Pagina 33 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 mei 2009, 00:56
door sammarco1
Bruno, maar als jij een paar foto's hebt van die CP 4700 mag je die best uploaden...

Die foto's zijn genomen s'avonds met dat vervelende licht.... Als je goed kan fotograferen kan je dat wel beter doen, dan heb je die oranje schijn niet zo...

Je zet je fototoestel, vooral de duurdere camera's hebben dat... in Handmatige instelling witballance, en je regelt zelf de kleurtemperatuur... Voor dit soort licht volstaat een instelling van 2500°c Kelvin tot +- 2900°c Kelvin

grtz :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 mei 2009, 08:54
door Presario
Inderdaad de livrei van de Portugese is mooier...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 mei 2009, 13:01
door treinbruno
ah, het ligt dus gewoon aan de foto, ik dacht al dat ze ook een oranje versie hadden :mrgreen:
mijn foto van de CPtaurus zijn van slechte kwaliteit omdat ik hem maar gewoon uit de sud espresso heb moeten trekken, in lisboa santa apolonia heb ik alleen maar van die SNCF BB15000 klonen gezien

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 mei 2009, 16:06
door 260689
1802 staat sinds vanmorgend in de bundel van Oostende gekoppeld met 1 I11 stuurstandrijtuig.

gezien op 11u16 bundel waar de AM96 en klasiekjes staan

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 mei 2009, 21:44
door LML
M6- en I11-stuurstandrijtuigen hebben toch dezelfde bedieningstafel als de T13? Of zijn deze bedieningstafels quasi gelijk aan de T18?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 mei 2009, 22:08
door Steven
neen de reeks 18 heeft een andere tafel gekregen dan de M6 of i11. maar dat maakt weinig uit zolang de mux het maar goed doet.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 mei 2009, 23:30
door Stijn D.C.
Het enige HLE 13 dat er in de reeks 18 zn stuurtafel zit is de snelheidswijzer met TBL lampjes :-)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 mei 2009, 23:35
door Steven
ze hebben meer gemeenschappelijk dan dat hoor.
de TBL2 hebben ze als grootste gemene deler
maar verder ook nog
de bediening deuren (al is die bij het andere materieel, HLE13? M6 en i11 nooit in dienst gekomen)
impulsremkraan rechtstreeks rem (de loc alleen laten remmen)
impulsremkraan automatische rem (ook al is de hendel van een ander model dat wil niets zeggen natuurlijk), deze laatste is in de hle 18 wel in combinatie met tractiehendel.
de reeks 18 en 13 hebben beide een volwaardige cruisecontrol.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 mei 2009, 07:04
door Hobbes
Vooral die cruise control vind ik zeer goed nieuws ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 mei 2009, 10:12
door Stijn D.C.
Steven schreef:ze hebben meer gemeenschappelijk dan dat hoor.
de TBL2 hebben ze als grootste gemene deler
maar verder ook nog
de bediening deuren (al is die bij het andere materieel, HLE13? M6 en i11 nooit in dienst gekomen)
impulsremkraan rechtstreeks rem (de loc alleen laten remmen)
impulsremkraan automatische rem (ook al is de hendel van een ander model dat wil niets zeggen natuurlijk), deze laatste is in de hle 18 wel in combinatie met tractiehendel.
de reeks 18 en 13 hebben beide een volwaardige cruisecontrol.
Hoi dat wel, maar bedoel van de uiterlijke eigenschappen, de noodrem/pantoneer button ook bijvoorbeeld.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 mei 2009, 10:31
door Steven
uiterlijk is vooral met design gelinkt hoor. Je kan die TBL2 perfect hetzelfde laten doen en die er toch anders laten uit zien. Als je heel die reeks lampjes en snelheidsmeter gaat weergeven door middel van een display.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 mei 2009, 11:26
door Stijn D.C.
Das waar, maar als je het huidig design van een 13 vergelijkt met dat van den HLE 18 dan zijn dat de overeenkomsten qwa design.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 mei 2009, 18:39
door dentheo
Hobbes schreef:Vooral die cruise control vind ik zeer goed nieuws ;)
Die is in Belgie inderdaad zeer laat gekomen vergeleken met Frankrijk, en Nederland die de Franse loks gekocht heeft....

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 mei 2009, 20:50
door Steven
de reeks 20 had een halve cruise controle, enkel controle over de max snelheid bij optrekken, echter niet afremmen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 mei 2009, 00:58
door calabria
De 1804 (het kan ook 1802 geweest zijn, ik had eerst niet door dat er een 18 passeerde dus weet ik het niet zeker) passeerde daarnet om 17u50 getrokken door een 23 op lijn 36N ter hoogte van Schaarbeek in de richting van Leuven/Liège/Welkenraedt.