Geautomatiseerde omroepen
Re: Geautomatiseerde omroepen
Ja, de mannelijke versie...t-town schreef:EMIEL?

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Geautomatiseerde omroepen
EMMA is niet de naam van de vrouw die omroept maar de naam van de software. In de meeste gevallen is het een afkorting. Maar dat gaan de mensen die er mee werken wel beter weten te verduidelijken neem ik aan.
Treinbestuurders hebben een toestel dat IDA noemt maar dat is evenmin een vrouwennaam al zou het er voor kunnen doorgaan. Het is gewoon de afkorting voor Intelligent Drivers Assistant. De NMBS gebruikt zoveel afkortingen dat je er een heel boek mee kan vullen.
Treinbestuurders hebben een toestel dat IDA noemt maar dat is evenmin een vrouwennaam al zou het er voor kunnen doorgaan. Het is gewoon de afkorting voor Intelligent Drivers Assistant. De NMBS gebruikt zoveel afkortingen dat je er een heel boek mee kan vullen.
Re: Geautomatiseerde omroepen
De NMBS heeft altijd al iets gehad met vrouwennamen, ik denk aan de Yvette, de Ibis, het programma Cassandra...
Re: Geautomatiseerde omroepen
En INES is bij Infrabel de database waarin alle TBL1+ en ETCS- files zittengroentje schreef:De NMBS heeft altijd al iets gehad met vrouwennamen, ik denk aan de Yvette, de Ibis, het programma Cassandra...

Re: Geautomatiseerde omroepen
Of LILIANE die destijds treinen aankondigde op L161groentje schreef:De NMBS heeft altijd al iets gehad met vrouwennamen, ik denk aan de Yvette, de Ibis, het programma Cassandra...
Re: Geautomatiseerde omroepen
Weet hier iemand hoe het eigenlijk komt dat er nog geen geautomatiseerde omroepen zijn in Brussel Zuid? EMMA lijkt precies maar deels ingevoerd te zijn (cfr. de lay-out van de real timeschermen).
Re: Geautomatiseerde omroepen
Emma heeft in Brussel-Zuid de affichage overgenomen.
Audio-aankondigingen gebeuren nog steeds manueel omdat,denk ik,de hoeveelheid annonces voor
Emma te groot is.
Audio-aankondigingen gebeuren nog steeds manueel omdat,denk ik,de hoeveelheid annonces voor
Emma te groot is.
Re: Geautomatiseerde omroepen
emma is nog iets te traag. Vooral bij internationale omroepen (in 4 talen dus) zou de mededeling door Emma te lang durenboehoew schreef:Weet hier iemand hoe het eigenlijk komt dat er nog geen geautomatiseerde omroepen zijn in Brussel Zuid? EMMA lijkt precies maar deels ingevoerd te zijn (cfr. de lay-out van de real timeschermen).
Re: Geautomatiseerde omroepen
Misschien is het al eens aan bod gekomen, maar heb geen zin om alle 31 pagina's van deze topic te door te nemen. Op welke manier kondigt Emma "Opgelet, doorrijdende trein" aan ? Is dat wanneer een bepaald sein in een bepaalde stand gaat, met een pedaal , ... ?
Want soms duurt het wel erg lang tussen de aankondiging en eer de trein er daadwerkelijk is. Vandaag even in St-Katelijne-Waver gezeten, aankondiging gebeurt, trein arriveert pas 5 minuten nadien. Tegen dan zijn de meeste mensen al vergeten dat er nog een doorrijdende trein was, en als ze te dicht staan worden ze meegezogen..
Op die plaats is dat niet zo erg aangezien alle reizigersbewegingen in dat station zich op L27 afspelen en de doorrijdende treinen daar maar 90 mogen (vanwege de fly-over). Op andere stopplaatsen ziet het er dan slechter uit (bv. L50A).
Want soms duurt het wel erg lang tussen de aankondiging en eer de trein er daadwerkelijk is. Vandaag even in St-Katelijne-Waver gezeten, aankondiging gebeurt, trein arriveert pas 5 minuten nadien. Tegen dan zijn de meeste mensen al vergeten dat er nog een doorrijdende trein was, en als ze te dicht staan worden ze meegezogen..
Op die plaats is dat niet zo erg aangezien alle reizigersbewegingen in dat station zich op L27 afspelen en de doorrijdende treinen daar maar 90 mogen (vanwege de fly-over). Op andere stopplaatsen ziet het er dan slechter uit (bv. L50A).
Re: Geautomatiseerde omroepen
Dat er lang zit tussen de aankondiging en de daadwerkelijke doorrit viel mij in Ruisbroek ook al op. Ik gok dat die boodschap wordt gespeeld wanneer de rijweg wordt aangelegd.
- tiretrainz
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
- Locatie: Kortrijk
Re: Geautomatiseerde omroepen
soms word het zelfst niet aangekondigt, dus ik denk dat het de seinen in een bepaalde stand ismsts.be schreef:Misschien is het al eens aan bod gekomen, maar heb geen zin om alle 31 pagina's van deze topic te door te nemen. Op welke manier kondigt Emma "Opgelet, doorrijdende trein" aan ? Is dat wanneer een bepaald sein in een bepaalde stand gaat, met een pedaal , ... ?
Want soms duurt het wel erg lang tussen de aankondiging en eer de trein er daadwerkelijk is. Vandaag even in St-Katelijne-Waver gezeten, aankondiging gebeurt, trein arriveert pas 5 minuten nadien. Tegen dan zijn de meeste mensen al vergeten dat er nog een doorrijdende trein was, en als ze te dicht staan worden ze meegezogen..
Op die plaats is dat niet zo erg aangezien alle reizigersbewegingen in dat station zich op L27 afspelen en de doorrijdende treinen daar maar 90 mogen (vanwege de fly-over). Op andere stopplaatsen ziet het er dan slechter uit (bv. L50A).
Re: Geautomatiseerde omroepen
Een doorrijdende trein wordt in principe door het systeem aangekondigd 3 min voor de doorrit en het sein moet openstaan.tiretrainz schreef:soms word het zelfst niet aangekondigt, dus ik denk dat het de seinen in een bepaalde stand ismsts.be schreef:Misschien is het al eens aan bod gekomen, maar heb geen zin om alle 31 pagina's van deze topic te door te nemen. Op welke manier kondigt Emma "Opgelet, doorrijdende trein" aan ? Is dat wanneer een bepaald sein in een bepaalde stand gaat, met een pedaal , ... ?
Want soms duurt het wel erg lang tussen de aankondiging en eer de trein er daadwerkelijk is. Vandaag even in St-Katelijne-Waver gezeten, aankondiging gebeurt, trein arriveert pas 5 minuten nadien. Tegen dan zijn de meeste mensen al vergeten dat er nog een doorrijdende trein was, en als ze te dicht staan worden ze meegezogen..
Op die plaats is dat niet zo erg aangezien alle reizigersbewegingen in dat station zich op L27 afspelen en de doorrijdende treinen daar maar 90 mogen (vanwege de fly-over). Op andere stopplaatsen ziet het er dan slechter uit (bv. L50A).
In tegenstelling tot reizigerstreinen wordt een doorrit enkel aangekondigd op het perron waar de trein effectief zal passeren , reizigerstreinen daarentegen worden telkens algemeen aangekondigd voor heel het station.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Is dat zo ??stekkerz schreef:, reizigerstreinen daarentegen worden telkens algemeen aangekondigd voor heel het station.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide