zullen ze u niet laten vertrekken zonder ID card, want U verlaat de Schengenzone.
Inderdaad: de
buitengrenzen, en in het geval van Eurostar ligt die grens niet in Brussel maar achter Lille. Als jouw vliegtuig naar Zagreb een tussenlanding maakt in Frankfurt of Wenen heb je net hetzelfde probleem.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 11 dec 2011, 10:45
door nighttrain
gysev schreef:nighttrain schreef:U zegt het juist met de klemtoon op ambtenaren. Nu is het een prive onderneming .En de anderen hebben beloofd hun werk te doen.
Sinds wanneer mogen privéondernemingen grenscontroles uitvoeren? In FBMZ gebeurt de controle nog steeds door de Immigration Service. Het verschil is dat ze op deze manier minder personeel moeten inzetten dan wanneer ze tijdens de rit controleren.
Wel die mensen zijn sind 1/04/2008 geen staatsambtenaren, ze werken voor de home office en hebben objectieven gekregen die ze minstens moeten nakomen.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 11 dec 2011, 10:47
door gysev
nighttrain schreef:Wel die mensen zijn sind 1/04/2008 geen staatsambtenaren, ze werken voor de home office en hebben objectieven gekregen die ze minstens moeten nakomen.
Ze werken dus voor het ministerie van binnenlandse zaken. Wat mij betreft is een ministerie geen privébedrijf.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 11 dec 2011, 11:15
door dentheo
Ik vraag me wel af waarom dat jaren oud probleem een "revival" kent. Besparingen in UK in zicht ?
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 11 dec 2011, 11:22
door nighttrain
gysev schreef:nighttrain schreef:Wel die mensen zijn sind 1/04/2008 geen staatsambtenaren, ze werken voor de home office en hebben objectieven gekregen die ze minstens moeten nakomen.
Ze werken dus voor het ministerie van binnenlandse zaken. Wat mij betreft is een ministerie geen privébedrijf.
Het ministerie niet ,maar wel "het bedrijf" die deze taken uitvoert (het zijn geen politie taken,ze houden niemand aan ) !). U kunt het vergelijken met het bedrijf "SODEXO" die in Belgie maaltijdcheques levert en catering facilitys , wel die beheren sommige gevangenissen voor het ministerie van justie aldaar. Maar in België zijn jullie dat nog niet zo gewoon.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 11 dec 2011, 11:25
door nighttrain
dentheo schreef:Ik vraag me wel af waarom dat jaren oud probleem een "revival" kent. Besparingen in UK in zicht ?
Theo dit is het antwoord op uw vraag die ik gisterne gepost heb,du om de Britse opinie te bespelen ,
: Voor zij met een kritische geest.
Dit programma van BBC en de andere artikels in de geschreven britse pers,over dit item, komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Dit alles is het gevolg van een potje vechten op hoog niveau tussen de Britse conservatieve regering (Cameron) en topambtenaren.
De Britse minister van binnenlandse zaken , Theresa May heeft de baas van het UKBA(Brodie Clarck) onlags ontslagen (en het top managment) met nogal rare argumenten betreffende de organisatie van de controles enz...
Er zijn akties ondernomen door het personneel van UKBA (stakingen).
Brodie Clarck kreeg die job onder de Labour regering van Gordon Brown.Dus nu worden de rekeningen vereffend,tussen links en rechts.
En we waren er getuige van door die "toevallige "reportages met een dubbele agenda ,niks meer niks minder....en de VRT aapt na zonder de echte kern van die mediabelangstelling te doorzien.
De aktie van Theresa May en bepaalde pers kadert in de algehele nieuwe politiek binnen Uk t.o.v. Europa, zie gisteren in Brussel, dus wie wilde niet tekenen??
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 12:18
door K V B
gysev schreef:
Inderdaad: de buitengrenzen, en in het geval van Eurostar ligt die grens niet in Brussel maar achter Lille. Als jouw vliegtuig naar Zagreb een tussenlanding maakt in Frankfurt of Wenen heb je net hetzelfde probleem.
Een dergelijk vliegtuig zal daarom zowel bij vertrek in Brussel, als ook bij de tussenlanding in Wenen of Frankfurt in het "niet Schengen" gedeelte van de luchtaven adgehandelt worden.
Het is om dezelfde reden helemaal niet onlogisch om de Eurostar geheel als "buiten Schengen" te beschouwen.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 15:29
door gysev
nighttrain schreef:Ze werken dus voor het ministerie van binnenlandse zaken. Wat mij betreft is een ministerie geen privébedrijf.
Het ministerie niet ,maar wel "het bedrijf" die deze taken uitvoert (het zijn geen politie taken,ze houden niemand aan ) !). U kunt het vergelijken met het bedrijf "SODEXO" die in Belgie maaltijdcheques levert en catering facilitys , wel die beheren sommige gevangenissen voor het ministerie van justie aldaar. Maar in België zijn jullie dat nog niet zo gewoon.[/quote]
Als dat klopt werken ze in België illegaal want een privébedrijf mag hier geen identiteitscontroles uitvoeren.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 15:33
door gysev
K V B schreef:Een dergelijk vliegtuig zal daarom zowel bij vertrek in Brussel, als ook bij de tussenlanding in Wenen of Frankfurt in het "niet Schengen" gedeelte van de luchtaven adgehandelt worden.
Het is om dezelfde reden helemaal niet onlogisch om de Eurostar geheel als "buiten Schengen" te beschouwen.
Net wel, zolang er tickets Brussel - Lille worden verkocht is dat een normale trein binnen Schengen. Daarom: controle na Lille is de enige logische manier van werken. Waarom moeten Eurostar en België gestraft worden omdat GB geen geld wil uitgeven om zijn grenzen te bewaken? Het zou misschien al helpen indien alle reizigers voor Lille in hetzelfde rijtuig werden ondergebracht, dan kan de boordchef gemakkelijk controleren of er iemand blijft zitten.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 15:57
door pietje
gysev schreef:nighttrain schreef:gysev schreef:Ze werken dus voor het ministerie van binnenlandse zaken. Wat mij betreft is een ministerie geen privébedrijf.
Het ministerie niet ,maar wel "het bedrijf" die deze taken uitvoert (het zijn geen politie taken,ze houden niemand aan ) !). U kunt het vergelijken met het bedrijf "SODEXO" die in Belgie maaltijdcheques levert en catering facilitys , wel die beheren sommige gevangenissen voor het ministerie van justie aldaar. Maar in België zijn jullie dat nog niet zo gewoon.
Als dat klopt werken ze in België illegaal want een privébedrijf mag hier geen identiteitscontroles uitvoeren.
Heeft er niks mee te maken: als er een akkoord is dat de Britten mensen mogen sturen om te controleren, dan heeft België niets te zien in welk statuut ze werken.
De vraag is: heeft de UK toelating om op Belgisch grondgebied controles te doen, en zo ja onder welke voorwaarden.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 21:10
door Portbou
...sorry dat ik hierop blijf hameren...
Mag ik nogmaals vragen waarom er geen ticketcontrole door de treinmanagers plaatsvindt tussen Lille en London ?
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 21:58
door dentheo
De man kan toch makkelijk
Twee ticketten hebben, één Br-Lille, een ander Bru -Lon ???
waarschijnlijk goedkoper dan mensensmokkelaar...
Dan brengt ticket controle ook niets.... en het visum mag hij niet vragen, noch controleren....
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 12 dec 2011, 23:05
door nighttrain
dentheo schreef:De man kan toch makkelijk
Twee ticketten hebben, één Br-Lille, een ander Bru -Lon ???
waarschijnlijk goedkoper dan mensensmokkelaar...
Dan brengt ticket controle ook niets.... en het visum mag hij niet vragen, noch controleren....
Inderdaad Theo. Zoals ik eerder zei ,een storm in een glas water ,iedereen weet en kent de problemen.
Elke kontrolepost van bv de Britten in Parijs ,fréthun,Coquelles, Brussel maakt het voorwerp uit van een diplomatieke overdracht van grondgebied. Idem voor de Fransen in UK.En op dit Xm² gelden de teritoriale bevoegdheden van de eigenaar van het grondgebied van die kontrolepost.
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 13 dec 2011, 01:23
door Portbou
dentheo schreef:Dan brengt ticket controle ook niets....
Dus : de trainmanagers controleren tussen Lille en London geen ticketten omdat dit qua mensenhandel en illegalen niets oplost.
En andere redenen om ticketten te controleren zijn er niet ???
Re: Grenswacht problemen bij Eurostar
Geplaatst: 13 dec 2011, 07:55
door nighttrain
Portbou schreef:dentheo schreef:Dan brengt ticket controle ook niets....
Dus : de trainmanagers controleren tussen Lille en London geen ticketten omdat dit qua mensenhandel en illegalen niets oplost.
En andere redenen om ticketten te controleren zijn er niet ???
Een klein vraagje: zijn de het de treinmanagers die controles moeten doen in trein? Of blijven die statisch in de achterste cab?Ik dacht dat er maar 1 treinmanager was per €*?