Pagina 33 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 jun 2010, 18:48
door overweg13
Molenbruch Y. schreef:
Alle 15.
Hoe kom je eigenlijk aan dat cijfer? De reeks 21 telt toch 60 exemplaren, die allemaal zijn toegewezen aan Oostende?

Groeten,
Sorry, ik dacht dat het over de I6 Bc ging, waar ook al sprake van was, enkele posts geleden. Te rap geweest.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 jun 2010, 19:04
door Molenbruch Y.
Ah, dat verklaart meteen ook de vreemde uitleg over die internationale treinen...

Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 jun 2010, 20:50
door Terminus
Molenbruch Y. schreef:Ah, dat verklaart meteen ook de vreemde uitleg over die internationale treinen...

Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?

Groeten,
Klopt. Is sinds midden juni (aanpassing dienstregeling) ook officieel zo.
Ik weet dat deze rijtuigen vooral als versterking dienen voor de ochtendtrein. Zijn ze eigenlijk ook toegankelijk op de avondtrein (IC 90)?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 jun 2010, 21:11
door Lukas
Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik mij tussen Namen en Brussel comfortabel geinstalleerd in een I6BC rijtuig en de trein was de EC Vauban.

Lukas

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 jun 2010, 22:25
door treinbruno
Je kunt die bedden zelfs nog gewoon in nachtstand zetten, rugleuning optillen en als je hem hoog genoeg heft het haakje uitklappen, en dan krijg je een couchette met 6 ligbanken.
Dan nog het schuifgordijn dicht, couchette vergrendelen, licht uit, en het is compleet :P

Zou er wel uitgehaald mogen worden voor dagtreinen, die deurvergrendeling.
De deurvergrendeling van een I6bc compartiment is zelfs niet eens langs buiten open te krijgen met een driewegsleutel :!:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 jun 2010, 13:53
door dcr
Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 jun 2010, 14:17
door overweg13
dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
In de netverklaring vind ik zelfs geen enkele beperking voor mw41. De NZV zal dus ook wel tot hun speeldomein behoren. Waarom twijfel je? Wegens de dieselmotoren? Vergeet niet dat het gros van de treinen in de jaren 1960 en 1970 in de NZV door diesels gesleept werden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 jun 2010, 14:56
door Molenbruch Y.
In de periode volgend op de brand in het tractieonderstation van Brussel-Zuid, eind 2006, zijn zelfs een aantal P-treinen doorheen de NZV gedurende enkele maanden door AR 41's verzekerd. Ze zijn er dus zeker toegelaten...

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 jun 2010, 17:29
door Shrek
dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
Enkel voor stoomtreinen zijn er beperkingen, niet voor diesels :wink:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 26 jun 2010, 18:03
door Terminus
Vandaag: een stam M4'en op de IC Charleroi-Antwerpen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 26 jun 2010, 18:16
door Shrek
Terminus schreef:Vandaag: een stam M4'en op de IC Charleroi-Antwerpen.
Ik heb er zelfs ingezeten:P Jammer dat er geen airco was, maar de capaciteit was zeker groot genoeg :)

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 jun 2010, 08:46
door Robin
overweg13 schreef:
dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
In de netverklaring vind ik zelfs geen enkele beperking voor mw41. De NZV zal dus ook wel tot hun speeldomein behoren. Waarom twijfel je? Wegens de dieselmotoren? Vergeet niet dat het gros van de treinen in de jaren 1960 en 1970 in de NZV door diesels gesleept werden.
Molenbruch Y. schreef:In de periode volgend op de brand in het tractieonderstation van Brussel-Zuid, eind 2006, zijn zelfs een aantal P-treinen doorheen de NZV gedurende enkele maanden door AR 41's verzekerd. Ze zijn er dus zeker toegelaten...

Groeten,
In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 jun 2010, 10:55
door overweg13
Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 jul 2010, 14:11
door eagleheart
ir-trein 3327 antwerpen-centraal(07.06) - Brussel-zuid(07.56)

reed maar met 1 break

mvg
Domien

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 jul 2010, 16:20
door Robin
overweg13 schreef:
Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.
Dit heeft te maken omdat dan het brandalarm zou afgaan.
Moest men ooit een trein depanneren met een diesel dan moet men het alarm eerst afzetten.

Je zal nooit een mw41 ergens anders zien staan buiten de +1.