TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Steven

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Tussen Beernem en oostkamp heb ik die machines voor de grondwerken toch nog bezig gezien over een paar weken en dit op een landbouwzone aldaar. Tussen Gent en Landegem is men toch al zover dat er bovenleidingspalen staan. Het gaat misschien niet heel snel en er zijn waarschijnlijk lange periodes dat je niets ziet gebeuren. Trouwens wat het stuk Brussel - Denderleeuw betreft zijn sinds deze week (of vorige week) de eerste sporen en dwarsliggers geleverd.
groentje

Bericht door groentje »

Brussel-Denderleeuw gaat inderdaad door, in Beernem en Oostkamp zal je ook wel gelijk hebben dat het nog steeds bezig is, maar niet met volle mankracht, zoals vooraf wel gedacht was.
Steven

Bericht door Steven »

Volle mankracht zal ik het inderdaad niet noemen in tegendeel eerder een slakkengangtempo. Maar terug naar de algemene ergernissen want ik week wat af.
kika

Bericht door kika »

Stationsergernis: een pas vernieuwd perrondak en perron dat zo ontzettend slecht is vormgegeven dat: a.) het drukste perron het smalste is met de minste bankjes b) er allerlei obstakels staan waardoor je altijd tussen perronlijntje en perronboord moet balanceren c) het zowel in de gang beneden lekt als dat je boven nergens droog kan blijven tijdens het wachten. Slecht ontwerp, slechte uitvoering slecht onderhoud. Deze keer was het Erlangen in Zuid-Oost Duitsland, maar ze zijn overal te vinden, helaas.
Retard

Bericht door Retard »

Ik zie de 8008 toch veel op tijd toekomen in Brugge, hoor. Als je kijkt in het topic over de vertragingsstatestieken, kan je zien hoeveel ik E690 neem, en hoeveel ik dit dus kan vaststellen.
Asterix

Bericht door Asterix »

treinfanaat schreef:en toegegeven dat Ic treinen voorrang krijgen.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom dit logisch zou moeten zijn. Reizigers van P-treinen hebben ook het recht om op tijd ergens aan te komen. Meer zelfs, die reizigers zijn vaak de trouwste klanten want ze reizen dagelijks met de NMBS.

IC 1728 Leuven > Brussel-Noord zat vanmorgen weer maar eens overvol. Zelfs in eerste klasse geen enkele zitplaats.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Tussen Beernem en oostkamp heb ik die machines voor de grondwerken toch nog bezig gezien over een paar weken en dit op een landbouwzone aldaar. Tussen Gent en Landegem is men toch al zover dat er bovenleidingspalen staan. Het gaat misschien niet heel snel en er zijn waarschijnlijk lange periodes dat je niets ziet gebeuren. Trouwens wat het stuk Brussel - Denderleeuw betreft zijn sinds deze week (of vorige week) de eerste sporen en dwarsliggers geleverd.
Steven, waar liggen de 1e sporen en dwarsliggers, kant Brussel of kant Denderleeuw?
Steven

Bericht door Steven »

Sporen en dwarsliggers liggen
Klaar voor montage naar Brussel rijdend. Het is dus nog een kwestie van ballast er bij te krijgen.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Sporen en dwarsliggers liggen
Klaar voor montage naar Brussel rijdend. Het is dus nog een kwestie van ballast er bij te krijgen.
Ik doe voor in werken langs de spoorlijn.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Stijn91 schreef: Ik doe voor in werken langs de spoorlijn.
Sorry, Stijn, ik heb wel wat ervaring met poëzie, maar dit begrijp ik dus echt niet.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

Hij gaat verder in het onderwerp "werken langs de spoorlijn". Zijn zinsconstructie was ook voor mij even verwarrend.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Zeggen jullie dat niet voort/verder doen?

De t bij voor mist.
Steven

Bericht door Steven »

Dat woord is enkel regionaal gebonden hoor Stijn. Ik ken het maar daarom de rest van het forum niet.
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Met die ontbrekende t erbij en met aanhalingstekens rond werken langs de spoorlijn was het me waarschijnlijk nog wel duidelijk geworden, maar nu kon ik het ineens ook niet meer volgen!
Patrick

Bericht door Patrick »

Of hoe mensen zich niet zelf informeren vooraleer ze de trein nemen.

Gisteren: IC van Antwerpen naar Kortrijk. Een koppel (nog niet zo oud) Eèèèèntwèèèèrpenoaren vraagt aan de TBG:
"Een vroagsken menier: de trèn van Sient-Niekloas noar De Panne, stopt die ien Munkzwalm?"
TBG hoor het donderen in Keulen (niet in Eèèèèntwèèèèrpe).
"Munkzwalm? Maar dat is geheel den anderen kant! Dan had u beter uitgestapt in FGSP. Er rijdt geen rechtstreekse trein van Sint-Niklaas naar De Panne."
"Z'adden oens gezegd: den trèn van Sient-Niekloas noar De Panne, diene stopt ien Munkzwalm."

TBG doet verder controle en keert na een tijdje terug.
"Ik heb het voor u even opgezocht. U rijdt nu verder tot Kortrijk en daar neemt u de trein naar Brussel/Lokeren. Die stopt in Munkzwalm."

"Bedènkt menier!"

:mrgreen:

'k Vraag mij af met welk ticket ze reisden en of de TBG deze niet toegestane reisweg door de vingers heeft gezien.
Plaats reactie