Ik denk dat dat beter gebeurt door een burger die goed op de hoogte is van het onderwerp. Dat geeft meer effect dan wanneer NMBS of Infrabel zouden reageren.Catenist schreef:Het Laatste Nieuws doet weer "vuurke stook" voor deze werken. Ze koppen het artikel met "500 miljoen voor 2 minuten tijdwinst". Moet je daar weer kijken hoe er een hoop debielen op reageren, ze kunnen amper foutloos nederlands schrijven. Maar de media zijn ook deugnieten hoor, eigenlijk zouden zo'n artikelen van de nodige repliek moeten worden voorzien door de nmbs of infrabel. Niet op jullie koppen laten zitten jongens
werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat mensen die echt op de hoogte willen zijn eerder hier mee lezen dan door de bagger van HLN gaan.Catenist schreef:Het Laatste Nieuws doet weer "vuurke stook" voor deze werken. Ze koppen het artikel met "500 miljoen voor 2 minuten tijdwinst". Moet je daar weer kijken hoe er een hoop debielen op reageren, ze kunnen amper foutloos nederlands schrijven. Maar de media zijn ook deugnieten hoor, eigenlijk zouden zo'n artikelen van de nodige repliek moeten worden voorzien door de nmbs of infrabel. Niet op jullie koppen laten zitten jongens
Op dat soort rommelsites kan je toch geen deftige discussie voeren, dan kan je beter wegblijven denk ik. Mensen die wel een inhoudelijke disussie willen voeren zijn altijd welkom om zich op dit forum aan te melden en hier mee te babbelen

Re: werken: langs de spoorlijn
Het Laagste Nieuws doet zijn naam inderdaad weer alle eer aan. Op die manier kan je elk project in de vernieling schrijven.
Overigens ben ik wel eens benieuwd of en wanneer de reistijd op de lijnen 50 en 50a inderdaad 2' korter zullen worden.
Hoe ver staat men overigens met het langetermijnproject om lijn 50a te upgraden naar V200?
Overigens ben ik wel eens benieuwd of en wanneer de reistijd op de lijnen 50 en 50a inderdaad 2' korter zullen worden.
Hoe ver staat men overigens met het langetermijnproject om lijn 50a te upgraden naar V200?
Re: werken: langs de spoorlijn
Laat ons over dat foutloos Nederlands hier en ginder maar stilletjes zwijgen....Catenist schreef:Het Laatste Nieuws doet weer "vuurke stook" voor deze werken. Ze koppen het artikel met "500 miljoen voor 2 minuten tijdwinst". Moet je daar weer kijken hoe er een hoop debielen op reageren, ze kunnen amper foutloos nederlands schrijven. Maar de media zijn ook deugnieten hoor, eigenlijk zouden zo'n artikelen van de nodige repliek moeten worden voorzien door de nmbs of infrabel. Niet op jullie koppen laten zitten jongens

De toon werd trouwens eerder al door Jo Cornu gezet bij zijn kritiek op de spoorwerken aan de bypass in Mechelen. Men is blijkbaar al eens van mening dat er enorme budgetten worden geïnvesteerd in projecten waar de reiziger relatief weinig aan heeft. Dergelijke kritiek lijkt mij niet geheel onterecht wanneer je ziet dat de reistijd ondanks al die werken langer blijft worden. Alleen is zoiets zeggen voor sommige infrastructuurpausen bij de overheid als vloeken in de kerk.
Re: werken: langs de spoorlijn
Infrabel heeft het ook wat gezocht door slechts een deel van het verhaal te vertellen. Overal las ik dat de nieuwe sporen in dienst komen, maar slechts intern las ik dat terzelfdertijd de oude buiten dienst gaan. Een belangrijke mijlpaal, daar niet van, maar het lijkt alsof we daar bijna klaar zijn, en met het S-net kunnen beginnen.
Re: werken: langs de spoorlijn
De kritiek van Cornu is wel onterecht, evenals de kritiek hier natuurlijk. Zowel in Mechelen als op L50C is de snelheid helemaal niet de reden om zware werken uit te voeren. Dat de snelheid op beide plaatsen verhoogd kan worden tot 160 km/h is natuurlijk mooi meegenomen, maar de reden om aan de werken te beginnen was de capaciteit.Asterix schreef:
De toon werd trouwens eerder al door Jo Cornu gezet bij zijn kritiek op de spoorwerken aan de bypass in Mechelen. Men is blijkbaar al eens van mening dat er enorme budgetten worden geïnvesteerd in projecten waar de reiziger relatief weinig aan heeft. Dergelijke kritiek lijkt mij niet geheel onterecht wanneer je ziet dat de reistijd ondanks al die werken langer blijft worden. Alleen is zoiets zeggen voor sommige infrastructuurpausen bij de overheid als vloeken in de kerk.
Op Brussel-Denderleeuw zijn er 4 sporen nodig omdat de huidige 2 volzitten. Die investering is wel 500M€ waard.
In Mechelen idem: door de gelijkvloerse kruising abeelstraat is de capaciteit enorm beperkt, om die weg te werken zijn al die nieuwe viaducten nodig, niet voor de snelheidswinst.
Re: werken: langs de spoorlijn
Tja, dan moet je natuurlijk ook niet focussen op die snelheidswinst in je eigen communicatie.
Re: werken: langs de spoorlijn
Maar Mechelen heeft wel enkel zin als ze de nodige flyovers gaan bouwen tussen Nekkerspoel en Sint-Katelijne-Waver. De plannen zijn er zeker, maar ik zie de eerste spade in de grond daar ook nog niet bepaald voor de volgende jaren.
Re: werken: langs de spoorlijn
Volledig mee eensgroentje schreef:Tja, dan moet je natuurlijk ook niet focussen op die snelheidswinst in je eigen communicatie.

Re: werken: langs de spoorlijn
Daarenboven: wat is nu eigenlijk de meerwaarde (van de euforische communicatie van Infrabel)? Volgende week gaat L50A voor minstens enkele jaren buiten dienst. Dus hoezo capaciteitsuitbreiding?
Re: werken: langs de spoorlijn
Het is een belangrijke mijlpaal in de uitbreidingswerken. Dat wordt natuurlijk met beide handen aangegrepen om de spoorwegen nog eens positief in het nieuws te laten komen.Asterix schreef:Daarenboven: wat is nu eigenlijk de meerwaarde (van de euforische communicatie van Infrabel)? Volgende week gaat L50A voor minstens enkele jaren buiten dienst. Dus hoezo capaciteitsuitbreiding?
Het is inderdaad allemaal wat opgeblazen, maar wanneer zou je anders een nieuwsbericht de wereld insturen?
Re: werken: langs de spoorlijn
Klopt, maar de enige manier om grote wijzigingen aan belangrijke infrastructuur aan te brengen is door ver vooruit te kijken. Als er vandaag niet volop gebouwd zou worden in Mechelen kan je in 2025 de capaciteit niet verhogen. In Leuven zijn ze ook 10 jaar bezig geweest voor ze de vruchten konden plukken, maar achteraf is het wel de moeite waard gebleken.Eimai schreef:Maar Mechelen heeft wel enkel zin als ze de nodige flyovers gaan bouwen tussen Nekkerspoel en Sint-Katelijne-Waver. De plannen zijn er zeker, maar ik zie de eerste spade in de grond daar ook nog niet bepaald voor de volgende jaren.
Re: werken: langs de spoorlijn
Wanneer er daadwerkelijk 4 sporen beschikbaar zijn.Shrek schreef:Het is inderdaad allemaal wat opgeblazen, maar wanneer zou je anders een nieuwsbericht de wereld insturen?
Re: werken: langs de spoorlijn
Dat duurt dan nog 2 jaar, of zo. De spoorwegen kunnen nu wel wat goed nieuws gebruiken. En dat de buitenste sporen in dienst komen, ís goed nieuws, en een grote mijlpaal. Alleen niet zo groot als ze het wilden verkopen, en dat dreigt nu als een boemerang terug te komen. Daarom ben ik voorstander van eerlijke communicatie.
Re: werken: langs de spoorlijn
En daar wringt vaak het schoentje. Op de radio, website, app, twitter en wat dan ook verkondigen dat er vertragingen tot 10 minuten zijn, terwijl de minimum vertraging op dat moment 10' is, het gemiddelde 20' en er uitschieters zijn tot 45' (door gecumuleerde vertraging), dat wekt grote wrevel op bij de reizigers.groentje schreef: Daarom ben ik voorstander van eerlijke communicatie.
Je kan je idd afvragen wat de nieuwswaarde is van zo een openstelling. Voor ons enthousiasten en Infrabel is dat een belangrijke mijlpaal, maar de gemiddelde reiziger merkt er niets van. Zelfs niet dat zij/hij op de buitensporen rijdt i.p.v. op de binnensporen.