Pagina 31 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jun 2009, 17:41
door Teach2
ondertussen hangen de eerste deuren er al in, dit zijn dezelfde als bij de M5 en M6.
Heb je het hier over de binnen- of de buitendeuren?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jun 2009, 17:44
door Robin
Teach2 schreef:
ondertussen hangen de eerste deuren er al in, dit zijn dezelfde als bij de M5 en M6.
Heb je het hier over de binnen- of de buitendeuren?
buitendeuren, op de binnenste heb ik niet gelet :oops:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jun 2009, 17:48
door Teach2
buitendeuren, op de binnenste heb ik niet gelet :oops:
Maar de buitendeuren van de M5 en de M6 zijn toch helemaal niet hetzelfde?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jun 2009, 17:53
door treinbruno
misschien bedoelt hij M5m

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jun 2009, 18:04
door Dietrich
Deuren van M5 en M5m zijn hetzelfde bij mijn weten, deze met een draaiende stang zoals bij de Breaks.

De M6 heeft deuren die op rolletjes lopen/hangen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jun 2009, 18:16
door Robin
Dietrich schreef:Deuren van M5 en M5m zijn hetzelfde bij mijn weten, deze met een draaiende stang zoals bij de Breaks.

De M6 heeft deuren die op rolletjes lopen/hangen.
de draaiende stangen zijn er nog maar de deur zelf heeft zelfde kleur als de M6 en M5m.
zal is zien dak er morgen passeer ofzo

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 jun 2009, 19:22
door Duikbril AM86
En wat voor een klucht van een 1ste klas gaat men weer brouwen?
Hopelijk niet zoals in de vernieuwde M5 want dat is toch maar een triestige 1ste klas!
Alleen andere zetelbekleding rest is idem.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 jun 2009, 19:33
door Steven
zetelbekleding, leeslichtjes, beenruimte, tapijt ipv lynolium zouden de punten moeten zijn die ook in de M5m verschillend moeten zijn tov de tweede klasse.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 jun 2009, 14:52
door Duikbril AM86
Tja in theorie zou het zou moeten zijn, maar de praktijk is minder fraaie...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 jun 2009, 22:47
door LML
Als dat de eindlaag is van de snuit op voorgaande foto, vind ik het niet zo geslaagd. De gele 3-hoek vond ik veel beter...

Maar ja, ieder zijn/haar smaak...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 jun 2009, 23:39
door Trammist
Steven schreef:zetelbekleding, leeslichtjes, beenruimte, tapijt ipv lynolium zouden de punten moeten zijn die ook in de M5m verschillend moeten zijn tov de tweede klasse.
Dat kun je niet menen, linoleum wordt/werd net geproduceerd OMDAT het makkelijk proper te krijgen, dat tapijt wordt onmiddellijk zo vuil als de pest en dan moet je het telkens demonteren en in de mega-wasmachine stoppen...

Tapijt in een trein, tram of bus? God sta ons bij!


En het poetspersoneel zal nog véél minder gelukkig zijn met deze dramatische beslissing...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 jun 2009, 23:43
door Trammist
melle schreef:
stefke schreef: ik zie die kleur nie graag
ik ga weer weten wa gedaan photo shop gebruiken
Sorry, maar ik kan totaal niet aan je zinsbouw uit..
Vrij vertaald:
"Ik hou niet van het nieuwe kleurschema.
Ik ga weer weten wat te doen (als ik tijd op overschot heb), namelijk Photoshop gebruiken!"

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 jun 2009, 11:02
door melle
Ik was er na 10 minuten ook al uit.
En waarom in hemelsnaam photoshop gebruiken? :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 jun 2009, 13:01
door Steven
Trammist schreef: Dat kun je niet menen, linoleum wordt/werd net geproduceerd OMDAT het makkelijk proper te krijgen, dat tapijt wordt onmiddellijk zo vuil als de pest en dan moet je het telkens demonteren en in de mega-wasmachine stoppen...

Tapijt in een trein, tram of bus? God sta ons bij!


En het poetspersoneel zal nog véél minder gelukkig zijn met deze dramatische beslissing...
Tapijt is al zoveel in gebruik, op alle M6 rijtuigen zie je het liggen, inclusief de eerste klasse van i11 en MS96 die volwaardig met tapijt bekleed zijn. Die tapijten breken ze niet uit om te reinigen, dat doe jij thuis ook niet als je volwaardig vast tapijt hebt liggen. Hiervoor maakt men gebruik van de nodige toestellen. Zo een dieptereiniger werkt grondig genoeg om zo een tapijt proper te krijgen. Met het juiste gereedschap kan je alles reinigen op de juiste manier. Alles hangt een beetje af van de juiste frequentie voor zo een reiniging. Rekening mee houden dat de MS96 toch al een decennium meegaan hoor je mij niet klagen over het zicht van die tapijten. De zetels zien schijnbaar veel meer af.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 jun 2009, 18:24
door melle
Ik vind het linoleum veel beter dan zo een stoffe bekleding.
Idem dito voor de zetels. (nep-leer dan) In de trein hoor je zoveel mensen zeggen dat de treinen vroeger veel beter waren, toen hadden ze nog geen stoffe bekleding op de vloer en zetels. Soms is dat echt vies.