Pagina 32 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 aug 2010, 18:34
door AM'er
Vandaag reed de 218 doorheen Gent.
Weet niet welke dienst hij deed.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 aug 2010, 21:42
door Dieselfreak
Ik zie tegenwoordig als P-trein Kortrijk-Poperinge van 16 uur 29 steeds een gemengd rood-witte samenstelling van klassiekjes dienst doen. Vandaag had het rode deel nummer 180, twee weken geleden heb ik nummer 175 twee keer gezien.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 aug 2010, 16:30
door Marcad
Robin schreef:
Volgende ms stonden in de werf voor TBL1+:
981
840
741
Volgende ms stonden binnen voor onderhoud:
301
442
249
979
569
626
389
817
662
373
810
976
4109
657
366
769
689
378
Halo,
Van de lijst van Robin (uit juni), ik heb al de volgende gezien:
Volgende ms stonden in de werf voor TBL1+:
981 ok met TBL1+
840 ok met TBL1+
741 ok met TBL1+
Volgende ms stonden binnen voor onderhoud:
442 ok
979 ok met TBL1+
389 ok
817 ok met TBL1+
373 ok met TBL1+
976 ok met TBL1+
689 ok
A+
Marcad
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 aug 2010, 21:02
door Lukas
Hoi,
Vanavond heb ik "Klassiekske" 155 gezien in Leuven.
Lukas
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 20 aug 2010, 09:03
door Marcad
Halo,
Gezien deze week in Namen
154 156 163 168 175 177
212 223 232 236 240 245 246 247
257 262 263 265 268
Groeten
Marcad
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 20 aug 2010, 18:02
door AM'er
Hallo,
Te Brugge reden deze week volgende bordeauxstellen:
182-184-186-188-191-196-201-202-207-208-209-216-218-220-224-225-230-231-233-258
Samen met nog zoveel gemoderniseerde klassiekjes+cityrail deden deze stellen dienst in de L-en P-treinen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 13 sep 2010, 20:34
door AM'er
Robin schreef:de 249 staat weer met de 2 delen aan elkaar gekoppeld. Maandag breng ik men boekje mee en dan kan ik vertellen wat er allemaal staat.
Is de 249 nu al weer in dienst?
Voorlopig heb ik dit stel nog niet zien rijden.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 sep 2010, 20:21
door Robin
AM'er schreef:Robin schreef:de 249 staat weer met de 2 delen aan elkaar gekoppeld. Maandag breng ik men boekje mee en dan kan ik vertellen wat er allemaal staat.
Is de 249 nu al weer in dienst?
Voorlopig heb ik dit stel nog niet zien rijden.
Staan op dit moment in CW Mechelen:
819
967
917
476
769
999
407
831
400
402
646
185
776
814 (tbl+1)
834 (tbl+1)
389 (tbl+1)
643
626 - maar 1 deel gevonden
249 - opgesplitst en staat op 2 verschillende plekken buiten
429 - kast 1, ongeval van ???
932 - 1 kast Pecrot
391 - Nieuwe Break dat zal komen

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 27 sep 2010, 22:18
door AM'er
Vanavond op de 185 gezeten tussen Brugge en Gent.
Dit stel is dus terug van de werkplaats.
Het enige wat zichtbaar is zijn de ingevette wielstellen.
Aan de kast werd geen revisie gedaan. De oude (afschilferende) pictogrammen van de klasse-indeling blijven ongewijzigd.
Spijtig dat men niet doet zoals bv. stel 155-210-263,... en ze een mooie nieuwe verflaag geeft met nieuwe pictogrammen.
De laatste keer dat men tot zo'n totale revisie van AM62's heeft overgegaan was begin 2007.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 27 sep 2010, 22:50
door Hobbes
Aangezien de Desiro's vanaf volgend jaar zouden beginnen in te stromen vind ik het maar normaal dat men niet te veel kosten meer doet aan die stellen.
Het zal vermoed ik wel de bedoeling zijn om de oudste klassiekskes uit te faseren op het moment dat de Desiro's in dienst komen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 27 sep 2010, 23:17
door Shrek
Hobbes schreef:Het zal vermoed ik wel de bedoeling zijn om de oudste klassiekskes uit te faseren op het moment dat de Desiro's in dienst komen.
Dat denk ik ook. Het is ook geen toeval dat ze de tbl1+ in alle materieel behalve deze stellen steken

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 sep 2010, 12:15
door Dieselfreak
Als de klassiekjes naar het museum verhuisd zijn, welk materieel zal dan vooral gebruikt worden voor L-treinen?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 sep 2010, 17:58
door AM'er
Voor de L-treinen zullen nog steeds klassiekjes gebruikt worden.
Men is trouwens nog steeds bezig met de modernisering van de laatste exemplaren uit de reeks 600-700.
Het zou idioot zijn om pas gemoderniseerde klassiekjes 1 jaar na datum richting schroothoop te sturen.
Zelfs indien de desiro's er niet zouden komen, kan men in principe blijven doorgaan met reviseren.
De AM62's zien er misschien afgeleefd uit, toch rijden ze prima.
Straf dat een treininterieur een halve eeuw kan standhouden

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 sep 2010, 19:17
door Shrek
Dieselfreak schreef:Als de klassiekjes naar het museum verhuisd zijn, welk materieel zal dan vooral gebruikt worden voor L-treinen?
Breaks zijn voor L-treinen beter geschikt dan klassiekjes, ze trekken veel sneller op. Op Hasselt-Leuven doen de breaks er gemakkelijk 5 minuten minder lang over da klassiekjes (zelf gemeten).
AM'er schreef:Voor de L-treinen zullen nog steeds klassiekjes gebruikt worden.
Men is trouwens nog steeds bezig met de modernisering van de laatste exemplaren uit de reeks 600-700.
Het zou idioot zijn om pas gemoderniseerde klassiekjes 1 jaar na datum richting schroothoop te sturen.
De AM65-70 zullen inderdaad voorlopig nog blijven rijden, alleen de MS62 gaat er uit. Maar daar zitten er al een tijdje geen meer tussen die recent gereviseerd zijn he

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 sep 2010, 19:17
door Shrek
AM'er schreef:
De AM62's zien er misschien afgeleefd uit, toch rijden ze prima.

De MS62 schokken nog erger dan dan een aardbeving bij het vertrekken en hebben een zeer onzachte vering. MS62 is veruit het materieel met de slechtste rij-eigenschappen dat bij de nmbs nog rondrijdt
