gysev schreef:Jeroen schreef:Gaan we eens het aantal ongevallen door oververmoeide seingevers naast het aantal (onaangekondigde) vakbondsacties leggen? Waarvan zouden de reizigers het meeste wakker liggen?
Dat veiligheid voor jou blijkbaar minder belangrijk is dan wat hinder laat ik voor jouw rekening.
Ik ben het niet die pintelierende seingevers in bescherming neemt, hoor. Tot zover dus het belang van de veiligheid. Zeg dan gewoon dat het om de dagen 'recup' of om het machtspelletje gaat, hé.
gysev schreef:Jeroen schreef:Zou het treinverkeer de dag na die actie in Berchem opeens veel veiliger zijn geworden?
Ja, want er werd onmiddellijk gezorgd voor 6 extra mensen. Toch vreemd dat zoiets wel kon na 30' actie maar niet na 2 jaar onderhandelen, nee?
En van waar kwamen die mensen? Van een andere blokpost? Dan is de veiligheid er daar op achteruit gegaan? Of ze kwamen van een dienst waar ze eigenlijk in overtal waren? Dat bewijst dan misschien wederom dat er te veel 'jobkes' zonder inhoud bestaan bij de spoorwegen? En dan nog iets: zijn ze gebleven of was het gewoon om een brandje te blussen?
gysev schreef:Jeroen schreef:Indien niet, had de actie wederom geen meerwaarde buiten dan misschien de klanten nog maar eens enorm op de zenuwen werken of wat gestolen arbeidstijd die men in de zak kan steken.
Welke gestolen werktijd? Actievoerders worden niet betaald tijdens de uren dat gestaakt wordt Jeroen.
Tijdens de werkuren gaan 'verbroederen' in een lokaal cafe met de stakingspremie van de vakbond als aanmoediging. U weet wel, die gestolen arbeidstijd is ook de reden waarom er steevast op een werkdag en niet in een weekend wordt betoogd.
gysev schreef:Jeroen schreef:Ah ja, het is daarmee dat de stakers (en niet de directie) de blok in Brussel-Zuid zijn binnengevallen om daar vervolgens de arbeid van de werkwilligen te verstoren? Trouwens, als er helemaal geen acties zijn, moeten er uit veiligheidsoverwegingen ook geen stations of blokken worden gesloten.
Bij die bende die binnenvalt zit NIEMAND die in Brussel-Zuid werkt, maar wel veel militanten die op de directie werken. Dat zegt wel iets denk ik, maar dat zie ik waarschijnlijk ook wel weer verkeerd. En dat onze voorlaatste regiomanager persoonlijk het bevel heeft komen geven om de blokpost een uur te sluiten heb ik waarschijnlijk gehallucineerd terwijl ik pinten zat te pakken

. Misschien moet je je vooroordelen eens een uurtje vrijaf geven en eens nadenken waarom bv een vakbondsman als Bovy ineens wordt bedankt met een mooi lucratief directeurspostje. Het zal wel niet zijn omdat hij het personeel zo goed heeft verdedigd zeker?
Dat zegt dan veel over die vakbonden en de militanten, hé. Godzijdank zijn die er nog met hun guerilla-acties of het was hier Noord-Korea aan de Noordzee...
gysev schreef:Jeroen schreef:Een nultolerantie is zo iemand op straat zetten. Bij de spoorwegen moet men zo een termen niet gebruiken want werkelijk alles wordt er in meedere of mindere mate getolereerd.
Volledig akkoord: wie drinkt tijdens de dienst mag van mij gerust zwaar gesanctioneerd worden. Enig probleem: in het bedrijfsrestaurant van de Frankrijkstraat (directie dus) wordt gewoon bier verkocht en vrijdagnamiddag zijn er daar de traditionele recepties en drinks. En nee, niet uitsluitend met fruitsap. Alweer die tegenstelling dus tussen reglement en praktijk op directieniveau. Maar daar moet je dus niets over zeggen want als reiziger heb je daar natuurlijk geen boodschap aan (sorry, weer een aanval van acute ironie

)
Ik hoop dat u als dienstleider beseft dat de taak die u uitoefent van een iets ander kaliber is qua impact op de veiligheid dan iemand die in de Frankrijkstraat aan een bureau zit. Het lijkt mij dan ook logisch dat werknemers in operationeel dienstverband totaal geen alcohol drinken.