Pagina 34 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 sep 2010, 12:31
door HijDieHetWeet
769 krijgt binnenkort TBL1+, 626 is volop in montage
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 sep 2010, 18:02
door AM'er
En wat is nu de ware reden dat de 249 buiten dienst is gesteld?
Is het omwille van slijtage van de kast of is de oorzaak te wijten aan de elektrische installatie?
Het is alvast 1 van de motorstellen die behoort tot diegene met een lang geleden revisie (denk 2001).
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 sep 2010, 20:05
door TrainzDr3ver
Laatst dat ik de 249 gezien heb, denk paar maanden geleden, zag de buitenkant hiervan eigenlijk vrij... slecht uit
Het leek alsof het dak van het stel elk moment in kon storten

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 01 okt 2010, 08:54
door AM'er
De kast van de 249 was inderdaad niet meer zo goed te noemen.
Maar toch goed om te weten wat de ware reden is waarom precies dit stel eruit gaat.
Toch merkwaardig dat het ene klassiekje er slechter aan toe is dan het andere.
Stel 204, eveneens voor het laatst gereviseerd in 2001, ziet er heel wat beter uit.
http://www.youtube.com/watch?v=G6TEiS1v ... _search=on
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 okt 2010, 14:13
door jef808
Gisteren, zaterdag 16 oktober, nam ik de IC van Charleroi naar Antwerpen. Tot mijn grote verbazing en verrassing werd deze gereden door de 159 (!) en de 706.
Jef
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 okt 2010, 14:20
door Trammist
jef808 schreef:Gisteren, zaterdag 16 oktober, nam ik de IC van Charleroi naar Antwerpen. Tot mijn grote verbazing en verrassing werd deze gereden door de 159 (!) en de 706.
De IC Charleroi-Antwerpen wordt wel vaker met klassiekjes gereden, zeker in het weekend. Het is mij het afgelopen jaar minstens 3 keer overkomen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 okt 2010, 15:55
door LML
Het is en blijft gewoon absurd dat men in 2010 nog steeds IC-diensten rijdt met klassiekjes en/of met varkenssnuiten, en juist in het weekend zoveel ander materieel (dat beter geschikt is qua comfort voor een IC-dienst) aan de kant staat...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 00:13
door Hobbes
De IC Antwerpen-Charleroi is in het weekeinde officieel voorzien met M6'n of met MS96.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3)
Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 15:55
door Dieselfreak
Wanneer is de benaming klassiekje eigenlijk ontstaan? Bestond die al vóór de komst van de Breaks?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 16:06
door Shrek
Dieselfreak schreef:Wanneer is de benaming klassiekje eigenlijk ontstaan? Bestond die al vóór de komst van de Breaks?
Dat kan bijna niet he, tot de komst van de breaks waren de tweetjes zowat het meest geavanceerde materieel. Zoiets noem je geen klassiekje
Dat zal wel pas ontstaan zijn met de instroom van grote hoeveelheden materieel dat moderner was: breaks, M4,M5,I10,I6,duikbrillen,...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 16:51
door AM'er
Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 16:54
door Bomma
De CR Brussel - Dendermonde (en omgekeerd) die ik neem wordt nog elke dag gereden met klassiekjes (in combinatie met gemoderniseerde en CR-stellen)

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 17:33
door vasonline
Hobbes schreef:De IC Antwerpen-Charleroi is in het weekeinde officieel voorzien met M6'n of met MS96.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3)
Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
Ik heb die IC ook al een paar keer genomen.
Op zich niet erg dat het klassiekjes zijn, alleen één stelletje meer zou wel mogen
Dat men het nieuwer materiaal aan de kant laat staan is natuurlijk iets anders.
Groetjes
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 20:59
door LML
AM'er schreef:Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.

Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 okt 2010, 21:51
door Shrek
LML schreef:Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...
Siemens-materieel is doorgaans wel van veel hogere kwaliteit
