Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 09 feb 2015, 09:39
Dan dringt zich de vraag op: wat gaat de NMBS dan naar Roosendaal inzetten?
Das raar! In het interne boekje B & You staat er een heel artikel over de modernisering van de 800!steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie".
Ik kan ook zeggen dat zowat alle ingenieurs van de nmbs die ik spreek ronduit tegen dit project zijn. Helaas beslissen de ingenieurs niet...260689 schreef:Das raar! In het interne boekje B & You staat er een heel artikel over de modernisering van de 800!steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie".
Dit is precies één van de grote drama's van de spoorwegen...Shrek schreef: Helaas beslissen de ingenieurs niet...
Wat is het alternatief: 176 nieuwe rijtuigen? Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld? hoorde ik mijn vader wel eens neuriën. Ik denk niet dat de huidige treindienst mogelijk is, als je een dergelijke reeks gewoon aan de kant schuift.LML schreef:Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Het alternatief is een kleine revisie geven aan die stelletjes die in de Leuvense bundels staan en stoppen met klassiekjes naar de sloper te brengen. Daarmee geraak je al een heel eind, de enkele desiro's die nog moeten instromen zorgen voor de rest.overweg13 schreef:Wat is het alternatief: 176 nieuwe rijtuigen? Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld? hoorde ik mijn vader wel eens neuriën. Ik denk niet dat de huidige treindienst mogelijk is, als je een dergelijke reeks gewoon aan de kant schuift.LML schreef:Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Die hardnekkige geruchten blijven dus de kop op steken. Wellicht wishful thinking.steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie".
Op de site http://ovtijden.com/ zie ik toevallig de P7200 vanochtend gepubliceerd vanuit Roosendaal met twee MR80 Breaks als materieel. Zie schermafbeelding, waarop bijna onderaan ook de gewone L-trein naar Puurs met twee MR75 staat vermeld. Eerste kolom zijn de treinnummers. Ik was me al niet bewust van de omstandigheid dat de P7200 tegenwoordig blijkbaar vanaf Roosendaal rijdt (met een stilstand in Essen op spoor 1 van 10 minuten, zie ik in de NMBS treinplanner), maar ik neem toch aan dat het dan in Nederland waarschijnlijk slechts één enkele MR86 Sprinter is, waarbij dan die 10 minuten in Essen voorzien zullen zijn voor het alsnog op lengte brengen van de trein ...Het is een week geleden dat FLV-FGSP schreef:De regelgeving is momenteel erg restrictief: naar Roosendaal mogen enkel varkensneuzen of losse sprinters. Breaks mogen wel naar Maastricht, maar nog niet naar Roosendaal.