Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 18 apr 2009, 20:13
Is het eigenlijk de bedoeling om in een klap alle 13'en in de reizigersdienst te vervangen?
stuurstandrijtuigen hoeven niet aangepast te worden, mux zal altijd in de 27 blijven maar heel misschien verdwijnen daar wel de GF koppeling.Knipex schreef:Zeer goed nieuws, kunnen ze onmiddellijk de stuurstandrijtuigen aanpassen. De mux kan dan ook uit de 27, weegt die ook weer een ton minder.
stijn lees mijn bericht goed. de nieuwe reeks 18 (en 19 voor een deel) zal van het 2de deel van de bestelling reeks 18 (19) van 1901 tot 1924 uitgerust worden met GF koppeling voor de IC-E treinen Knokke/Blankenberge-Brussel-Leuven-Hasselt-Tongeren. derest van de 18en worden gebruikt voor de IC-A, IC-J, IC-O, IC-I, IC-N en in de toeristische periode IC-G en IC-P.Stijn D.C. schreef:ik denk niet dat ze reeks 27 gaan aanpassen terug , je vergeet de M6 rijtuigen, de 18en zullen met de I11 rijden.
het is wel zot om eerst kosten, tijd en energie in loc te steken om deze te muxen en te GF'fen en dan terug alles netjes om te bouwen naar TS kabels, das gekkenwerk.
Laat die mux er maar inzitten, daar is niets mis mee. De GF koppeling maakt dan weer wel kans om te verdwijnen.Knipex schreef:Zeer goed nieuws, kunnen ze onmiddellijk de stuurstandrijtuigen aanpassen. De mux kan dan ook uit de 27, weegt die ook weer een ton minder.
De serie loopt maar tot 1920...260689 schreef:stijn lees mijn bericht goed. de nieuwe reeks 18 (en 19 voor een deel) zal van het 2de deel van de bestelling reeks 18 (19) van 1901 tot 1924 uitgerust worden met GF koppeling
Ah, heel nuttigSteven schreef:Men zou opteren om de laatste 24 locs te nummeren van 1901 tot 1924. Deze zouden dan een GF koppeling krijgen en een afzonderlijke reeks vormen. De eerste schijf zal dan bijgevolg lopen van 1801 tot 1896
Ik geloof dat op dit forum het scheefhangen van T27 al eens werd weerlegt. Het probleem is/was(?) de krachten die ontstonden tijdens het rijden waardoor men de 2 GF-koppelingen niet meer uit mekaar kreeg. Een oplossing (vinden we terug in Nederland) is het plaatsen van extra buffers.LML schreef:Veergeet niet dat zo'n GF-koppeling om en bij de 650 kg weegt en de Eloc T27 om die reden ietwat scheef hangt en het chassis soms beginnende scheuren vertoont. Daarom die miserie van het (ont)koppelen van zo'n treinstammen. Als ik me niet vergis, is er enkele maanden geleden een krantenartikel gepubliceerd (welke krant weet ik niet meer juist) over de
(ont)koppel-ellende op de lijn Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke.
Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat die koppelingen verdwijnen van de T27 en gebruikt worden voor de T18 en M6-rijtuigen...
Dat van die scheuren is écht wel een hardnekkig gerucht...Maar klopt dus totaal niet hé..LML schreef:Veergeet niet dat zo'n GF-koppeling om en bij de 650 kg weegt en de Eloc T27 om die reden ietwat scheef hangt en het chassis soms beginnende scheuren vertoont. Daarom die miserie van het (ont)koppelen van zo'n treinstammen. Als ik me niet vergis, is er enkele maanden geleden een krantenartikel gepubliceerd (welke krant weet ik niet meer juist) over de
(ont)koppel-ellende op de lijn Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke.
Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat die koppelingen verdwijnen van de T27 en gebruikt worden voor de T18 en M6-rijtuigen...