Evolutie reizigersinformatie NMBS
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Smaken verschillen, maar geef mij maar een frisse en/of leuk klinkende jingle vooraf van ocharme 2 à 3 seconden dan enkel maar een stem die 1 of meerdere treinen aankondigt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
Als we kijken naar Brussel, dan zie je waarom dat niet kan. Er rijden 21 treinen per uur per richting door de NZV die in 2 talen moeten omgeroepen worden, dan heb je de 6 treinen naar de luchthaven die in 4 talen worden omgeroepen en dan ook nog eens TGV's, ECD's, Ouigo's, ICE's en Eurostars die ook in 4 talen worden aangekondigd. En dat is onder normale omstandigheden, wat als er zakkenrollers zijn, vertragingen, spoorveranderingen, stakingen om aan te kondigen,... Er is al amper tijd om de treinen aan te kondigen voordat ze weer vertrekken, die 2 seconden voor een belletje zullen voor problemen zorgen.
-
- Contacteer:
Neen hoor, die twee seconden per trein die aangekondigd wordt leidt niet tot problemen. Er worden in de grote Brussels stations al wat ingekorte aangekondigingen gedaan tov de middelgrote stations.desirootje schreef: ↑21 jun 2025, 22:58 Als we kijken naar Brussel, dan zie je waarom dat niet kan. Er rijden 21 treinen per uur per richting door de NZV die in 2 talen moeten omgeroepen worden, dan heb je de 6 treinen naar de luchthaven die in 4 talen worden omgeroepen en dan ook nog eens TGV's, ECD's, Ouigo's, ICE's en Eurostars die ook in 4 talen worden aangekondigd. En dat is onder normale omstandigheden, wat als er zakkenrollers zijn, vertragingen, spoorveranderingen, stakingen om aan te kondigen,... Er is al amper tijd om de treinen aan te kondigen voordat ze weer vertrekken, die 2 seconden voor een belletje zullen voor problemen zorgen.
Trouwens, men heeft dat in het verleden al gedaan, ook in Brussel-Zuid herinner ik mij. Die ene seconde extra gaf echt geen probleem, al hoorde je die jingle wel frequent natuurlijk. Misschien wel té frequent in een station zoals Brussel-Zuid, waardoor het kan gaan irriteren.