Pagina 31 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 apr 2009, 20:13
door giuseppe
Is het eigenlijk de bedoeling om in een klap alle 13'en in de reizigersdienst te vervangen?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 10:24
door LML
Volgens mij gaat het geleidelijk aan gebeuren, al naar gelang de tests en de goedkeuring van de 18'en.
Maar het is wel degelijk de bedoeling dat de 60 T13'en integraal naar de goederendienst gaan en de 120 T18'en ingezet worden voor de reizigersdienst.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 11:12
door Knipex
Zeer goed nieuws, kunnen ze onmiddellijk de stuurstandrijtuigen aanpassen. De mux kan dan ook uit de 27, weegt die ook weer een ton minder.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 11:29
door 260689
Knipex schreef:Zeer goed nieuws, kunnen ze onmiddellijk de stuurstandrijtuigen aanpassen. De mux kan dan ook uit de 27, weegt die ook weer een ton minder.
stuurstandrijtuigen hoeven niet aangepast te worden, mux zal altijd in de 27 blijven maar heel misschien verdwijnen daar wel de GF koppeling.
gerucht gaat de ronde dat ze de T18 van 1901 tot 1924 uit zullen rusten met GF koppeling voor de IC-E verbinding.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 12:29
door Stijn D.C.
ik denk niet dat ze reeks 27 gaan aanpassen terug , je vergeet de M6 rijtuigen, de 18en zullen met de I11 rijden.

het is wel zot om eerst kosten, tijd en energie in loc te steken om deze te muxen en te GF'fen en dan terug alles netjes om te bouwen naar TS kabels, das gekkenwerk. :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 13:20
door 260689
Stijn D.C. schreef:ik denk niet dat ze reeks 27 gaan aanpassen terug , je vergeet de M6 rijtuigen, de 18en zullen met de I11 rijden.

het is wel zot om eerst kosten, tijd en energie in loc te steken om deze te muxen en te GF'fen en dan terug alles netjes om te bouwen naar TS kabels, das gekkenwerk. :)
stijn lees mijn bericht goed. de nieuwe reeks 18 (en 19 voor een deel) zal van het 2de deel van de bestelling reeks 18 (19) van 1901 tot 1924 uitgerust worden met GF koppeling voor de IC-E treinen Knokke/Blankenberge-Brussel-Leuven-Hasselt-Tongeren. derest van de 18en worden gebruikt voor de IC-A, IC-J, IC-O, IC-I, IC-N en in de toeristische periode IC-G en IC-P.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 13:24
door Steven
Knipex schreef:Zeer goed nieuws, kunnen ze onmiddellijk de stuurstandrijtuigen aanpassen. De mux kan dan ook uit de 27, weegt die ook weer een ton minder.
Laat die mux er maar inzitten, daar is niets mis mee. De GF koppeling maakt dan weer wel kans om te verdwijnen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 13:29
door V100
260689 schreef:stijn lees mijn bericht goed. de nieuwe reeks 18 (en 19 voor een deel) zal van het 2de deel van de bestelling reeks 18 (19) van 1901 tot 1924 uitgerust worden met GF koppeling
De serie loopt maar tot 1920...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 13:32
door Steven
Men zou opteren om de laatste 24 locs te nummeren van 1901 tot 1924. Deze zouden dan een GF koppeling krijgen en een afzonderlijke reeks vormen. De eerste schijf zal dan bijgevolg lopen van 1801 tot 1896

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 13:42
door V100
Steven schreef:Men zou opteren om de laatste 24 locs te nummeren van 1901 tot 1924. Deze zouden dan een GF koppeling krijgen en een afzonderlijke reeks vormen. De eerste schijf zal dan bijgevolg lopen van 1801 tot 1896
Ah, heel nuttig :D Bedankt voor de info

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 13:43
door Stijn D.C.
Ah ok, sorry

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 14:30
door LML
Veergeet niet dat zo'n GF-koppeling om en bij de 650 kg weegt en de Eloc T27 om die reden ietwat scheef hangt en het chassis soms beginnende scheuren vertoont. Daarom die miserie van het (ont)koppelen van zo'n treinstammen. Als ik me niet vergis, is er enkele maanden geleden een krantenartikel gepubliceerd (welke krant weet ik niet meer juist) over de
(ont)koppel-ellende op de lijn Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke.

Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat die koppelingen verdwijnen van de T27 en gebruikt worden voor de T18 en M6-rijtuigen...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 14:49
door rail s
LML schreef:Veergeet niet dat zo'n GF-koppeling om en bij de 650 kg weegt en de Eloc T27 om die reden ietwat scheef hangt en het chassis soms beginnende scheuren vertoont. Daarom die miserie van het (ont)koppelen van zo'n treinstammen. Als ik me niet vergis, is er enkele maanden geleden een krantenartikel gepubliceerd (welke krant weet ik niet meer juist) over de
(ont)koppel-ellende op de lijn Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke.

Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat die koppelingen verdwijnen van de T27 en gebruikt worden voor de T18 en M6-rijtuigen...
Ik geloof dat op dit forum het scheefhangen van T27 al eens werd weerlegt. Het probleem is/was(?) de krachten die ontstonden tijdens het rijden waardoor men de 2 GF-koppelingen niet meer uit mekaar kreeg. Een oplossing (vinden we terug in Nederland) is het plaatsen van extra buffers.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 23:13
door Speedy
LML schreef:Veergeet niet dat zo'n GF-koppeling om en bij de 650 kg weegt en de Eloc T27 om die reden ietwat scheef hangt en het chassis soms beginnende scheuren vertoont. Daarom die miserie van het (ont)koppelen van zo'n treinstammen. Als ik me niet vergis, is er enkele maanden geleden een krantenartikel gepubliceerd (welke krant weet ik niet meer juist) over de
(ont)koppel-ellende op de lijn Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke.

Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat die koppelingen verdwijnen van de T27 en gebruikt worden voor de T18 en M6-rijtuigen...
Dat van die scheuren is écht wel een hardnekkig gerucht...Maar klopt dus totaal niet hé..
Bol dagelijks met de 27gf, wenig problemen met de koppeling maar des te meer met de lok's...
(omvormers, hakkers, rheo rem,..)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 apr 2009, 23:24
door 260689
gisteren problemen met de E1509 airco werkte niet tussen Gent en Brussel-Noord, daar hebben we 20min stilgestaan, uiteindelijk gemaakt en treintje beperkt tot Hasselt waar een andere MUX klaarstond richting Genk. Vertraging bij aankomst te Genk 35min.