Pagina 33 van 109
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 08 aug 2016, 12:15
door Steven
je blijft via sporen van een bundel rijden, voor zover de snelheid daar al niet beperkt is tot 20 km/u (na te zien op plan).
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 08 aug 2016, 12:41
door Asterix
Het moet ook exploitatiematig mogelijk zijn. De bundel C wordt door TUC Rail gebruikt waarbij ook de toegangen - zeker nu met de werken op L161 - worden gebruikt om de zware werktreinen die materiaal aan- en afvoeren te rangeren. Het is zeker niet ideaal om daar dan met HKV's te gaan rijden. De bestuurder moet dan ook nog eens kennis van die bundels hebben. Werken met loodsen is zeker niet ideaal en verloopt ook zeker niet altijd vlot!
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 08 aug 2016, 17:25
door Eimai
Paul schreef:Misschien logisch, maar wel een grote omweg, toch? Was het wel verstandig van Infrabel om die directe route uit te breken?
Ik dacht dat het de bedoeling was dat er een omgekeerde verbinding ging komen ongeveer op de plaats van de oude verbinding, van lijn 26A richting de bundels van Schaarbeek, zodat treinen komende vanuit Vilvoorde via lijn 27 Schaarbeek binnen kunnen zonder in het station van Schaarbeek te moeten keren zoals nu het geval is. Waarschijnlijk was er niet voldoende plaats voor beide verbindingen of werd de oude sowieso quasi nooit gebruikt.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 08 aug 2016, 21:37
door ronny
Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 09 aug 2016, 18:52
door Eimai
ronny schreef:Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Iemand een idee wat ze exact gaan doen daar?
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 09 aug 2016, 19:22
door Shrek
Eimai schreef:ronny schreef:Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Iemand een idee wat ze exact gaan doen daar?
Een Engelse wissel vervangen door 2 gewone als ik het goed gezien heb.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 09 aug 2016, 19:26
door Ari
Hallo,
Zaterdag laatstleden waren ze in Beauraing een wissel aan het laden op werktrein. Iemand een idee waar deze geplaatst ging/gaat worden?
Groetjes
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 09 aug 2016, 19:30
door Shrek
Ari schreef:Hallo,
Zaterdag laatstleden waren ze in Beauraing een wissel aan het laden op werktrein. Iemand een idee waar deze geplaatst ging/gaat worden?
Groetjes
Ik denk dat die wissel daar net uitgebroken is. Die gaat waarschijnlijk in stock om later elders gebruikt te worden.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 10 aug 2016, 12:40
door Cipallieter
Shrek schreef:Eimai schreef:ronny schreef:Te Groenenhoek (Antwerpen Berchem) zijn de werkzaamheden aan de bundel bezig. Er staan al een paar nieuwe bovenleidingspalen.
Iemand een idee wat ze exact gaan doen daar?
Een Engelse wissel vervangen door 2 gewone als ik het goed gezien heb.
Vanmorgen was het er druk. Ik zag er vrij veel mannen in fluo-pakken.
Er stond ook een lichte vrachtwagen met een opschrift 'Gevelrenovatie' bij het spoor.
Veel gevel valt daar nochtans niet te renoveren want het gebouw dat bij de bundel stond is al gesloopt.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 14 aug 2016, 01:12
door ber
Momenteel vernieuwt Infrabel ongeveer 2 km sporen aan het station te Waregem langs de lijn Gent-Kortrijk. Info
www.bloggen.be/statievrienden
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 04 sep 2016, 10:42
door Cipallieter
van 3 tot 15 september wordt er gewerkt aan spoorlijn 13 (Kontich-Lier).
http://www.nieuwsblad.be/cnt/blcva_02451334
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 04 okt 2016, 09:47
door sunreezer
Op de plaats van de twee middelste sporen op lijn 50a zijn ze in Vorst asfalt aan het leggen, waar is dit goed voor?
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 04 okt 2016, 09:52
door Steve
sunreezer schreef:Op de plaats van de twee middelste sporen op lijn 50a zijn ze in Vorst asfalt aan het leggen, waar is dit goed voor?
Naar verluidt zou Van Hool binnenkort het grotere broertje van de trambus aankondigen: de treinbus.
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 04 okt 2016, 11:52
door sunreezer
Steve schreef:sunreezer schreef:Op de plaats van de twee middelste sporen op lijn 50a zijn ze in Vorst asfalt aan het leggen, waar is dit goed voor?
Naar verluidt zou Van Hool binnenkort het grotere broertje van de trambus aankondigen: de treinbus.
Even serieus, ik wist niet dat er asfalt gestort wordt onder balast?
Re: werken: langs de spoorlijn
Geplaatst: 04 okt 2016, 13:58
door dentheo
Dat kan,
Sommige landen gebruiken ook worteldoek, om te vermijden dat zand langs onder in het balllastbed komt.
Asfalt heeft dan weer andere eigenschappen, waterdichtheid enz.
Diverse voor en nadelen , misschien heeft een specialist hier een nuttige link ?