Wilde stakingen NMBS Vlamingen krijgen straffen Walen niet!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Wilde stakingen NMBS Vlamingen krijgen straffen Walen ni

Bericht door Steven »

deadlock schreef:
gysev schreef:Het gaat in dit topic over een actie op een blokpost. Wie dan als alternarief voorstelt om geen tickets te verkopen heeft er inderdaad weinig van begrepen. Vooral op een forum voor spoorwegliefhebbers mag je wat dat betreft toch een minimum aan kennis verwachten?
Dat is een drogreden. Non sequitur.
Wat voor commentaar is dat nu? wees eens duidelijk aub.
Hij heeft een punt dat als het in dit onderwerp gaat over een staking op een blokpost van seingevers dat een staking bij loketbedienden of treinbegeleiders er weinig verband mee heeft. Het enige gemeenschappelijk punt is dat ze onder een zelfde overkoepelende holding vallen maar daar stopt het dan ook in dit verhaal.
markske

Bericht door markske »

Wel eens gehoord van publieksvriendelijke acties? Steekt veel harder namelijk. Staken is in België een nationale hobby. Er wordt veel te snel naar dit allerhardste pressiemiddel gegrepen met alle gevolgen van dien.[/quote]

Wel op TC hebben we eens een actie gehouden die publieksvriendelijk was.
Geen vertragingen rechtvaardigen, geen dossiers opmaken, geen voorziene werken laten doorgaan en ook geen relazen opstellen.
We hebben ons die dag enkel met het regelen van het verkeer bezig gehouden en ons niet laten afleiden door bijkomstigheden.
Resultaat was stiptere treinen en allemaal een boete van €12,5 zowel voor Vlamingen als Walen.
gysev

Bericht door gysev »

markske schreef:Wel op TC hebben we eens een actie gehouden die publieksvriendelijk was.
Geen vertragingen rechtvaardigen, geen dossiers opmaken, geen voorziene werken laten doorgaan en ook geen relazen opstellen.
We hebben ons die dag enkel met het regelen van het verkeer bezig gehouden en ons niet laten afleiden door bijkomstigheden.
Resultaat was stiptere treinen en allemaal een boete van €12,5 zowel voor Vlamingen als Walen.
En nul aandacht in de pers en nul resultaat voor wat de eisen betreft...
Asterix

Bericht door Asterix »

gysev schreef:
Jeroen schreef:Gaan we eens het aantal ongevallen door oververmoeide seingevers naast het aantal (onaangekondigde) vakbondsacties leggen? Waarvan zouden de reizigers het meeste wakker liggen?
Dat veiligheid voor jou blijkbaar minder belangrijk is dan wat hinder laat ik voor jouw rekening.
Ik ben het niet die pintelierende seingevers in bescherming neemt, hoor. Tot zover dus het belang van de veiligheid. Zeg dan gewoon dat het om de dagen 'recup' of om het machtspelletje gaat, hé.
gysev schreef:
Jeroen schreef:Zou het treinverkeer de dag na die actie in Berchem opeens veel veiliger zijn geworden?
Ja, want er werd onmiddellijk gezorgd voor 6 extra mensen. Toch vreemd dat zoiets wel kon na 30' actie maar niet na 2 jaar onderhandelen, nee?
En van waar kwamen die mensen? Van een andere blokpost? Dan is de veiligheid er daar op achteruit gegaan? Of ze kwamen van een dienst waar ze eigenlijk in overtal waren? Dat bewijst dan misschien wederom dat er te veel 'jobkes' zonder inhoud bestaan bij de spoorwegen? En dan nog iets: zijn ze gebleven of was het gewoon om een brandje te blussen?
gysev schreef:
Jeroen schreef:Indien niet, had de actie wederom geen meerwaarde buiten dan misschien de klanten nog maar eens enorm op de zenuwen werken of wat gestolen arbeidstijd die men in de zak kan steken.
Welke gestolen werktijd? Actievoerders worden niet betaald tijdens de uren dat gestaakt wordt Jeroen.
Tijdens de werkuren gaan 'verbroederen' in een lokaal cafe met de stakingspremie van de vakbond als aanmoediging. U weet wel, die gestolen arbeidstijd is ook de reden waarom er steevast op een werkdag en niet in een weekend wordt betoogd.
gysev schreef:
Jeroen schreef:Ah ja, het is daarmee dat de stakers (en niet de directie) de blok in Brussel-Zuid zijn binnengevallen om daar vervolgens de arbeid van de werkwilligen te verstoren? Trouwens, als er helemaal geen acties zijn, moeten er uit veiligheidsoverwegingen ook geen stations of blokken worden gesloten.
Bij die bende die binnenvalt zit NIEMAND die in Brussel-Zuid werkt, maar wel veel militanten die op de directie werken. Dat zegt wel iets denk ik, maar dat zie ik waarschijnlijk ook wel weer verkeerd. En dat onze voorlaatste regiomanager persoonlijk het bevel heeft komen geven om de blokpost een uur te sluiten heb ik waarschijnlijk gehallucineerd terwijl ik pinten zat te pakken :roll: . Misschien moet je je vooroordelen eens een uurtje vrijaf geven en eens nadenken waarom bv een vakbondsman als Bovy ineens wordt bedankt met een mooi lucratief directeurspostje. Het zal wel niet zijn omdat hij het personeel zo goed heeft verdedigd zeker?
Dat zegt dan veel over die vakbonden en de militanten, hé. Godzijdank zijn die er nog met hun guerilla-acties of het was hier Noord-Korea aan de Noordzee...
gysev schreef:
Jeroen schreef:Een nultolerantie is zo iemand op straat zetten. Bij de spoorwegen moet men zo een termen niet gebruiken want werkelijk alles wordt er in meedere of mindere mate getolereerd.
Volledig akkoord: wie drinkt tijdens de dienst mag van mij gerust zwaar gesanctioneerd worden. Enig probleem: in het bedrijfsrestaurant van de Frankrijkstraat (directie dus) wordt gewoon bier verkocht en vrijdagnamiddag zijn er daar de traditionele recepties en drinks. En nee, niet uitsluitend met fruitsap. Alweer die tegenstelling dus tussen reglement en praktijk op directieniveau. Maar daar moet je dus niets over zeggen want als reiziger heb je daar natuurlijk geen boodschap aan (sorry, weer een aanval van acute ironie :mrgreen: )
Ik hoop dat u als dienstleider beseft dat de taak die u uitoefent van een iets ander kaliber is qua impact op de veiligheid dan iemand die in de Frankrijkstraat aan een bureau zit. Het lijkt mij dan ook logisch dat werknemers in operationeel dienstverband totaal geen alcohol drinken.
groentje

Bericht door groentje »

Bij een kortstondige werkonderbreking wordt er niet op café gegaan, Jeroen. Toch niet door de grote meerderheid. De tijden dat er -ook tijdens de werkuren- flink werd doorgedronken op het seinhuis (en overal in de maatschappij, eigenlijk, wie herinnert zich niet de vriendelijke wijkagent die overal een pintje meedronk...), zijn voorbij, enkele spijtige exemplaren buiten beschouwing gelaten. Het verhaal van de onderstationschef in Sint-Niklaas was wellicht de inspiratie, maar ik voel mij niet aangesproken door het door jou geschetste beeld van een bende zatlappen bijeen, noch in dienst, noch tijdens een kortstondige werkonderbreking. Het is spijtig dat dat het beeld is dat je hebt.
groentje

Bericht door groentje »

Heel veel mensen hebben een overplaatsing lopen, maar kunnen op hun post tijdelijk niet weg. Op de plaats waar ze naartoe gaan, kan er echter niemand bij aangeworven worden. Dergelijke reglementaire verlamming is mede een van de oorzaken van plaatselijk personeelstekort.
markske

Bericht door markske »

Ik hoop dat u als dienstleider beseft dat de taak die u uitoefent van een iets ander kaliber is qua impact op de veiligheid dan iemand die in de Frankrijkstraat aan een bureau zit. Het lijkt mij dan ook logisch dat werknemers in operationeel dienstverband totaal geen alcohol drinken.[/quote]

Ik hoop dat u beseft dat TC en Blok 12 (HSL) ook in de Frankrijkstraat is gelegen.
Steven

Bericht door Steven »

markske schreef:Ik hoop dat u als dienstleider beseft dat de taak die u uitoefent van een iets ander kaliber is qua impact op de veiligheid dan iemand die in de Frankrijkstraat aan een bureau zit. Het lijkt mij dan ook logisch dat werknemers in operationeel dienstverband totaal geen alcohol drinken.
Ik hoop dat u beseft dat TC en Blok 12 (HSL) ook in de Frankrijkstraat is gelegen.[/quote]
alsook de depot treinbestuurder en treinbegeleiders van Brussel Zuid.
groentje

Bericht door groentje »

Maar gelieve ons niet te vergelijken met die bende bureaucraten op de verdiepingen, hé :mrgreen:
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Alhoewel Jeroen zijn bijdragen in deze discussie in het begin nog enigszins constructief waren, ook al was ik niet met de inhoud akkoord, beginnen ze nu toch wel serieus op mijn zenuwen te werken omdat ze nog weinig constructieve inhoud hebben, maar meer een verzameling van vooroordelen tov spoorwegpersoneel en dat is hier niet op zijn plaats lijkt mij.

Daarom Gysev, het is geen afgang als je er niet meer op in gaat, je kan namelijk nog weinig inhoudelijk toevoegen aan een compleet inhoudsloze reactie, bespaar ons er trouwens van dat hij zich nog belachelijker gaat gedragen.
Asterix

Bericht door Asterix »

Kristofke schreef:bespaar ons er trouwens van dat hij zich nog belachelijker gaat gedragen.
Ik ben niet vies van een scherpe discussie maar als we elkaar gaan uitmaken voor belachelijke mensen vind ik dat een stap te ver. Laat ons een beetje beleefd en op niveau blijven, a.u.b. Over zeer volwassen taalgebruik als 'afgang' spreek ik mij zelfs al helemaal niet uit :roll:
Asterix

Bericht door Asterix »

markske schreef:Ik hoop dat u beseft dat TC en Blok 12 (HSL) ook in de Frankrijkstraat is gelegen.
Wie de discussie heeft gevolgd, weet dat het over het bedrijfsrestaurant en de directie gaat.
Steven

Bericht door Steven »

Jeroen schreef:
markske schreef:Ik hoop dat u beseft dat TC en Blok 12 (HSL) ook in de Frankrijkstraat is gelegen.
Wie de discussie heeft gevolgd, weet dat het over het bedrijfsrestaurant en de directie gaat.
ja en? iedereen mag daar geen eten hoor, niet enkel de directie.
markske

Bericht door markske »

Ik heb in het bedrijfsrestaurant nog maar weinig mensen aan een bureau zien zitten :evil:
gysev

Bericht door gysev »

Kristofke schreef:Daarom Gysev, het is geen afgang als je er niet meer op in gaat, je kan namelijk nog weinig inhoudelijk toevoegen aan een compleet inhoudsloze reactie, bespaar ons er trouwens van dat hij zich nog belachelijker gaat gedragen.
Wees gerust, ik weet ook wel dat je met zo iemand eigenlijk niet kan discussiëren. Qua niveau is hij eerder een metroliefhebber dan een spoorwegliefhebber :mrgreen: Het probleem is alleen dat wanneer niemand reageert hij zich alleen maar aangemoedigd voelt om zijn vooroordelen en leugens te verspreiden.

Wel leuk om te zien hoe hij evolueert van min of meer to the point naar persoonlijke aanvallen wanneer hij geen argumenten meer heeft. Nu ja, er was iets van een vogeltje dat op een bepaalde manier zingt zoals het gebekt is...
Plaats reactie