Vervangend (bus)vervoer in geval van calamiteiten
Re: Vervangend (bus)vervoer in geval van calamiteiten
"Het parket" dekt dan ook een onduidelijke lading. Magistraten die ter plaatse gaan, gebeurt relatief zelden maar iedereen die handelt in opdracht van de substituut (verkeersdeskundige, wetsgeneesheer, ...) kunnen ook als 'parket' worden aanzien. Niet dat het in deze veel belang heeft.
Re: Vervangend (bus)vervoer in geval van calamiteiten
Hoi
Twee opmerkingen:1 bij dodelijk verkeersongeval met trein komt parket(magistraat) nooit terplaatse (behalve ingeval van
opzettelijke feiten met dood tot gevolg---dan parket met onderzoeksrechter; anders minstens leden
van de zgn technische dienst van de federale politie en eventueel verkeersdeskundige
2.bij calamiteiten op lijn 12 is het schrijnend dat men geen gebruik maakt van bestaande middelen: op
spitsuur bussen vinden is inderdaad vrij moeilijk of zelfs onmogelijk; maar tussen Kapellen en Essen rijdt
de reguliere lijn 670 in een uurdienst(meestal gelede bussen); deze zou minstens een deel van de
reizigers kunnen meenemen(heb enkele jaren geleden bij een kabelbreuk in Kapellen
Nederlanders verwezen naar de bushalte(ongeveer 500 meters van station verwijderd!)Maar:
NMBS aangestelde(n) die niet meer van de regio zijn zoals vroeger kennen het bestaan van
deze lijn niet!
f
Twee opmerkingen:1 bij dodelijk verkeersongeval met trein komt parket(magistraat) nooit terplaatse (behalve ingeval van
opzettelijke feiten met dood tot gevolg---dan parket met onderzoeksrechter; anders minstens leden
van de zgn technische dienst van de federale politie en eventueel verkeersdeskundige
2.bij calamiteiten op lijn 12 is het schrijnend dat men geen gebruik maakt van bestaande middelen: op
spitsuur bussen vinden is inderdaad vrij moeilijk of zelfs onmogelijk; maar tussen Kapellen en Essen rijdt
de reguliere lijn 670 in een uurdienst(meestal gelede bussen); deze zou minstens een deel van de
reizigers kunnen meenemen(heb enkele jaren geleden bij een kabelbreuk in Kapellen
Nederlanders verwezen naar de bushalte(ongeveer 500 meters van station verwijderd!)Maar:
NMBS aangestelde(n) die niet meer van de regio zijn zoals vroeger kennen het bestaan van
deze lijn niet!
f
Re: Vervangend (bus)vervoer in geval van calamiteiten
Dan moeten de processen aangepast worden.Maar:
NMBS aangestelde(n) die niet meer van de regio zijn zoals vroeger kennen het bestaan van
deze lijn niet!
f
Re: Vervangend (bus)vervoer in geval van calamiteiten
Klopt..is er voor zulke gebeurtenissen een soort "crisis" manager bij NMBS ?kika schreef: Dan moeten de processen aangepast worden.
Incl. draaiboek per lijn, schets van stationsomgeving , lijst van plaatselijke kontakten, burgemeester enz., .
Goede voorbereiding kan veel oplossen en natuurlijk bijwerken na elke gebeurtenis. (de-briefing ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide