Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 27 feb 2014, 19:46
Ik snap eigenlijk niks van die P-regeling, ik zie soms 1P per uur, dat kan men toch niet menen.
Wel opvallend, in sommige pakketten zitten meer tekeningen van Infrabel dan van NMBS. Stopplaatsen, fietsenstallingen enz. enz.TB_worden schreef:Die van Limburg staat er nu ook op...
Zoals al eerder verwacht en uitgebreid besproken.
Toch één opvallend puntje, niet zozeer met de dienstregeling te maken, maar het ontwerp van dat onderhoudsgebouw voor de M6... Menen ze dat nu bij de NMBS?
Dat is nu toch ook vaak het geval? En door het stijgend aantal gecadanceerde treinen vermindert uiteraard het aantal P-treinen.Stijn91 schreef:Ik snap eigenlijk niks van die P-regeling, ik zie soms 1P per uur, dat kan men toch niet menen.
In Ninove nu:overweg13 schreef:Dat is nu toch ook vaak het geval? En door het stijgend aantal gecadanceerde treinen vermindert uiteraard het aantal P-treinen.Stijn91 schreef:Ik snap eigenlijk niks van die P-regeling, ik zie soms 1P per uur, dat kan men toch niet menen.
En waar heb je gelezen dat er maar 1 P-trein zal rijden? (Het zou trouwens perfect kunnen, hé, 1 GEN-trein en een half uur later een P-trein.)Stijn91 schreef:
Als er maar 1 trein per uur zal rijden kan men moeilijk maar 1P-trein inleggen.
Er rijdt in heel Limburg opeens maar 1 L-treintje meer rondSteve schreef:De tweede IC naar Genk waarvan sprake in eerdere lijstjes wordt alvast niet vermeld, de IC via de boog gaat in z'n geheel door naar Tongeren (of misschien blijft een deel staan in Hasselt).
Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
Ahum? Met wat we nu weten:Stijn91 schreef:Er zijn 3 provincies geweest:
Oost-Vlaanderen: veel negatief
Limburg: veel negatief
Luxemburg: geen idee
Goed bezig daar in Brussel.
Dat is nu door de week toch ook het geval: L-trein Hasselt - Aarschot - Leuven.Shrek schreef:Er rijdt in heel Limburg opeens maar 1 L-treintje meer rondSteve schreef:De tweede IC naar Genk waarvan sprake in eerdere lijstjes wordt alvast niet vermeld, de IC via de boog gaat in z'n geheel door naar Tongeren (of misschien blijft een deel staan in Hasselt).
Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
De trein Hasselt - Mol wordt in Mol gekoppeld aan de trein Hamont - Mol en dat geheel rijdt dan naar Antwerpen waarbij onderweg enkele stations overgeslagen worden, vandaar het IC-label.Steve schreef: Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
Dat is helemaal terecht, bekijk dit fragment maar eens en luister naar wat de projectleider (of projectlijder) rond minuut 2 zegt: http://www.tvlux.be/video/libramont-la- ... 15581.htmlShrek schreef:Maar.... de weekenddiensten en de avondritten zijn nog niet gekend. Daar hou ik mijn hart voor vast.