Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Los van het stilteaspect is het sowieso goed dat er netto een rijtuig bij komt op Eupen-Oostende, want met 6 M7 en slechts 2-3 I11/10'en heb je amper meer capaciteit dan met de uniforme I11-stammen van vroeger. Ik snap ook niet goed dat er steeds maar extra M7's ingezet worden op andere verbindingen in plaats van eerst volledige stammen te maken op Eupen-Oostende.
Re: Ongewone samenstelling.
Omdat er anders op die andere verbindingen bijna niets rijdt. 4 M7's ipv 5 op een Luik-Quievrain is veel erger dan 6 ipv 7 (aangevuld met I10/11) op Eupen-Oostende.
Re: Ongewone samenstelling.
Naar mijn informatie heeft de E7209 gereden met trek/duw 1902 en 5M6en. Heb het niet zelf gezien dus als iemand die wel gezien heeft maar het was iets anders, verbeter mij dan maar.
Re: Ongewone samenstelling.
Haltelink vermeldt alvast de gebruikelijke HLE 27 + I10 + M4, weliswaar zonder verdere details (https://track.haltelink.be/nmbs.html?trip=7209) en zag de 1902 bovendien op de 2428 Turnhout-Binche ( https://track.haltelink.be/nmbs.html?vt ... 9%20(1902) )... alleen blijkt die laatste vandaag afgeschaft te zijn geweest en zou ook de 7902 pas in Herentals vertrokken zijn. Lijkt dus wel dat een van beide delen van de trein niet meer kon rijden en dat ze het andere deel dan maar in het rijpad van de 7209 hebben laten rijden vanaf Herentals.
Nog volgens Haltelink heeft die stam met 2x HLE 19 en M6 (zoals tegenwoordig gebruikelijk op Antwerpen-Charleroi) al meermaals gereden op Turnhout-Binche... is dat de voorziene samenstelling? Beluxtrains maakt nog steeds gewag van de vertrouwde (enkele) HLE 18 + M6.
Nog volgens Haltelink heeft die stam met 2x HLE 19 en M6 (zoals tegenwoordig gebruikelijk op Antwerpen-Charleroi) al meermaals gereden op Turnhout-Binche... is dat de voorziene samenstelling? Beluxtrains maakt nog steeds gewag van de vertrouwde (enkele) HLE 18 + M6.
Re: Ongewone samenstelling.
E7208 heeft met M5 gereden ipv de voorziene M4/I10.
E4327 reed met de M4 ipv de voorziene M5.
E4327 reed met de M4 ipv de voorziene M5.
Re: Ongewone samenstelling.
E2229
E2212
E2238
E2219
Rijden met die M5 stam ipv M4.
Het zijn allemaal machinisten van Depot Hasselt die er mee rijden, daar die ook met het stuurrijtuig kunnen rijden. M5en terug in Gent, wie had dat ooit nog gedacht?
Het lijkt mij de nieuwe samenstelling te zijn ter vervanging van de M4en.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2020, 23:27
Re: Ongewone samenstelling.
Nog enkele andere opvallendheden die ik heb gevonden toen ik wat rondspeurde in de app Hyperrail:
- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft!
- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.
- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft!

- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.
Re: Ongewone samenstelling.
E5105 + E8800 heeft inderdaad gereden met 8xI11+1xI10+1xI6 met T2156 ervoor. Deze is op maandag 30/01 terug van Mons naar Schaarbeek gereden als E7801.TimoTrimbos schreef: ↑01 feb 2023, 20:16 Nog enkele andere opvallendheden die ik heb gevonden toen ik wat rondspeurde in de app Hyperrail:
- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft!
- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
3128 Antwerpen Brussel momenteel onderweg met lange reeks M4 ipv een stam M5.
2755: duwen
2755: duwen
Re: Ongewone samenstelling.
Vanochtend reed de E2219 met 2 MS96´en (6 rijtuigen dus) natuurlijk veel te weinig. Vanaf Diest zat hij al vol.260689 schreef: ↑31 jan 2023, 10:48
E2229
E2212
E2238
E2219
Rijden met die M5 stam ipv M4.
Het zijn allemaal machinisten van Depot Hasselt die er mee rijden, daar die ook met het stuurrijtuig kunnen rijden. M5en terug in Gent, wie had dat ooit nog gedacht?
Het lijkt mij de nieuwe samenstelling te zijn ter vervanging van de M4en.
Gevolg: persoon onwel geworden tegen dat we in Brussel-Noord waren.
Sinds de dienstregeling 2023 heb ik die nog maar 1 keer in de voorziene samenstelling van 10 M4´s weten rijden. Echt, get your shit together NMBS
Re: Ongewone samenstelling.
Welkom op het forum! Helaas is het materieel zo versleten dat zowat elke trein die nog met M4 voorzien is een probleemtrein geworden is. Jouw trein is dus zeker niet de enige. Maar beterschap komt eraan, de fabriek in Brugge draait volop om M7's te produceren en de 22xx zit zeker bij de eerste verbindingen waar er extra M7's komen.Spoor92 schreef: ↑02 feb 2023, 08:47 Vanochtend reed de E2219 met 2 MS96´en (6 rijtuigen dus) natuurlijk veel te weinig. Vanaf Diest zat hij al vol.
Gevolg: persoon onwel geworden tegen dat we in Brussel-Noord waren.
Sinds de dienstregeling 2023 heb ik die nog maar 1 keer in de voorziene samenstelling van 10 M4´s weten rijden. Echt, get your shit together NMBS
Re: Ongewone samenstelling.
Goed om te horen!Shrek schreef: ↑02 feb 2023, 09:16Welkom op het forum! Helaas is het materieel zo versleten dat zowat elke trein die nog met M4 voorzien is een probleemtrein geworden is. Jouw trein is dus zeker niet de enige. Maar beterschap komt eraan, de fabriek in Brugge draait volop om M7's te produceren en de 22xx zit zeker bij de eerste verbindingen waar er extra M7's komen.Spoor92 schreef: ↑02 feb 2023, 08:47 Vanochtend reed de E2219 met 2 MS96´en (6 rijtuigen dus) natuurlijk veel te weinig. Vanaf Diest zat hij al vol.
Gevolg: persoon onwel geworden tegen dat we in Brussel-Noord waren.
Sinds de dienstregeling 2023 heb ik die nog maar 1 keer in de voorziene samenstelling van 10 M4´s weten rijden. Echt, get your shit together NMBS
En bedankt voor de verwelkoming. Ik zat er al wel op, maar de reset van men wachtwoord wil al weken niet lukken

Respect voor de treinbegeleiders die dit elke dag moeten meemaken!
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2020, 23:27
Re: Ongewone samenstelling.
Niet zozeer ongewoon in samenstelling maar wel ongewoon in route (als dit beter niet (hier) gemeld kan worden, hoor ik het graag).
Dankzij storing tussen Ath & Leuze zijn beide P's Moeskroen - Schaarbeek (7513 & 7515) én beide IC's Tournai - Liège-Saint-Lambert (2407/2408) tussen Tournai & Brussel omgeleid via L78 & L96, ofwel via Saint-Ghislain, Mons & Braine-le-Comte. Vrij bijzondere route en met name L78 is wel leuk, want daar komt dit materieel immers nooit meer.
Dankzij storing tussen Ath & Leuze zijn beide P's Moeskroen - Schaarbeek (7513 & 7515) én beide IC's Tournai - Liège-Saint-Lambert (2407/2408) tussen Tournai & Brussel omgeleid via L78 & L96, ofwel via Saint-Ghislain, Mons & Braine-le-Comte. Vrij bijzondere route en met name L78 is wel leuk, want daar komt dit materieel immers nooit meer.