En hoeveel minuten (of seconden) is de winst van 200 tegenover 160 op die korte afstand, rekening houdend met de acceleratie?Shrek schreef:En op die lijn mag je 300, dus daar zouden snellere treinen nuttig kunnen zijnStef schreef:De M6 mag toch ook maar 160, dacht ik.
Dienstregeling 2011
Re: Dienstregeling 2011
Re: Dienstregeling 2011
Nog een voorstel:
ICa: Brussel-Leuven-Luik-Aken met 18 of 13+I11
IRx: Brussel-Leuven-Tienen-Landen-Luik-Maastricht/Eupen
Met vlotte overstappen (=aansluiting) in Luik en Leuven.
ICa: Brussel-Leuven-Luik-Aken met 18 of 13+I11
IRx: Brussel-Leuven-Tienen-Landen-Luik-Maastricht/Eupen
Met vlotte overstappen (=aansluiting) in Luik en Leuven.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2011
Vervelend is wel dat je de loc dan moet omzetten in Aken, want de I11-stuurstandrijtuigen zijn - voor zover ik weet - nog steeds niet toegelaten in Duitsland.ICa: Brussel-Leuven-Luik-Aken met [...] 13+I11
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
Hallo,
Groeten,
Bart W.
OK maar laat die IRx dan ook stoppen in Verviers Palais en Dolhain-Gileppe... zodat de stoptrein tussen Verviers en Welkenraedt kan worden afgeschaft... Lijkt me een goede besparing (die blijkbaar hard nodig zijn) die de reizigers nauwelijks treft...melle schreef:Nog een voorstel:
ICa: Brussel-Leuven-Luik-Aken met 18 of 13+I11
IRx: Brussel-Leuven-Tienen-Landen-Luik-Maastricht/Eupen
Met vlotte overstappen (=aansluiting) in Luik en Leuven.
Groeten,
Bart W.
Re: Dienstregeling 2011
Die nieuwe IR zou bijvoorbeeld met DMT's kunnen gereden worden, of zelfs met M6 en GF.
Re: Dienstregeling 2011
Denk nu eens na voordat je zoiets schrijft. M6 is achter Luik niet toegelaten en MS96 valt onder 1500V plat.melle schreef:Die nieuwe IR zou bijvoorbeeld met DMT's kunnen gereden worden, of zelfs met M6 en GF.
Re: Dienstregeling 2011
Hoi
Laat VEOLIA gerust Maastricht-Luik rijden, zij komen nu al met groot succes in Maastricht en dan mag de ganse franse NMBS kliek de.... op!
PS: Antwerpen-Leuven via Luchthaven : rijdt er nog niet genoeg rond langs daar? Wie gaat deze trein trouwens nemen gelet op de toeslag? Nu al nemen veel reizigers treion tot Zaventem Station(geen toeslag) en dan bus De Lijn!
F
Laat VEOLIA gerust Maastricht-Luik rijden, zij komen nu al met groot succes in Maastricht en dan mag de ganse franse NMBS kliek de.... op!
PS: Antwerpen-Leuven via Luchthaven : rijdt er nog niet genoeg rond langs daar? Wie gaat deze trein trouwens nemen gelet op de toeslag? Nu al nemen veel reizigers treion tot Zaventem Station(geen toeslag) en dan bus De Lijn!
F
Re: Dienstregeling 2011
De toeslag is enkel voor wie uitstapt he, op Leuven-Antwerpen verandert er nietsferry schreef:Hoi
Laat VEOLIA gerust Maastricht-Luik rijden, zij komen nu al met groot succes in Maastricht en dan mag de ganse franse NMBS kliek de.... op!
PS: Antwerpen-Leuven via Luchthaven : rijdt er nog niet genoeg rond langs daar? Wie gaat deze trein trouwens nemen gelet op de toeslag? Nu al nemen veel reizigers treion tot Zaventem Station(geen toeslag) en dan bus De Lijn!

Re: Dienstregeling 2011
Hallo,
(met dank aan Andries)
Soms staat de T van HGBTF toch echt voor Tater-er-maar-op-los in plaats van voor Treinen...
Die paar € toeslag kan nog wel van het vakantiebudget af denk ik...
Groeten,
Bart W.
Zoals welke ? Op dit ogenblik rijdt er in mijn ogen nog niets "rond" langs de luchthaven. De treinen De Panne-Luchthaven-Landen en Brussel-Luchthaven-Leuven zijn niet bedoeld voor doorgaande reizen tussen Brussel en Leuven hé. Zijn er nog niet genoeg doorgaande treinen tussen Brussel en Leuven dan ?ferry schreef: PS: Antwerpen-Leuven via Luchthaven : rijdt er nog niet genoeg rond langs daar?
Jongens toch...ferry schreef:Wie gaat deze trein trouwens nemen gelet op de toeslag?

Soms staat de T van HGBTF toch echt voor Tater-er-maar-op-los in plaats van voor Treinen...
Komkom, niet overdrijven hé... Hoeveel percent van de reizigers doen zich zoiets aan, met al hun pakken en zakken...ferry schreef:Nu al nemen veel reizigers treion tot Zaventem Station(geen toeslag) en dan bus De Lijn!
Die paar € toeslag kan nog wel van het vakantiebudget af denk ik...
Groeten,
Bart W.
Re: Dienstregeling 2011
Van een vakantiebudget geen probleem, maar voor de mensen die in en rond de luchthaven werken is dat iets anders. Daarom zou ik het logischer vinden moest de diabolotaks bij de luchthaventaks geteld worden en niet bij het treinticket.bw494674 schreef: Komkom, niet overdrijven hé... Hoeveel percent van de reizigers doen zich zoiets aan, met al hun pakken en zakken...
Die paar € toeslag kan nog wel van het vakantiebudget af denk ik...
Over de dienstregeling: Wordt de ir-q nu eindelijk verdubbeld in frequentie of blijft dat 2-uurs?
Re: Dienstregeling 2011
Misschien moet je toch even eerst nadenken voor je iets schrijft, of wat opzoekingswerk doen. Veolia is (van oorsprong) een Frans bedrijf en dan wil jij de "Franse NMBS-kliek" weg ...ferry schreef: Laat VEOLIA gerust Maastricht-Luik rijden, zij komen nu al met groot succes in Maastricht en dan mag de ganse franse NMBS kliek de.... op!
L'union fait la force.
Re: Dienstregeling 2011
Hallo,
Groeten,
Bart W.
Maar die hebben toch een abonnement... zonder diabolotaks ?Shrek schreef: Van een vakantiebudget geen probleem, maar voor de mensen die in en rond de luchthaven werken is dat iets anders. Daarom zou ik het logischer vinden moest de diabolotaks bij de luchthaventaks geteld worden en niet bij het treinticket.
Groeten,
Bart W.
Re: Dienstregeling 2011
Je kan moeilijk beweren dat het één pot nat is, hé.KB schreef:Misschien moet je toch even eerst nadenken voor je iets schrijft, of wat opzoekingswerk doen. Veolia is (van oorsprong) een Frans bedrijf en dan wil jij de "Franse NMBS-kliek" weg ...ferry schreef: Laat VEOLIA gerust Maastricht-Luik rijden, zij komen nu al met groot succes in Maastricht en dan mag de ganse franse NMBS kliek de.... op!
Re: Dienstregeling 2011
Daar ga je niet veel geld mee besparen. Diabolo toeslag is 2euro.
Voor de lijnticket Je moet met een minimum van 1 euro rekenen. Of gemeente Zaventem moet je busvervoer extra subsidieren.
Leuven.
Route A, rechtstreeks Leuven >> Airport , extra kost 2 euro diabolo
Route B, stoptrein naar Zaventem, dan overstappen op bus, extra kost 1 euro , en extra tijd.
Brussel
Route A, rechtstreeks Brussel >> Airport , extra kost 2 euro diabolo
Route B, stoptrein naar Zaventem, dan overstappen op bus, extra kost 1 euro , en extra tijd.
Voor de lijnticket Je moet met een minimum van 1 euro rekenen. Of gemeente Zaventem moet je busvervoer extra subsidieren.
Leuven.
Route A, rechtstreeks Leuven >> Airport , extra kost 2 euro diabolo
Route B, stoptrein naar Zaventem, dan overstappen op bus, extra kost 1 euro , en extra tijd.
Brussel
Route A, rechtstreeks Brussel >> Airport , extra kost 2 euro diabolo
Route B, stoptrein naar Zaventem, dan overstappen op bus, extra kost 1 euro , en extra tijd.
Re: Dienstregeling 2011
Tenzij je al een abonnement van De Lijn nodig hebt voor je voortransport, bijvoorbeeld.
En de toeslag is in het abonnement inbegrepen. Geen kans om eraan te ontsnappen...
En de toeslag is in het abonnement inbegrepen. Geen kans om eraan te ontsnappen...