Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Trammist »

overweg13 schreef: Hoe raad je het?
Omdat ik helderziende ben 8)

En nu serieus, want behalve treinfreaks, NMBS'ers of mensen van de gemeente kan ik mij maar één soort mensen bedenken die zich met dit soort dingen bezighouden, en dat zijn... bejaarden (en breek me de bek niet open over 65+'ers met een dikke nek :evil: ).
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

AlexNL schreef:je hebt er eigenlijk alleen iets aan als je een 9-to-5-job hebt.
Dat is sowieso het doelpubliek van de NMBS: kantoorpendelaars. Naar mijn aanvoelen vult deze categorie minstens 80% van de geproduceerde reizigerkilometers. Men is welwillend genoeg om bovendien de dagjestoerist iets te gunnen, en uit eerlijke schaamte onderhoudt men dan ook nog een minimumaanbod. De eerlijkheid gebiedt toe te geven dat deze laatste treinen, bv. Antwerpen-Brussel op zaterdag of zondag, niet druk gebruikt worden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers

AlexNL schreef:Mensen die bijvoorbeeld bij Metropolis werken en een avondshift hebben, hebben hier ook al niks aan. Hopelijk breidt NMBS het aanbod snel uit.
Wie bij de Metropolis werkt (of waar dan ook) met onregelmatige uren, die denkt zelfs niet aan de trein. Auto is altijd comfortabeler, en meestal sneller - tenzij men een 9-5 job heeft. Fileleed is de enige reden om niet met de auto naar het werk te gaan - met een uitzondering voor de gelukkigen* die dichtbij genoeg wonen om te fietsen of te stappen.
Bij ons, individualistische Belgen, komt de kostprijs op de tweede plaats. Enkel doffe ellende krijgt ons op het openbaar vervoer.

*er zijn natuurlijk ook mensen die bewust een woning kozen i.f.v. hun werktraject, en dan bewust een meerprijs betaalden.
Steven

Bericht door Steven »

beste jan ik heb mijn woonst gekozen in functie van openbaar vervoer. Woon op 5 min van een station, 7 min van een drietal buslijnen. Er zijn nog wel degelijk mensen die bewust voor openbaar vervoer kiezen. Als je ziet welke ellende de Belgische wegen alle werkdagen slikken moet de moed toch in je schoenen zakken?
jan_olieslagers

Ja Steven, maar voor u is het openbaar vervoer dan ook minder duur dan voor de meeste brave stervelingen, dus gij kunt u beter de meerprijs permitteren van een woning dicht bij brussel. Het is een kwestie van centen, niet meer of niet minder!

Graag gegund hoor, daar niet van. Maar ik heb dan toch meer respect/bewondering voor mijn kameraad die in mortsel bij gevaert werkt en een huis kocht op de groenenhoek, betaalbaar en binnen fietsafstand naar zijn werk.
jan_olieslagers

Steven schreef:Als je ziet welke ellende de Belgische wegen alle werkdagen slikken moet de moed toch in je schoenen zakken?
Ja, dat denk ik ook iedere keer als ik die files zie staan. Maar ze worden niet korter, zelfs temidden de economische crisis, dus blijkbaar zijn ze "algemeen" aanvaardbaar...? Voor mezelf heb ik een compromis gevonden door eerst een stuk auto te rijden (comfortabel, vlot) en dan een stuk trein (filevrij, en met de key-card niet te duur)
Steven

Bericht door Steven »

hier in de rand rond brussel kan je enkel nog echt vlot rijden tussen 22u en 6u om het simpel te zeggen.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ik heb een auto. Een gloednieuwe zelfs.

Toch gebruik ik 'm voor woon-werkverkeer amper omdat ik vlakbij een station woon en ik soms ook in de buurt van stations moet werken (al is dat klantafhankelijk)... zonde van de auto? Misschien wel. Maar ik reis liever met de trein, de kosten declareer ik toch wel :lol:

Ontopic: Mooie foto's overweg13! Waarmee heb je ze gemaakt, als ik vragen mag?
overweg13

Bericht door overweg13 »

AlexNL schreef:Ik heb een auto. Een gloednieuwe zelfs.

Toch gebruik ik 'm voor woon-werkverkeer amper omdat ik vlakbij een station woon en ik soms ook in de buurt van stations moet werken (al is dat klantafhankelijk)... zonde van de auto? Misschien wel. Maar ik reis liever met de trein, de kosten declareer ik toch wel :lol:

Ontopic: Mooie foto's overweg13! Waarmee heb je ze gemaakt, als ik vragen mag?
Jij mag dat vragen: Canon 20D, ondertussen al enkele jaren oud.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef:Ja Steven, maar voor u is het openbaar vervoer dan ook minder duur dan voor de meeste brave stervelingen, dus gij kunt u beter de meerprijs permitteren van een woning dicht bij brussel. Het is een kwestie van centen, niet meer of niet minder! werk.
omdat mijn openbaar vervoer goedkoper is kan ik mij een huis veroorloven in de Brusselse rand? kuch ik denk dat vele collega's van de spoorweg en De Lijn u is vies gaan bekijken. Tussen die twee zie ik geen oorzakelijk verband. Ik heb één geluksfactor die me geholpen heeft:
Brave ouders (en daar ben ik heel fier op) die hun kinderen steunen en helpen om een goede toekomst te hebben.

voor al de rest kan ik enkel nadelen opsommen om hier in de rand een huis te kopen
alleenstaand met 1 inkomen zal wel de meest doorslaggevende zijn, om basis daarvan kan je al weten da op mijn inkomen alleen het nooit genoeg kan zijn hier iets te kopen ook al is mijn openbaar vervoer goedkoper.
Hogersluys

Re: Noorderkempen de foto's

Bericht door Hogersluys »

overweg13 schreef:Dag,

Ik ben vandaag op pad getrokken naar Noorderkempen, dat maar één overstap van Halle (Brabant) ligt, als je het als volgt doet:

Halle - Antwerpen-Centraal 3110 11:19 12:25 - stipt - ms 358
Antwerpen-Centraal - Noorderkempen 612 12:37 12:52 - +1 - 65040 - 61051 - 1307 - 69048 - 65038 (= FN R61)

Noorderkempen - Antwerpen-Centraal - Antwerpen-Centraal 634 14:08 - 14:23 - stipt - als boven
Antwerpen-Centraal - Halle 3136 14:35 15:41 - +6 - ms 314

Ik nam er 28 foto's, die allemaal te zien zijn op http://s62.photobucket.com/albums/h98/o ... derkempen/ maar ik wil jullie dit voorsmaakje niet onthouden:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wat grappig. Omdat foto's in dit topic uitbleven ben ik vandaag ook naar Noorderkempen getrokken. Ik heb meer dan 100 foto's getrokken. Maar aangezien jij mij voor was een beetje nutteloos natuurlijk. :lol:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik ben vandaag 'perongeluk' in noorderkempen uitgekomen, in antwerpen centraal op de trein gesprongen waarvan ik natuurlijk dacht dat die naar brussel ging :P

k'heb ook de ECTS eens bekeken, opzich wel leuk systeem, maar k'vind TBL2 leuker

en mijn trein naar noorderkempen zat echt VOL bejaarden (en niemand anders)
die namen in noorderkempen allemaal de bus richting essen of herentals
op de terugweg was ik de enigste (buiten NMBS personeel dan) in de voorste 2 wagonnen :)

de loketbediende van noorderkempen kon ook gerust slapen, en er zijn zelfs propere toiletten en wat LCD TV'tjes met de treinen in die wachtzaal, het nut van die LCD TV's vraag ik echt af, heeft men echt dan zoveel plannen (buiten breda, brussel, en antwerpen) met dat station :shock:
toch nog 1 ding nuttig: mijn trein vertrok op een ander spoor als normaal, spoor 2, dus ik moest door het tunneltje, en daarop stond dat wel aangegeven
waarschijnlijk moest spoor 2 ontroest worden ofzo :lol:
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

ontroesten moet men regelmatig doen om geen probleem te krijgen met de spoorstroomkringen. Een probleem is dat men bijvoorbeeld anders geen bezetmeldig meer krijgt van dat spoor als er een trein zou op komen.

Een LCD is altijd goed ook al gaat er maar in 1 richting een trein.
Mensen zien zo:
* het juiste uur van vertrek
* het juiste perron
* eventuele vertragingen
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Ik vond het nogal zielig. De M6 waar ik op zat was helemaal leeg (behalve mezelf natuurlijk). Wel moet ik erbij zeggen dat ik de trein van 11.37u nam. Waarschijnlijk niet het piekmoment van de lijn.

Voldoet Brecht aan de verwachtingen?
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ontroesten moet men regelmatig doen om geen probleem te krijgen met de spoorstroomkringen. Een probleem is dat men bijvoorbeeld anders geen bezetmeldig meer krijgt van dat spoor als er een trein zou op komen.

Een LCD is altijd goed

Inderdaad...Dan kan men vertragingen netjes aanduiden, want om de vijf minuten omroepen komt er meestal niet van...ik had gehoopt dat wij in Kalmhout ook zoiets gingen krijgen na heropbouw perrons etc.etc. nee dus.

In England is men met die dingen iets "genereuzer", al de haltes lopen dan ook nog onderlangs het scherm...netjes.
Maar is soort lichtkrant, geen LCD.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie