Pagina 316 van 411

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 jun 2023, 15:08
door Davy
260689 schreef: 07 jun 2023, 11:57 E811 Brugge - Kortrijk rijd vandaag met T1806 + 8I11 + 1M6 + 1M7 + T1824.
Planmatig op woensdagen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 jun 2023, 23:56
door JonasV91
Davy schreef: 07 jun 2023, 15:08
260689 schreef: 07 jun 2023, 11:57 E811 Brugge - Kortrijk rijd vandaag met T1806 + 8I11 + 1M6 + 1M7 + T1824.
Planmatig op woensdagen.
Dus veiligheid en vlotte werking voor de TBG is van ondergeschikt belang?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 jun 2023, 00:12
door trainlovertje
JonasV91 schreef: 07 jun 2023, 23:56
Davy schreef: 07 jun 2023, 15:08
260689 schreef: 07 jun 2023, 11:57 E811 Brugge - Kortrijk rijd vandaag met T1806 + 8I11 + 1M6 + 1M7 + T1824.
Planmatig op woensdagen.
Dus veiligheid en vlotte werking voor de TBG is van ondergeschikt belang?
Kan je dat toelichten? Ik zie geen enkele reden waarom dat materieel minder veilig of 'vlot te bewerken' zou zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 jun 2023, 01:46
door JonasV91
trainlovertje schreef: 08 jun 2023, 00:12
JonasV91 schreef: 07 jun 2023, 23:56
Davy schreef: 07 jun 2023, 15:08

Planmatig op woensdagen.
Dus veiligheid en vlotte werking voor de TBG is van ondergeschikt belang?
Kan je dat toelichten? Ik zie geen enkele reden waarom dat materieel minder veilig of 'vlot te bewerken' zou zijn.
Iets met perronlengtes en niet al te overzichtelijke perrons op zich.
Had ik zo'n trein moeten bedienen, dan waren die laatste twee al afgesloten.
De I11-rijtuigen zijn zelf al goed voor een lengte van zo'n 211,2 m.

Vooral Torhout en Ingelmunster zijn een probleem qua overzichtelijkheid door de bochten.
Lijn 66 ziet veel samenstellingen die te lang/groot zijn voor het publiek dat er op rijdt.
Spits daargelaten.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 jun 2023, 09:12
door bram2727
Vandaag op de lijn Mol/Antwerpen desrio, m5 met 21 en m4 met i10

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 jun 2023, 09:42
door 260689
bram2727 schreef: 10 jun 2023, 09:12 Vandaag op de lijn Mol/Antwerpen desrio, m5 met 21 en m4 met i10
Da's goed! Vele beter dan 1AR41.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 12:42
door TimJ36
JonasV91 schreef: 08 jun 2023, 01:46 Lijn 66 ziet veel samenstellingen die te lang/groot zijn voor het publiek dat er op rijdt.
Spits daargelaten.
Buiten de spits voornamelijk 2x break van/naar de luchthaven en daartussen 1x of 2x desiro Brugge-Kortrijk, en op de middag eens een verdwaalde dubbeldekker, maar over het algemeen valt het toch goed mee qua lengte samenstelling?

De lijn leent zich er inderdaad niet toe voor lange trek- en duwtreinen, maar soms is het niet anders mogelijk (zoals in de spits).

Wat zou helpen is dat de treinen allemaal gelijkvloerse instap krijgen, en dat er geen locomotief meer aan te pas komt. Kan de NMBS geen dubbeldeksstellen bestellen zoals de CFL 2400 in Luxemburg ?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 12:55
door Steven
TimJ36 schreef: 11 jun 2023, 12:42
JonasV91 schreef: 08 jun 2023, 01:46 Lijn 66 ziet veel samenstellingen die te lang/groot zijn voor het publiek dat er op rijdt.
Spits daargelaten.
Buiten de spits voornamelijk 2x break van/naar de luchthaven en daartussen 1x of 2x desiro Brugge-Kortrijk, en op de middag eens een verdwaalde dubbeldekker, maar over het algemeen valt het toch goed mee qua lengte samenstelling?

De lijn leent zich er inderdaad niet toe voor lange trek- en duwtreinen, maar soms is het niet anders mogelijk (zoals in de spits).

Kan de NMBS geen kleine dubbeldeksstellen met gelijkvloerse instap bestellen zoals de CFL 2400 in Luxemburg ?
Wat denk je dat er gaat komen met de MR30. Wellicht zal dat een stel zijn waar 1 of meerdere rijtuigen enkeldeks zijn en de rest dubbeldeks zoals je ook al in het buitenland kan zien, afwachten welke fabrikanten zich kandidaat stellen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 13:02
door TimJ36
De Luxemburgse 2400 zou alvast ideaal zijn voor lijn 66. Een zeer toegankelijke trein met ruimte voor fietsen en een afgebakende plek voor rolstoelgebruikers, voorzien van alle gemakken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 13:46
door Steven
Is identiek aan de ICNG die al naar België komt alsook de CFL 2400 zal in België te zien zijn (misschien zelfs tot in Libramont doet de ronde). Rest de vraag of Alstom zich kandidaat stelt voor die nieuwe treinen die de NMBS wil kopen. Afwachten dus.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 16:35
door 260689
E2138 rijden heden met 4x Desiro's! (8522+8540+8545+8524)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 17:14
door ovspotter_be
260689 schreef: 11 jun 2023, 16:35 E2138 rijden heden met 4x Desiro's! (8522+8540+8545+8524)
Dat is al beter dan de enkele Desiro die ik er al een paar heb gezien ter vervanging van de normale stam I11 en I10.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 17:21
door trainfan03
Op Antwerpen-Centraal - Poperinge zit sinds deze ochtend een 18 + 8 M6 200 + 18
Momenteel op de 737 / 717

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 17:49
door 260689
trainfan03 schreef: 11 jun 2023, 17:21 Op Antwerpen-Centraal - Poperinge zit sinds deze ochtend een 18 + 8 M6 200 + 18
Momenteel op de 737 / 717
Geen slechte keuze! Iedereen die deze treinen bediend kent de T18/19. Er staan 3 van die treinen in de bundel van Kortrijk. In het weekend kunnen die beter op die verbinding rijden. Deze zit ook altijd vol.

E742/E722 doe die vandaag nog.

Begint in Kortrijk en eindig daar terug. Normaal zou die met 3 x dmt's rijden. Dan is 8XM6 vele beter.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 jun 2023, 18:38
door trainfan03
Met de gedeeltelijke afschaffing van IC 1838 kwamen de 8 M6'en zeker van pas voor iedereen die uit Antwerpen vertrok. Zat goed vol te Lokeren. Qua capaciteit mogen ze deze meer buiten laten op die verbinding in het weekend. Nu is het ook mogelijk omdat er geen afkoppeling is naar Lille.