Pagina 4 van 6

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 08 feb 2012, 09:37
door Steven
De diensten met goederentreinen verdwijnen gewoon beetje bij beetje in die depots. De mensen schuiven dan gewoon door naar reizigers of vragen een depot waar ze wel goederen kunnen rijden.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 14 feb 2012, 14:24
door robby_r
Sollicitatiegesprek bij b-logistics is vrij vlot gelopen. Ten laatste vrijdag mag ik een bericht verwachten. Ben benieuwd :)

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 17 feb 2012, 18:22
door robby_r
Ik heb vandaag telefoon gekregen van Hr Logistics met het nieuws dat ik geslaagd ben voor het mondeling onderhoud :d
Alweer een flinke stap voorwaarts. Nu nog naar het Cps en we are good to go ^^

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 22 feb 2012, 13:36
door fitnessboy
ik laat hier even weten dat er meer en meer mensen zijn die getekent hadden die nu hun aanvraag terug trekken voor de rijden voor logistics.
het eten tijdens de uitslaap zou niet betaald zijn. de uitslaap zou ook niet belastingsvrij zijn en zo zullen er nog vele dingen uit de mouw komen. kan alleen maar zeggen. denk eerst nog eens na voor je in dit verhaal duikt.
er is vorige week vergadering geweest tussen technics en logistics en daaruit blijkt dat logistics nog geen planning heeft opgesteld voor maart

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 22 feb 2012, 14:51
door robby_r
Ik heb gesproken met mijn contactpersooon binnen logistics en heb besloten om door te zetten.
Mvg

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 10:48
door Tim
robby_r schreef:Ik heb gesproken met mijn contactpersooon binnen logistics en heb besloten om door te zetten.
Mvg
Succes maar makkelijk zal je het alleszinds niet hebben. TB's van Technics zijn massaal hun P103 aan het invullen om te melden dat ze geen monitor zijn voor bestuurders in opleiding bij Logistics.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 11:08
door Steven
Er zijn al zeker 11 bestuurders die zich teruggetrokken hebben van logistics, daarboven zijn er vele bij technics die weigeren een leerling voor logistics mee te nemen. Er is ook al een instructeur die te kennen heeft gegeven geen opleiding te geven. De start die logistics nu maakt is daardoor al een hele valse start te noemen.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 14:00
door dentheo
Tim schreef:
robby_r schreef:Ik heb gesproken met mijn contactpersooon binnen logistics en heb besloten om door te zetten.
Mvg
Succes maar makkelijk zal je het alleszinds niet hebben. TB's van Technics zijn massaal hun P103 aan het invullen om te melden dat ze geen monitor zijn voor bestuurders in opleiding bij Logistics.
Dan zal Technics van die jongens de premies moeten inhouden tot ze zich "deftig" gedragen.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 14:02
door Steven
dentheo schreef:
Tim schreef:
robby_r schreef:Ik heb gesproken met mijn contactpersooon binnen logistics en heb besloten om door te zetten.
Mvg
Succes maar makkelijk zal je het alleszinds niet hebben. TB's van Technics zijn massaal hun P103 aan het invullen om te melden dat ze geen monitor zijn voor bestuurders in opleiding bij Logistics.
Dan zal Technics van die jongens de premies moeten inhouden tot ze zich "deftig" gedragen.
Waarom? technics heeft zich niet te moeien met logistics en omgekeerd. Het enige wat die twee samenbrengt is het feit dat Logistics voorlopig niet verder kan zonder treinbestuurders van logistics. Daar stopt het verhaal. Logistics ging in eigen personeel voorzien zo snel als mogelijk, maar waar ze gehoopt hadden dat er veel spontaan zouden overstappen in het nieuwe verhaal komen ze van een kale reis terug. Dat is niet de fout van die treinbestuurders.
Dat de bestuurders van logistics in massa het logistics verhaal de rug toekeren is een teken aan de wand.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 15:32
door fitnessboy
ook ik zal weigeren een leerling van logistics mee te laten rijden. Als ik die laat rijden onder mijn risico voor 3€/ prestatie dan probeer ik ervoor te zorgen dat deze in zijn cariere geen veiligheidsfouten maakt. onder de nieuwe voorwaarden van logistics kan ik dit niet meer verzekeren (13uur dienst) en daarom weiger ik absoluut hiervoor. en ik denk dat er zo veel denken. ( trouwens de hlt zal toch eerst aangepast moeten worden leerlingen van logistics mogen zowiezo niet de stuurpost in bij mij :)

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 15:54
door robby_r
Nou.. Ben momenteel bezig aan mijn zoveelsge 6-dagen werkweek bij b-post met 2 dagen waarbij ik een ronde dubbel moest doen door de vele zieken, zonder dat daarvoor een eurocent meer op de loonbrief komt. Sommige reacties die ik hier lees brengen me aan het glimlachen. Nu, ik weet wat ik wil. Ik wil een brevet goederen halen. Goedschiks of kwaadschiks :) laat maar komen dat avontuur. Bring it on. Ik ben al wat gewend en kan best wat hebben ;)

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 20:31
door groentje
B-LOG kan mensen zoals jij gebruiken. Als Logistics het lang genoeg uitzingt, tenminste, het zijn maar droeve tijden voor het bedrijf. Veel succes, in elk geval, wat de toekomst ook brengt.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 21:19
door Steven
Goedschiks of kwaadschiks? Dat klinkt voor mij als een cowboy in de stuurpost van een trein. Dubbele shift werken kan en mag misschien voor een andere bedrijf maar als ik morgen een trein zie vanwaar de bestuurder al dubbel werk doet is dat een fout tegen de veiligheid of willen we echt een bedrijf hebben met Duitse wantoestanden en diensten van 18 en 23u aan het stuur?

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 22:28
door dentheo
Steven schreef: Waarom? technics heeft zich niet te moeien met logistics en omgekeerd. Het enige wat die twee samenbrengt is het feit dat Logistics voorlopig niet verder kan zonder treinbestuurders van logistics. Daar stopt het verhaal.
Als de jongens van Technics niet doen wat hun baas Technics (van de holding) hen oplegd..... heel makkelijk op te lossen.
Ik denk dat zelfs een ambtenaar soms naar zijn baas moet luisteren.

Re: Nmbs Logistics

Geplaatst: 23 feb 2012, 22:39
door fitnessboy
dentheo schreef:
Steven schreef: Waarom? technics heeft zich niet te moeien met logistics en omgekeerd. Het enige wat die twee samenbrengt is het feit dat Logistics voorlopig niet verder kan zonder treinbestuurders van logistics. Daar stopt het verhaal.
Als de jongens van Technics niet doen wat hun baas Technics (van de holding) hen oplegd..... heel makkelijk op te lossen.
Ik denk dat zelfs een ambtenaar soms naar zijn baas moet luisteren.

sorry tegen hlt zondig ik niet :wink: daar voor kan zelfs de grootste baas van de nmbs op zijne kop gaan staan