Dienstregeling 2011

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Portbou »

Hallo,
groentje schreef:Verviers heeft geen depot, alle personeel zou dus uit Welkenraedt moeten blijven komen, die zijn er tenslotte voor opgeleid.
Dat heeft toch niet zoveel belang ? De eerste IC-A's van de dag kunnen gerust uit Welkenraedt vertrekken en de laatste van de dag kunnen er eindigen... Personeelswissel tijdens de dag kan HLP met de stoptrein.
Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Maar dan halveer je de frequentie tussen Brussel en Luik (via L2)...

Groeten,
Bart W.
groentje
Berichten: 7517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door groentje »

Die frequentie halveert sowieso in december, op een handvol spitstreinen na. Er is in elk geval weinig kans dat die beslissing nog wordt teruggedraaid, of er moet (opnieuw) een grote zak met geld worden gevonden...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13087
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:
Shrek schreef:In de post hierboven staat het rationele argument toch uitgelegd? :roll: In de IC-A zijn van Gent tot Luik die 12 rijtuigen echt nodig. Op Eupen-Luik en Oostende-Gent kan het ook met wat minder, maar er is geen materiaal dat gesplitst kan worden...
Ik ken anders heel wat materiaal dat in België rond rijdt dat gesplitst kan worden. Enkel op water lopen KAN niet, de rest is een kwestie van plannen, verschuiven en, vooral, willen.
Wil jij de stormrammen dan op de 13nen gaan monteren? :roll:
groentje
Berichten: 7517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door groentje »

Een deel van de 18-en zullen met GF-koppeling worden uitgerust. En de 18-en zijn bedoeld om over de lijn 2 te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Portbou »

Hallo,
groentje schreef:Die frequentie halveert sowieso in december, op een handvol spitstreinen na. Er is in elk geval weinig kans dat die beslissing nog wordt teruggedraaid, of er moet (opnieuw) een grote zak met geld worden gevonden...
Is dat zo ? Wordt de IC-O volledig afgeschaft ?
Ik dacht dat men hem zou behouden beperkt tot Liège.

Groeten,
Bart W.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5461
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Steve »

groentje schreef:Verviers heeft geen depot, alle personeel zou dus uit Welkenraedt moeten blijven komen, die zijn er tenslotte voor opgeleid.
Verbindingen splitsen heeft inderdaad zijn nadelen, Vic, maar ik denk dat die niet opwegen tegen de voordelen, in dit geval. Het is vooral zaak daar het geschikte materieel voor te gebruiken. We weten ondertussen allemaal dat de combinatie M6-met-stormram niet geschikt is, maar breaks bijvoorbeeld kunnen snel en gemakkelijk koppelen en ontkoppelen, met MS96 gaat er ook zelden iets mis, en ook in het buitenland zijn er talrijke voorbeelden van hoe het wel kan.
Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Het idee klinkt goed, maar met een dergelijke samenstelling kun je lijn 2 wel vergeten... :?
pietje

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door pietje »

MIVB-reiziger schreef: Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Het idee klinkt goed, maar met een dergelijke samenstelling kun je lijn 2 wel vergeten... :?[/quote]

Waarom?
Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door 260689 »

pietje schreef:
MIVB-reiziger schreef: Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Het idee klinkt goed, maar met een dergelijke samenstelling kun je lijn 2 wel vergeten... :?
Waarom?
Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.[/quote]

Zou men dan niet in het concept alla AM96 blijven? zodat ze door heel de trein door kunnen maar dan dubbeldeks?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13087
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Shrek »

260689 schreef:
pietje schreef:Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.
Zou men dan niet in het concept alla AM96 blijven? zodat ze door heel de trein door kunnen maar dan dubbeldeks?
Maar dan moet je al een hele bestelling nieuw materiaal kopen voor 2 verbindingen, dat zal niet gebeuren hoor... :roll:
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
260689 schreef:
pietje schreef:Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.
Zou men dan niet in het concept alla AM96 blijven? zodat ze door heel de trein door kunnen maar dan dubbeldeks?
Maar dan moet je al een hele bestelling nieuw materiaal kopen voor 2 verbindingen, dat zal niet gebeuren hoor... :roll:
kan toch voor meer verbindingen gebruikt worden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13087
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Shrek »

260689 schreef:kan toch voor meer verbindingen gebruikt worden?
Momenteel is materiaal dat sneller dan 160 kan enkel nodig op Leuven-Luik en Antwerpen-Noorderkempen.
Maar ook in de toekomst zal dat beperkt blijven tot Brugge-Luik en Brussel-Breda, en daarvoor zijn er ruim genoeg I11. Dus nieuw hogesnelheidsmaterieel kopen is een overbodige investering. (behalve misschien de pendolino's naar luxemburg...)
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Stef »

Shrek schreef:
260689 schreef:Antwerpen-Noorderkempen.
De M6 mag toch ook maar 160, dacht ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13087
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Shrek »

Stef schreef:De M6 mag toch ook maar 160, dacht ik.
En op die lijn mag je 300, dus daar zouden snellere treinen nuttig kunnen zijn :wink:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:Wil jij de stormrammen dan op de 13nen gaan monteren? :roll:
13'en naar goederen en dan praten we nog eens.
Ofyles2

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Bericht door Ofyles2 »

Jeroen schreef:
Shrek schreef:Wil jij de stormrammen dan op de 13nen gaan monteren? :roll:
13'en naar goederen en dan praten we nog eens.
Is men van plan de 13'en af te knijpen qua snelheid?
Plaats reactie