Pagina 31 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 05 jun 2010, 19:54
door treinbruno
Geldt niet altijd, als er stellen van beide soorten samen rijden, ga je de schokken nog veel erger hebben, omdat er op 2 verschillende manieren en snelheden wordt opgetrokken, ookal zit je in een stel met thyristoren (en zeker als er een AM75 bij zit heb je erge schokken)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 jun 2010, 18:29
door AM'er
HijDieHetWeet schreef:Schrap 249 maar.
Waar is de 249 naar toe?
Ik zie hem al een tijdje niet meer.
Zijn er mensen die hem sedert april nog rijdend hebben gezien?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 jun 2010, 20:31
door Locomotief 5175
Volgens Op De Baan 96 is de 249 officieel geschrapt ! alsook 162, 165, 245, 251 en 262.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 jun 2010, 21:14
door Robin
249 staat voor de moment in CW Mechelen

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 jun 2010, 21:18
door AM'er
Staat hij daar om te slopen?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 jun 2010, 06:04
door Robin
geen idee, er staat maar 1 deel van de 2. Het andere deel kan binnen staan maar daar zal ik morgen eens gaan kijken

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 jun 2010, 18:36
door AM'er
Laat ons hopen dat het enkel voor revisie is.
In Oostende heb ik ook eens een klassiekje (238) gezien waarvan 1 deel buiten stond.
De 238 reed enkele dagen later weer volop rond.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 jun 2010, 08:05
door HijDieHetWeet
249 staat daar niet voor revisie. De anderen die vernoemd worden zijn niet geschrapt en rijden nog steeds rond. Op De Baan heeft blijkbaar de incorrecte verdeellijst gepubliceerd.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 jun 2010, 12:22
door AM'er
Van de 249 weet ik dat deze z'n tanden laat zien (roest).
Het stel is het laatst gereviseerd in 2001.
Een nieuwe verflaag zou al veel betekenen
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 jun 2010, 20:43
door Robin
de 249 staat weer met de 2 delen aan elkaar gekoppeld. Maandag breng ik men boekje mee en dan kan ik vertellen wat er allemaal staat.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 23 jun 2010, 17:16
door Robin
Volgende ms staan buiten dienst;
4131
4117
412 - stuurpost + 1ste klas
412 - middenkast, deze was een proef voor de gemoderniseerde maar met de oude verf erop aan de buitenkant.
932 - pecrot
Volgende ms stonden in de werf voor TBL1+:
981
840
741
Volgende ms stonden binnen voor onderhoud:
301
442
249
979
569
626
389
817
662
373
810
976
4109
657
366
769
689
378
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 23 jun 2010, 18:23
door am62
Bedankt voor de moeite Robin !
http://spoorvreter.be/blog
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 jun 2010, 17:57
door Stef
Stel 202 gespot in Dendermonde. Die ging samen met een gemoderniseerd klassiekje CR 5337 verzekeren (wel met 18 min vertraging).
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 jul 2010, 13:43
door Dieselfreak
Ik ben gisteren van Kortrijk naar Blankenberge en terug geweest, in het doorgaan bestond de trein uit een dubbel stel gemoderniseerde klassiekjes en tijdens het terugkeren uit 1 rood en 1 gemoderniseerd stel.
De eerste klasse van de rode stellen vind ik super, het zijn de beste zetels van al het Belgisch materieel!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 01 aug 2010, 15:40
door Stef
Stel 218 staat al sinds vrijdagavond in Sint-Niklaas Oost. Ik dacht vrijdagavond dat die de laatste IC L zou verzekeren, maar blijkbaar blijft die het ganse weekend staan... Iemand een idee wat zijn eerstvolgende dienst zal zijn?