Het gaat hem over een X aantal uren op zondag (overdag wel te verstaan). Op de andere uren van het weekend kan je er perfect nog eens een zeldzame goederentrein zien rijden.Hobbes schreef:Vandaag op het werk weer een raar verhaal gehoord:
Naar het schijnt zou op de Athus-Meuse lijn in het weekeinde de spanning van de bovenleiding gehaald worden aangezien er dan toch geen goederentreinen rijden, zodat men gemakkelijk onderhoud kan uitvoeren zonder nachtploegen te moeten inzetten.
Voor de MW41's die daar momenteel rijden is dat geen probleem, voor de Desiro's uiteraard wel.
Nu zou er zever zijn tussen Infrabel en NMBS omdat men, als men de Desiro's gaat inzetten, overdag constant spanning op de bovenleiding moet zetten, en men dan alleen 's nachts kan werken.
Ik vind dit maar een raar verhaal, weet er iemand of hier iets van waar zou kunnen zijn?
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is correct! Meer zelfs: de stroom moet eigenlijk maar van één van beide sporen, maar gezien ze te dicht bijeen liggen om veilig te kunnen werken, moet het 2e spoor ook zonder stroom gezet. Of er 'zever' is weet ik niet, maar de situatie is al wel besproken met Infrabel.Hobbes schreef:Vandaag op het werk weer een raar verhaal gehoord:
Naar het schijnt zou op de Athus-Meuse lijn in het weekeinde de spanning van de bovenleiding gehaald worden aangezien er dan toch geen goederentreinen rijden, zodat men gemakkelijk onderhoud kan uitvoeren zonder nachtploegen te moeten inzetten.
Voor de MW41's die daar momenteel rijden is dat geen probleem, voor de Desiro's uiteraard wel.
Nu zou er zever zijn tussen Infrabel en NMBS omdat men, als men de Desiro's gaat inzetten, overdag constant spanning op de bovenleiding moet zetten, en men dan alleen 's nachts kan werken.
Ik vind dit maar een raar verhaal, weet er iemand of hier iets van waar zou kunnen zijn?
Een gelijkaardige situatie bestaat op L27 Kontich-Berchem. Op zondag is de lijn simpelweg buiten dienst (de hele dag dus, niet enkel 'een paar uren'). Zaterdag zou de stoptrein wel zoals tijdens de week via Liersesteenweg en Mortsel kunnen rijden, maar zondag niet.
spoorwegrealist
- Dieselfreak
Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro
Hebben die treinen eigenlijk tafeltjes op de plaatsen waar reizigers met de gezichten naar elkaar toe zitten?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Worden er nog Desiro's getest. Want zie nog weinig nieuwe foto's van de Desiro's van spotters.
Van de huidige testen van de reeks 18 zijn er ook maar weinig foto's of filmpjes... jammerStijn91 schreef:Worden er nog Desiro's getest. Want zie nog weinig nieuwe foto's van de Desiro's van spotters.
Maar van reeks 18 heb ik al veel meer foto's/filmpjes gezien.Boxerke schreef:Van de huidige testen van de reeks 18 zijn er ook maar weinig foto's of filmpjes... jammerStijn91 schreef:Worden er nog Desiro's getest. Want zie nog weinig nieuwe foto's van de Desiro's van spotters.
Volgens dit schema niet.Dieselfreak schreef:Hebben die treinen eigenlijk tafeltjes op de plaatsen waar reizigers met de gezichten naar elkaar toe zitten?
Tafeltjes kost zitplaatsen en is hinderlijk voor mensen met lange benen.FLV-FGSP schreef:Volgens dit schema niet.Dieselfreak schreef:Hebben die treinen eigenlijk tafeltjes op de plaatsen waar reizigers met de gezichten naar elkaar toe zitten?
Meer treinen naar Brussel betekent meer treinen door NZV en het is nu al zo druk in Brussel-Centraal waar er te weinig sporen zijn.
Ik vraag mij af of er geen mogelijkheid bestaat om treinen rechtstreeks van Zuid naar Noord en omgekeerd te gaan zonder stopplaats in Centraal.
Als er 1 trein op 3 zou stoppen in Centraal is dat toch meer dan genoeg, dat kan de stiptheid misschien verbeteren.
je kan van de zuid naar de noord via L28, dat is de manier waarop men het deed voor dat de NZV een feit was. Doch niet vergeten dat je treinen dan op drie km afstand twee keer laat kopmaken en kan al is als hinderlijk aanzien worden en daarbovenop bezet een trein langer het perron op die manier.
hier: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=8682Stijn91 schreef:Worden er nog Desiro's getest. Want zie nog weinig nieuwe foto's van de Desiro's van spotters.
hier: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=8670

Dat is waar maar zo kan het niet verder gaan, je gaat van meer dan 10 (B-N) en meer dan 20 (B-Z) sporen naar 6 (B-C), dat kan ook niet blijven duren als er nog is extra treinen door gaan moeten binnen X aantal jaren.Steven schreef:je kan van de zuid naar de noord via L28, dat is de manier waarop men het deed voor dat de NZV een feit was. Doch niet vergeten dat je treinen dan op drie km afstand twee keer laat kopmaken en kan al is als hinderlijk aanzien worden en daarbovenop bezet een trein langer het perron op die manier.
Maar door gewoon NZ via L28 te sturen los je totaal niets op, je gaat de capaciteit van Brussel zuid en noord enkel extra belasten.
Via de gewone NZV ook niet als er niets verandert, of je moet minder treinen laten stoppen in Centraal en een spoor vrijhouden waar de treinen door kunnen.Steven schreef:Maar door gewoon NZ via L28 te sturen los je totaal niets op, je gaat de capaciteit van Brussel zuid en noord enkel extra belasten.
En sporen bijmaken in Centraal gaat ook niet denk ik.
Normaal mag je wel twee perronsporen hebben per tunnelspoor, liefst een eilandperron, dan moeten de mensen niet naar beneden en weer naar boven bij een spoorwissel....kun je netjes een frekwentie rijden van 1 trein per 3 minuten per buis. Maar ja zo is de bundel niet gebouwd.Stijn91 schreef:
Dat is waar maar zo kan het niet verder gaan, je gaat van meer dan 10 (B-N) en meer dan 20 (B-Z) sporen naar 6 (B-C), dat kan ook niet blijven duren als er nog is extra treinen door gaan moeten binnen X aantal jaren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Je moet meer alternatief durven denken. Meer verbindingen via L28 (die niet noodzakelijk naar zuid of noord hoeven te gaan)
Meer verbindingen via L26 en L161 gaan mensen andere verplaatsingspatronen doen aannemen.
Nu al is er in Brussel West een optimale aansluiting met ander OV van de MIVB als je meer treinen daar kan laten stoppen kan je de NZV ook ontlasten. Zeker als je weet dat ALLE metrolijnen langs Brussel West komen, er is geen ander Brussels stations die hetzelfde voordeel kan bieden.
Meer verbindingen via L26 en L161 gaan mensen andere verplaatsingspatronen doen aannemen.
Nu al is er in Brussel West een optimale aansluiting met ander OV van de MIVB als je meer treinen daar kan laten stoppen kan je de NZV ook ontlasten. Zeker als je weet dat ALLE metrolijnen langs Brussel West komen, er is geen ander Brussels stations die hetzelfde voordeel kan bieden.