Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Hogersluys schreef:
Voldoet Brecht aan de verwachtingen?
Niet te ongeduldig... wachten tot oktober november voor eerste redelijke getallen.
Nu in Juli en Augustus zal het wel "plattekes" zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno

Bericht door treinbruno »

in noorwegen hangt er op bijna elk station een groot LCD scherm, ook in dorpen van maar 6 inwoners ofzo!
en in bijna elk stationsgebouwtje zijn dan ook nog eens propere toiletten en een verwarmde wachtzaal, vandalisme en diefstal kennen ze daar niet :)
op die LCD schermen komen de treinuren, de vertraging en info over de locomotieven die er rijden en de geschiedenis van de spoorlijn
kunnen wij hier alleen maar dromen, maar eigelijk zou het wel leuk zijn voor hier, een TVtje waar wat ontspanning op komt tot je trein er is, zodat je je niet moet staan vervelen op het station ofzo :D

waar belgie ook nog erg op achter zit zijn treinaanwijzers op het perron zelf, in veel landen zie je die zelfs op gehuchten :)
Afbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef:
Hogersluys schreef:
Voldoet Brecht aan de verwachtingen?
Niet te ongeduldig... wachten tot oktober november voor eerste redelijke getallen.
Nu in Juli en Augustus zal het wel "plattekes" zijn.
Ik hoorde gisteren getallen noemen van enkele honderden per dag, weliswaar vooral tijdens de spits. En de parking leek me gisteren 2/3 gevuld, en ook dat was zwak in vergelijking met vorige week. Ik denk dus dat Noorderkempen een goede start genomen heeft.
Met vriendelijke groet

overweg13
Trammist

Bericht door Trammist »

Men kan misschien overgaan op een dienstregeling à là Aalst-Burst ?
treinbruno

en het loket sluiten dan pfff
of gelijk in comines in frankrijk, heel de dag open voor 3 treinen, en op zaterdag ook open, en geen enkele trein :)
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Comines is België en heeft zelfs een NL naam ook, Komen.
treinbruno

comines heeft ook een frans gedeelte :) :
http://maps.google.be/?ie=UTF8&ll=50.76 ... 77162&z=14
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Inderdaad. Het Franse en het Belgische station liggen op ongeveer een km van elkaar, gescheiden door de Leie. Ook Wervik heeft trouwens een Franse tegenvoeter, Wervicq Sud.
Rijden daar nog steeds die oude caravelles? Ik vind die zalig, verschrikkelijk oud, maar met zeer zachte zetels, die ook goed van pas kwamen op het wel zeer slechte spoor.
treinbruno

vorig jaar heb ik het lijntje gedaan en toen was het zo'n coole dieslloc met een RIO stammetje :D :D
nu rijdt er blijkbaar XGC op het lijntje :(
Afbeelding
melle

Bericht door melle »

Steven schreef:Comines is België en heeft zelfs een NL naam ook, Komen.
"Gestolen" door Wallonië,...
Adler

Bericht door Adler »

We zijn al ver geraakt, van Noorderkempen tot in Komen, nog even verder rijden en we zitten in Parijs. :D
pietje

Bericht door pietje »

Adler schreef:We zijn al ver geraakt, van Noorderkempen tot in Komen, nog even verder rijden en we zitten in Parijs. :D
Breng de burgemeester van Brecht niet op ideën, eerdaags wil hij een rechtstreekse trein naar Parijs, dan kunnen ze te Thalys daar laten stoppen ;-)

om terug on topic verder te gaan: hoeveel abonnementen zouden er al zijn vanuit Brecht?
Ongetwijfeld bekijkt men dat bij de NMBS ook, maar ze gaan het waarschijnlijk niet aan mijne neus hangen :(
rds

Bericht door rds »

Op de trein van 06u08 zit gemiddeld altijd 15 man.
Vandaag op die van 16u37 zat opvallend veel volk, maar ben vergeten te schatten hoeveel.

Wat is het daggemiddelde dat nodig is opdat de NMBS content is en hoever staan we daar nu vanaf? (weet dat nu conclusies trekken voorbarig is)

Al een geluk dat ze aansluiting geven op de IR komende van Brussel. Ik had redelijk pissed geweest als ik in Apen-Centraal een uur moest wachten :evil:
melle

Bericht door melle »

Een uur wachten moet je bij de nmbs nooit... :mrgreen:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ahnee zeker... :) Neem eens een trein in het weekend.
Plaats reactie