Die kruising kan vlot, de wissels die er liggen zijn er allemaal van hoge snelheid. De kruising zal hooguit 2 minuten in beslag nemen. Ik ga natuurlijk akkoord dat enkel doorgaande treinen beter zou zijn maar daar vrees ik voor dus kies ik liever voor een trein die er stopt dan voor helemaal niets.K V B schreef:Probleem is dat Noorderkempen als eindpunt exploitatietechnisch een probleem is. Zeker als de lijn wat drukker wordt. Treinen die daar keren moeten immers in een richting de hoofdsporen kruisen. (Men had zoals in Belfort TGV het perron in het midden moeten leggen).Steven schreef:meest logische is dat beide naast elkaar bestaan. Laat Noorderkempen gerust een eindpunt blijven voor een bepaalde verbinding, maar als Fyra over de grens komt (bijvoorbeeld voor de verbinding Breda - Antwerpen) laat deze daar dan ook stoppen. Zo krijgt dit station een hogere frequentie en dat kan vooral extra volk aantrekken.
Eigenlijk is doorrijden naar Breda gewoon logisch. NS en NMBS zouden hier gewoon moeten samenwerken.
hle 18 op noorderkempen?
Re: hle 18 op noorderkempen?
Vandaar dus mijn pleidooi voor Breda - Antwerpen met stop in Noorderkempen. Heeft naar mijn mening alleen maar voordelen. Op Noorderkempen - Antwerpen moet dan wel binnenlands tarief gelden, maar dat zou toch wel moeten kunnen. Met een hel18 (en zo zijn we weer on topic) kan dit ook als ik mij niet vergis. De brechtpendel laten doorrijden naar Breda betekent mischien wel dat je twee stammen nodig gaat hebben, maar je zalf volgens mij meer dan twee keer zoveel reizigers aantrekken.Steven schreef: Die kruising kan vlot, de wissels die er liggen zijn er allemaal van hoge snelheid. De kruising zal hooguit 2 minuten in beslag nemen. Ik ga natuurlijk akkoord dat enkel doorgaande treinen beter zou zijn maar daar vrees ik voor dus kies ik liever voor een trein die er stopt dan voor helemaal niets.
Noorderkempen verdient geen eigen treinserie, maar wel een stop van een treinserie. En aangezien de volgende halte sowieso in Nederland zal liggen, moet dat dan maar een internationale treinserie zijn. Mij lijkt het helemaal niet zo vreemd om de trein van Noorderkempen door te trekken naar Breda, bijvoorbeeld. Of verder naar Eindhoven, dat is momenteel moeilijk bereikbaar per trein vanuit België.
De huidige situatie is idioot, da's alsof je de IC naar Luxemburg niet meer zou laten stoppen in Aarlen, en de Belgische binnenlandse treinen daar zou laten eindigen. Of de IR-q AIXpress afschaffen, zodat je van Welkenraedt en Verviers over Luik naar Aken zou moeten rijden...
De huidige situatie is idioot, da's alsof je de IC naar Luxemburg niet meer zou laten stoppen in Aarlen, en de Belgische binnenlandse treinen daar zou laten eindigen. Of de IR-q AIXpress afschaffen, zodat je van Welkenraedt en Verviers over Luik naar Aken zou moeten rijden...
I second that! De reistijd naar Eindhoven is vandaag gewoonweg belachelijk. Je bent haast sneller af met een binnenlandse trein tot een van de plaatsen bij de grens en vervolgens een lokale bus, ook al neemt dat óók een eeuwigheid in beslag.groentje schreef:Noorderkempen verdient geen eigen treinserie, maar wel een stop van een treinserie. En aangezien de volgende halte sowieso in Nederland zal liggen, moet dat dan maar een internationale treinserie zijn. Mij lijkt het helemaal niet zo vreemd om de trein van Noorderkempen door te trekken naar Breda, bijvoorbeeld. Of verder naar Eindhoven, dat is momenteel moeilijk bereikbaar per trein vanuit België.
De NS wil in te toekomst ook de verbinding Eindhoven - Duitsland verbeteren. Ik heb hier al eens het idee gelanceerd van een IC Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhoven - Köln. Daarmee verbind je de Brabantse stedenrij in een klap op een hoogwaardige manier met zowel België als met Duitsland,MIVB-reiziger schreef:I second that! De reistijd naar Eindhoven is vandaag gewoonweg belachelijk. Je bent haast sneller af met een binnenlandse trein tot een van de plaatsen bij de grens en vervolgens een lokale bus, ook al neemt dat óók een eeuwigheid in beslag.groentje schreef:Noorderkempen verdient geen eigen treinserie, maar wel een stop van een treinserie. En aangezien de volgende halte sowieso in Nederland zal liggen, moet dat dan maar een internationale treinserie zijn. Mij lijkt het helemaal niet zo vreemd om de trein van Noorderkempen door te trekken naar Breda, bijvoorbeeld. Of verder naar Eindhoven, dat is momenteel moeilijk bereikbaar per trein vanuit België.
En die trein is dan ook een goede kandidaat om in Noorderkempen te stoppen.
Laatst gewijzigd door K V B op 09 feb 2012, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Goh als ik de die Fyra's in de huidige staat ook zie; ICRm-> mag in principe in België, Traxx-> idem dito. Extra stammen nodig? Prima, zorg nog voor wat extra VIRM o.i.d. om deze op te vangen, desnoods nog wat opgepimpte I6/I10. Ik krijg haast het idee dat het gewoon een kwestie is van niet willen. Ik als Bredanaar vind ik het hartstikke tof om een snelle verbinding te hebben met Rotterdam, Schiphol en Amsterdam, maar richting België is het minstens zo belangrijk. Het zijn momenteel gewoon net 30 cruciale kilometers die missen om een fatsoenlijke verbinding Breda-Antwerpen te doen.