Pagina 31 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 02:08
door Portbou
Hallo,
groentje schreef:Verviers heeft geen depot, alle personeel zou dus uit Welkenraedt moeten blijven komen, die zijn er tenslotte voor opgeleid.
Dat heeft toch niet zoveel belang ? De eerste IC-A's van de dag kunnen gerust uit Welkenraedt vertrekken en de laatste van de dag kunnen er eindigen... Personeelswissel tijdens de dag kan HLP met de stoptrein.
Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Maar dan halveer je de frequentie tussen Brussel en Luik (via L2)...

Groeten,
Bart W.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 07:42
door groentje
Die frequentie halveert sowieso in december, op een handvol spitstreinen na. Er is in elk geval weinig kans dat die beslissing nog wordt teruggedraaid, of er moet (opnieuw) een grote zak met geld worden gevonden...

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 06 jun 2011, 08:13
door Shrek
Jeroen schreef:
Shrek schreef:In de post hierboven staat het rationele argument toch uitgelegd? :roll: In de IC-A zijn van Gent tot Luik die 12 rijtuigen echt nodig. Op Eupen-Luik en Oostende-Gent kan het ook met wat minder, maar er is geen materiaal dat gesplitst kan worden...
Ik ken anders heel wat materiaal dat in België rond rijdt dat gesplitst kan worden. Enkel op water lopen KAN niet, de rest is een kwestie van plannen, verschuiven en, vooral, willen.
Wil jij de stormrammen dan op de 13nen gaan monteren? :roll:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 09:46
door groentje
Een deel van de 18-en zullen met GF-koppeling worden uitgerust. En de 18-en zijn bedoeld om over de lijn 2 te gaan rijden.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 19:41
door Portbou
Hallo,
groentje schreef:Die frequentie halveert sowieso in december, op een handvol spitstreinen na. Er is in elk geval weinig kans dat die beslissing nog wordt teruggedraaid, of er moet (opnieuw) een grote zak met geld worden gevonden...
Is dat zo ? Wordt de IC-O volledig afgeschaft ?
Ik dacht dat men hem zou behouden beperkt tot Liège.

Groeten,
Bart W.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 20:32
door Steve
groentje schreef:Verviers heeft geen depot, alle personeel zou dus uit Welkenraedt moeten blijven komen, die zijn er tenslotte voor opgeleid.
Verbindingen splitsen heeft inderdaad zijn nadelen, Vic, maar ik denk dat die niet opwegen tegen de voordelen, in dit geval. Het is vooral zaak daar het geschikte materieel voor te gebruiken. We weten ondertussen allemaal dat de combinatie M6-met-stormram niet geschikt is, maar breaks bijvoorbeeld kunnen snel en gemakkelijk koppelen en ontkoppelen, met MS96 gaat er ook zelden iets mis, en ook in het buitenland zijn er talrijke voorbeelden van hoe het wel kan.
Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Het idee klinkt goed, maar met een dergelijke samenstelling kun je lijn 2 wel vergeten... :?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 20:47
door pietje
MIVB-reiziger schreef: Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Het idee klinkt goed, maar met een dergelijke samenstelling kun je lijn 2 wel vergeten... :?[/quote]

Waarom?
Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 21:05
door 260689
pietje schreef:
MIVB-reiziger schreef: Een IC-A die is samengesteld uit 2 zesdelige stellen zou bijvoorbeeld heel geschikt zijn om Maastricht en Eupen te bedienen, en beide eindpunten een brede(re) waaier aan rechtstreekse verbindingen te geven, zonder dat het materieel zwaar overgedimensioneerd is op de uiteinden.
Het idee klinkt goed, maar met een dergelijke samenstelling kun je lijn 2 wel vergeten... :?
Waarom?
Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.[/quote]

Zou men dan niet in het concept alla AM96 blijven? zodat ze door heel de trein door kunnen maar dan dubbeldeks?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 21:20
door Shrek
260689 schreef:
pietje schreef:Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.
Zou men dan niet in het concept alla AM96 blijven? zodat ze door heel de trein door kunnen maar dan dubbeldeks?
Maar dan moet je al een hele bestelling nieuw materiaal kopen voor 2 verbindingen, dat zal niet gebeuren hoor... :roll:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 21:25
door 260689
Shrek schreef:
260689 schreef:
pietje schreef:Als het 2 stellen zijn, elk bestaande uit 6 bakken en geschikt om minstens 200 km/h dan kan het toch geen probleem zijn.
Eventueel bijkomend zijn 4-ledige stellen misschien beter om het aantal combinatiemogelijkheden te vergroten.
Zou men dan niet in het concept alla AM96 blijven? zodat ze door heel de trein door kunnen maar dan dubbeldeks?
Maar dan moet je al een hele bestelling nieuw materiaal kopen voor 2 verbindingen, dat zal niet gebeuren hoor... :roll:
kan toch voor meer verbindingen gebruikt worden?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 21:30
door Shrek
260689 schreef:kan toch voor meer verbindingen gebruikt worden?
Momenteel is materiaal dat sneller dan 160 kan enkel nodig op Leuven-Luik en Antwerpen-Noorderkempen.
Maar ook in de toekomst zal dat beperkt blijven tot Brugge-Luik en Brussel-Breda, en daarvoor zijn er ruim genoeg I11. Dus nieuw hogesnelheidsmaterieel kopen is een overbodige investering. (behalve misschien de pendolino's naar luxemburg...)

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 21:49
door Stef
Shrek schreef:
260689 schreef:Antwerpen-Noorderkempen.
De M6 mag toch ook maar 160, dacht ik.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 06 jun 2011, 21:50
door Shrek
Stef schreef:De M6 mag toch ook maar 160, dacht ik.
En op die lijn mag je 300, dus daar zouden snellere treinen nuttig kunnen zijn :wink:

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 07 jun 2011, 00:52
door Asterix
Shrek schreef:Wil jij de stormrammen dan op de 13nen gaan monteren? :roll:
13'en naar goederen en dan praten we nog eens.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 07 jun 2011, 07:32
door Ofyles2
Jeroen schreef:
Shrek schreef:Wil jij de stormrammen dan op de 13nen gaan monteren? :roll:
13'en naar goederen en dan praten we nog eens.
Is men van plan de 13'en af te knijpen qua snelheid?