Pagina 34 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 jul 2010, 20:52
door ijzeren rijn 82
Robin schreef:
overweg13 schreef:
Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.
Dit heeft te maken omdat dan het brandalarm zou afgaan.
Moest men ooit een trein depanneren met een diesel dan moet men het alarm eerst afzetten.

Je zal nooit een mw41 ergens anders zien staan buiten de +1.
oh jawel heb ze een keertje gezien op een verdieping lager owv seinstoring op +1

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 jul 2010, 20:59
door Molenbruch Y.
Je zal nooit een mw41 ergens anders zien staan buiten de +1.
oh jawel heb ze een keertje gezien op een verdieping lager
Dat is dus op niveau 0, op de winkeletage? :wink:

Alle gekheid op een stokje, ik heb ze ook al naar -1 weten afgeleid worden, hoor. Strikt verboden zal het dus niet zijn, maar wel onwenselijk omwille van de al opgesomde redenen. Merk op dat de IR e spoortechnisch nochtans best naar -1 geleid wordt.

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 jul 2010, 23:14
door SteC
Vrijdagavond had een IC-B naast de 7 NS rijtuigen een versterking van 5 I6/I10 rijtuigen, en reed dus uitzonderlijk met 12 rijtuigen. Deze werd dan ook rond Antwerpen geleid, en niet door de tunnel.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 jul 2010, 23:19
door 260689
SteC schreef:Vrijdagavond had een IC-B naast de 7 NS rijtuigen een versterking van 5 I6/I10 rijtuigen, en reed dus uitzonderlijk met 12 rijtuigen. Deze werd dan ook rond Antwerpen geleid, en niet door de tunnel.
Nochtans kan Antwerpen-Centraal deze trein aan (2 jaar terug met de Bergland ook een paar keer door de NoordZuid verbinding gereden en dit was dan nog met een 25.5).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2010, 18:28
door treinbruno
ICj 2136 (Luxemburg 13u24 - Brussel) werd daarnet met een benelux I10/I6 stam gereden, op een I6 coupee hingen zelfs NShispeed logo's :lol:

Normaal wordt deze door 5 M6'en gereden dacht ik

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2010, 18:30
door overweg13
treinbruno schreef:ICj 2136 (Luxemburg 13u24 - Brussel) werd daarnet met een benelux I10/I6 stam gereden, op een I6 coupee hingen zelfs NShispeed logo's :lol:

Normaal wordt deze door 5 M6'en gereden dacht ik
Zie het verslagje dat binnenkort verschijnt.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2010, 18:31
door Steven
treinbruno schreef:ICj 2136 (Luxemburg 13u24 - Brussel) werd daarnet met een benelux I10/I6 stam gereden, op een I6 coupee hingen zelfs NShispeed logo's :lol:

Normaal wordt deze door 5 M6'en gereden dacht ik
2135 is met M6 maar 2136 is normaal met MS96 hoor.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2010, 21:55
door 260689
Steven schreef:
treinbruno schreef:ICj 2136 (Luxemburg 13u24 - Brussel) werd daarnet met een benelux I10/I6 stam gereden, op een I6 coupee hingen zelfs NShispeed logo's :lol:

Normaal wordt deze door 5 M6'en gereden dacht ik
2135 is met M6 maar 2136 is normaal met MS96 hoor.
Volgens PassengersWeb bij samenstelling rijd de 2136 wel met M6 en de 2135 met 2AM96 ;-).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2010, 22:19
door Steven
2135 is normaal altijd met m6 die wijkt dan uit naar vorst om daar 2117 te worden, echter is het mogelijk met de vakantieregeling dat het anders is aangezien er een paar van de kust moeten komen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 jul 2010, 09:12
door Kalimero
P7305 Hasselt - Brussel rijdt al enkele dagen met andere rijtuigen. Als ik mij niet vergis zijn het nu M4-stellen ipv I6.
Brute pech. Ik had gehoopt om in deze rustige periode iets relaxer te kunnen reizen, maar echt comfortabel kan je die banken toch niet noemen.
Gelukkig is er momenteel niet teveel volk, maar als ze deze rijtuigen blijven inzetten, dan wordt dat na de zomer met z'n drieën tegen elkaar plakken. Aangenaam is anders.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2010, 21:06
door fets
Daarnet in Mechelen Nekkerspoel iets na 17h een stam HLE2X+M6+HLE27 zien voorbijrijden richting Brussel..
ik vermoed de trein 4538. Zag er wel raar uit. Geen stuurstandtuig gezien - maar hij reed wel snel voorbij, dus kon eventueel vooraan gezeten hebben.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 09 aug 2010, 10:51
door b-loc
Is de P8012 en 8013 met HLE11 +M4 gewijzigd naar HLE11 + M5?
http://trainbelge.fte2.org/trainnews.htm naar beneden gaan tot 22 juin 2010

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 aug 2010, 23:39
door Stijn82
fets schreef:Daarnet in Mechelen Nekkerspoel iets na 17h een stam HLE2X+M6+HLE27 zien voorbijrijden richting Brussel..
ik vermoed de trein 4538. Zag er wel raar uit. Geen stuurstandtuig gezien - maar hij reed wel snel voorbij, dus kon eventueel vooraan gezeten hebben.
Heb deze combinatie ook al meermaals gezien voorbije week. Locs stonden in TS, want hadden beiden de panto tegen de draad en maakten lawaai bij het optrekken. Misschien dat er tijdens de zomerperiode meer locs beschikbaar zijn en ze dit dan verkiezen boven de stuurstanden (ivm betrouwbaarheid & vermogen; één HLE27 + M6 is nu niet echt een raket bij 't optrekken ).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 aug 2010, 23:51
door 260689
Stijn82 schreef:
fets schreef:Daarnet in Mechelen Nekkerspoel iets na 17h een stam HLE2X+M6+HLE27 zien voorbijrijden richting Brussel..
ik vermoed de trein 4538. Zag er wel raar uit. Geen stuurstandtuig gezien - maar hij reed wel snel voorbij, dus kon eventueel vooraan gezeten hebben.
Heb deze combinatie ook al meermaals gezien voorbije week. Locs stonden in TS, want hadden beiden de panto tegen de draad en maakten lawaai bij het optrekken. Misschien dat er tijdens de zomerperiode meer locs beschikbaar zijn en ze dit dan verkiezen boven de stuurstanden (ivm betrouwbaarheid & vermogen; één HLE27 + M6 is nu niet echt een raket bij 't optrekken ).
Installatie TBL1+ in de stuurstanden M6 ;-)

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 aug 2010, 20:17
door Terminus
Gisteren een P-trein richting Oostende met I10'en en in het midden (minstens) een rijtuig I11 eerste klasse.

Waarschijnlijk zitter er nog iets teveel I10'en (eerste klasse) op de lijn Luik-Luxemburg