spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LHOON

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door LHOON »

Gisteren mijn vuurdoop op L25N: de 3619 FBN-FM. Geen probleem met mijn treinkaart zone mechelen-zone brussel te tonen aan de TB!

Vandaag terug op de lijn, met echt bestemmingsverkeer: de 2636 vanuit Mechelen naar de luchthaven. Toen ik op het station toekwam, reed de 3637 net weg met 20 minuten vertraging....
Matjas__

Bericht door Matjas__ »

Vanaf december 2012 zou de IR-i verbinding De Panne - Mechelen doorgetrokken worden tot Antwerpen-Centraal met de nieuwe beurtregeling.
LHOON

Bericht door LHOON »

Vanmorgen de 3630 genomen FM-FMBZ.

3 deense neuzen, een zee van ruimte, kennelijk nog ongekend bij de massa's op de goed gevulde 3327 en 2028 die er uiteindelijk slechts enkele minuten sneller over doen.

Met de komst van deze treinen op spoor 9 is de L-trein evenwel naar spoor 5 en dus naar lijn 27 verhuisd! Stations als Weerde en Eppegem worden nu kennelijk uitsluitend via lijn 27 bediend.

Bij aankomst in de luchthaven werd er overigens omgeroepen dat er in het station een bijkomende controle ging zijn!
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Weerde en Eppegem worden inderdaad enkel via lijn 27 bediend sinds enkele weken. Jammer genoeg was er geen enkele melding hiervan op een affiche of geen enkele mail over rondgestuurd, met als resultaat dat redelijk wat mensen hun trein gemist hebben die eerste dag. Ik heb zoveel mogelijk mensen hiervoor gewaarschuwd omdat ik het de week ervoor had opgemerkt, maar dat helpt natuurlijk ook maar beperkt.

Ik heb ondertussen van mensen te horen gekregen dat ze bijna verplicht werden door de treinbegeleider om de Diabolo-toeslag te betalen terwijl ze nochtans niet in de luchthaven gingen uitstappen. Lijkt me een foute boel als de treinbegeleiders niet weten wie er toeslag moet betalen...
fets

Bericht door fets »

Volgens het personeel in Mechelen zou vanaf volgende week de koppeling van de IR i in de luchthaven gebeuren. Dit omdat 4+5 M6 echt wel te weinig is.

Nog vandaag zouden beide delen van de 3639 in de verkeerde volgorde zijn toegekomen waardoor ze initieel niet gekoppeld konden worden.. (18'n tegen elkaar ipv stuurstanden)

Update 09/07: vandaag is het in alle geval nog op de oude manier gebeurd... (en met vertraging, want op dit moment 16:46, staat ie er nog)
Matjas__

Bericht door Matjas__ »

Vanaf 16/07 komen er (opnieuw!) wijzigingen in de relatie IR-i De Panne-Mechelen. De Mux'en (3605,3606,3638 & 3639) worden terug verzekerd met een HLE T27AA (automatische GF koppeling). Dit tengevolge de problemen tijdelijk (in afwachting van de T19) te kunnen oplossen in verband met de oriëntatie van de te koppelen delen.

Eveneens zal er 's morgens ontkoppeld en in de middag terug gekoppeld worden in Brussel Nationaal Luchthaven ipv in Mechelen.

Grtjs Matjas.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ik ben vorige week over de nieuwe lijn, de 25N, gegaan, en uitgestapt op de luchthaven. Wat is dat ineens een kort stukje zeg, ik kan me de rit van vorig jaar nog wel herinneren :lol:

Lijn 25N is redelijk saai vanwege de geluidswallen, helaas. De luchthaven is wel mooi geworden.
loic1811

Bericht door loic1811 »

Ach ja dat is inderdaad niets speciaals maar voor dat kort stukje hoeft het ook niet en af en toe zie je de automobilisten in de file staan. In feite zouden we van die grote stickers op onze treinen moeten plakken met de trein zou je er al zijn terwijl die mensen in de file staan :mrgreen:
LHOON

Bericht door LHOON »

De geluidswallen zijn er overigens niet enkel voor het geluid maar ook om de treinen een beetje af te schermen van het zicht van de automobilisten, kwestie dat die niet tegen de trein zouden racen. De maximumsnelheid van 160 km/h is voor snelle auto's haalbaar, wat tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
Steven

Bericht door Steven »

Bijkomend worden de koplichten van de auto's wat afgeschermd voor de treinbestuurder wat heel storend kan zijn. Wij rijden tussen Dinant en Yvoir ook langs een straat, zonder hoge blinderende scheiding. Geregeld dat ik moet knipperen (groot/klein licht) naar een auto om zijn groot licht uit te zetten (de weg zelf heeft geen verlichting).
loic1811

Bericht door loic1811 »

En zetten ze hun kleine lichten dan op of niet ? :)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

LHOON schreef:De geluidswallen zijn er overigens niet enkel voor het geluid maar ook om de treinen een beetje af te schermen van het zicht van de automobilisten, kwestie dat die niet tegen de trein zouden racen. De maximumsnelheid van 160 km/h is voor snelle auto's haalbaar, wat tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
Is het maximum daar geen 200? Of komt dat nog?

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

hle2127 schreef:En zetten ze hun kleine lichten dan op of niet ? :)
de meeste wel.
loic1811

Bericht door loic1811 »

rvdborgt schreef:
LHOON schreef:De geluidswallen zijn er overigens niet enkel voor het geluid maar ook om de treinen een beetje af te schermen van het zicht van de automobilisten, kwestie dat die niet tegen de trein zouden racen. De maximumsnelheid van 160 km/h is voor snelle auto's haalbaar, wat tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
Is het maximum daar geen 200? Of komt dat nog?

Groetjes,
Rian
Nee nee het is degelijk 160 km/h ,200 is op de lijn 2 buiten thalys en ice natuurlijk ;)
Steven

Bericht door Steven »

Het zou een beetje dom zijn om op dat heel kort stukje L25 aan 200 km/u te gaan rijden, te veel kosten aan energie in mijn ogen de lijn is zowat 15 km lang.
Plaats reactie