Het planningsscherm is inderdaad niet absoluut nodig (de Thalys heeft het ook niet), maar de snelheidsindicatie lijkt mij wel onontbeerlijk. De ETCS-snelheden zijn immers niet altijd dezelfde als de snelheden die lateraal gegeven worden, en dit kan zowel hoger als lager zijn.Eimai schreef:Voor zover ik weet is die nieuwe stuurpost geïnstalleerd, enkel zonder de ETCS. In plaats van de twee schermen zit dat rond snelheidsmetergeval van de huidige 800'en erop... Ook wordt eraan gedacht om de 800'en (en ander materieel?) in de toekomst i.p.v. de ETCS-schermen zoals in een desiro een soort ETCS-light te geven zonder enige interface op de stuurtafel die zegt hoe snel je mag, laat staan een planningscherm, maar die op de achtergrond wel ingrijpt als de snelheid overschreden wordt, en bestuurders volgen dus de opdrachten van de seinen. Of hoe de NMBS het concept van stuurpostsignalisatie ook weer kan verkrachten...
Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Bovendien heb ik het toch juist begrepen dat Infrabel vanaf 2025 de laterale seininrichting gaat beginnen verwijderen?
Re: Renovatie AM75 ?
Op sommige lijnen wel ja. Maar goed, tegen 2025 zullen de MS75 wel naar de schroothoop zijn, dus kan het niet zo'n kwaadnahoj schreef:Bovendien heb ik het toch juist begrepen dat Infrabel vanaf 2025 de laterale seininrichting gaat beginnen verwijderen?

Re: Renovatie AM75 ?
Ik zie graag de foto`s en filmpjes hier terugThe_Knitter schreef:Pieter Blancquaert meldt op Facebook:
Dinsdag 17 maart
2de testrit met de 843 CW Mechelen - Brussel-Zuid - Namen - Charleroi-Zuid - Brussel-Zuid - CW Mechelen
14817 (Enkel uren vermeldt van de stopplaatsen)
09:51 CW Mechelen
10:12 10:14 Schaarbeek (via L27)
10:19 10:22 Brussel-Noord
10:29 Brussel-Zuid
14818 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden, behalve in Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres)
10:42 Brussel-Zuid
10:50 10:51 Brussel-Noord (Via L161)
11:36 11:38 Ottignies
11:57 12:06 Gembloux
12:24 Namen
14819 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden)
12:40 Namen
13:17 13:18 Tamines (Via L130)
13:28 Charleroi-Zuid
14820 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden tot Brussel-Noord. Ook in Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres)
13:57 Charleroi-Zuid
14:26 14:27 Nivelles (Via L124)
15:08 15:13 Brussel-Zuid
15:24 15:34 Brussel-Noord
16:03 CW Mechelen (Via L27)

Groetjes uit Nederland

Re: Renovatie AM75 ?
Een foto van de 843 te Aiseau (L130)
Voor de volledige reportage in Aiseau op de 843 klikken.
De 4-ledige reed met een vertraging van ongeveer 20 minuten.
http://www.b-loc.be/
Voor de volledige reportage in Aiseau op de 843 klikken.
De 4-ledige reed met een vertraging van ongeveer 20 minuten.
http://www.b-loc.be/
Re: Renovatie AM75 ?
Weet er iemand of de gerenoveerde AM75 in 2de klas een 2+2-zitconfiguratie krijgt, of blijft het 1,5 + 2,5 zoals in de helft van de gerenoveerde breaks?
Stefan
Stefan
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Renovatie AM75 ?
Dan zouden ze in de tweede klasse alle zittingen, alle bankframes, en ook alle bagagerekken daarboven moeten vervangen. Terwijl ze nu enkele de stoelbekleding moeten vernieuwen.
Ook zit je dan nog met het probleem dat de schuifdeuren naar de balkons (net als het looppad zelf) uit het midden zitten vanwege de huidige bankafmetingen.
Mij lijkt dat de NMBS niet echt behoefte heeft aan zo'n zelf te veroorzaken "bankencrisis"!
Ook zit je dan nog met het probleem dat de schuifdeuren naar de balkons (net als het looppad zelf) uit het midden zitten vanwege de huidige bankafmetingen.
Mij lijkt dat de NMBS niet echt behoefte heeft aan zo'n zelf te veroorzaken "bankencrisis"!
Re: Renovatie AM75 ?
Het blijft een 2+3 opstelling. De bagagerekken zijn wel veranderd net zoals men bij de klassiekjes deed.
Verder een wc in rijtuig 1 en 3 (in rijtuig 3 is dat een wc toegankelijk voor mindervalide), dus 2 wc's minder. Een stroomafnemer minder. Een bieptoon bij het sluiten van de deuren. Een fietsafdeling in rijtuig 3. Drukknoppen voor de deuren. Dezelfde kleuren voor de wanden zoals bij de vernieuwde breaks. Een siv scherm per rijtuig. Nieuwe ramen van hetzelfde type zoals bij de gemoderniseerde klassiekjes. Klimatisatie voor de stuurpost (is een vermoeden op basis van de uitrusting op het dak boven de stuurpost).
Verder een wc in rijtuig 1 en 3 (in rijtuig 3 is dat een wc toegankelijk voor mindervalide), dus 2 wc's minder. Een stroomafnemer minder. Een bieptoon bij het sluiten van de deuren. Een fietsafdeling in rijtuig 3. Drukknoppen voor de deuren. Dezelfde kleuren voor de wanden zoals bij de vernieuwde breaks. Een siv scherm per rijtuig. Nieuwe ramen van hetzelfde type zoals bij de gemoderniseerde klassiekjes. Klimatisatie voor de stuurpost (is een vermoeden op basis van de uitrusting op het dak boven de stuurpost).
Re: Renovatie AM75 ?
Mercib-loc schreef:Een foto van de 843 te Aiseau (L130)
Voor de volledige reportage in Aiseau op de 843 klikken.
De 4-ledige reed met een vertraging van ongeveer 20 minuten.
http://www.b-loc.be/

Re: Renovatie AM75 ?
Weet iemand of the eerste twee testritten naar wens verlopen zijn? Het wordt hoog tijd dat de niet-verbouwde MS75's van het net verdwijnen, als ze nu nog een hoop fouten vinden in het prototype zal er nog vertraging komen.
Anderzijds, als het op punt staat zal de 843 en consoorten ongeveer even goed zijn als een verbouwde Break. Alleen de overblijvende 2+2 opstellingen in de middenbak van de laatste maken nog een significant verschil op comfortvlak, maar de MS75 heeft dan weer meer capaciteit.
Anderzijds, als het op punt staat zal de 843 en consoorten ongeveer even goed zijn als een verbouwde Break. Alleen de overblijvende 2+2 opstellingen in de middenbak van de laatste maken nog een significant verschil op comfortvlak, maar de MS75 heeft dan weer meer capaciteit.
Re: Renovatie AM75 ?
Het verloop van de testritten zal geen invloed hebben op de planning en uitvoering van de rest van de modernisaties, tenzij er catastrofes worden vastgesteld, en dat is tot hier toe niet het geval.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Renovatie AM75 ?
Blij dat te horen.nahoj schreef:Het verloop van de testritten zal geen invloed hebben op de planning en uitvoering van de rest van de modernisaties, tenzij er catastrofes worden vastgesteld, en dat is tot hier toe niet het geval.
Klassiekje, bedankt voor de video. Leuk om eens een AM75 in goede staat te zien rijden, dat is misschien de grootste "nouveauté" na de verbouwing.
Re: Renovatie AM75 ?
Is inderdaad zo.Steven schreef:Klimatisatie voor de stuurpost (is een vermoeden op basis van de uitrusting op het dak boven de stuurpost).
Volgens een NMBS-bron in de tweede helft van juni.Desirotje schreef:Weet iemand wanneer de vernieuwde 843 in reizigersdienst komt?