BENELUX
Re: BENELUX
Slechts tussen Brussel en Rotterdam, niet tussen Rotterdam en Amsterdam. Heb ik mezelf toch laten wijsmaken.
Re: BENELUX
Vandaag nog eens per Benelux naar Roosendaal.
Bij de terugreis: de 9252 afgeschaft, zodat het de omnibus werd.
Deze stond echter aangekondigd "stopt niet in Schijnpoort": wat heeft dit te betekenen? Er is toch geen enkele reguliere trein die daar stopt?

Bij de terugreis: de 9252 afgeschaft, zodat het de omnibus werd.
Deze stond echter aangekondigd "stopt niet in Schijnpoort": wat heeft dit te betekenen? Er is toch geen enkele reguliere trein die daar stopt?

Re: BENELUX
Het klopt dat er geen enkele reguliere trein stopt. Die aankondiging heeft haar eigen topicje gekregen zelfs: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=3&t=8744LHOON schreef:Vandaag nog eens per Benelux naar Roosendaal.
Bij de terugreis: de 9252 afgeschaft, zodat het de omnibus werd.
Deze stond echter aangekondigd "stopt niet in Schijnpoort": wat heeft dit te betekenen? Er is toch geen enkele reguliere trein die daar stopt?
Re: BENELUX
Nee dat niet , maar het klopt welLHOON schreef: Deze stond echter aangekondigd "stopt niet in Schijnpoort": wat heeft dit te betekenen? Er is toch geen enkele reguliere trein die daar stopt?




Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: BENELUX
ik vond het wel eens leuk om in een donkere beneluxwagon door de tunnel tussen antwerpen-berchem en centraal te rijden:p
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Gister, vandaag en de verwachting is de komende week geen OBB-rijtuigen. Ze staan voor reparatie aan de airco (!) op de Watergraafsmeer. [start lachband]
De 9220 wordt gereden met de VIRM's uit de 14523 (Spits-IC Enkhuizen-Amsterdam C) tot Roosendaal; die VIRM's maken weer een ICR-stam vrij om trein 9216 te rijden. De rest van de omloop: geen idee wat ze gaan doen.
De 9220 wordt gereden met de VIRM's uit de 14523 (Spits-IC Enkhuizen-Amsterdam C) tot Roosendaal; die VIRM's maken weer een ICR-stam vrij om trein 9216 te rijden. De rest van de omloop: geen idee wat ze gaan doen.
Re: BENELUX
Ik zal je zaterdag weten te vertellen wat er op de 9252 heeft gereden.MaartendeJ schreef:Gister, vandaag en de verwachting is de komende week geen OBB-rijtuigen. Ze staan voor reparatie aan de airco (!) op de Watergraafsmeer. [start lachband]
De 9220 wordt gereden met de VIRM's uit de 14523 (Spits-IC Enkhuizen-Amsterdam C) tot Roosendaal; die VIRM's maken weer een ICR-stam vrij om trein 9216 te rijden. De rest van de omloop: geen idee wat ze gaan doen.
Volgens railtime.be hebben de met ÖBB-rijtuigen geplande treinen normaal gereden, zowel gisteren als vandaag.
Is er trouwens al enig spoor van het tweede A-rijtuig? Want dat zou in mei toch worden verbouwd.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Op spoor 15 te Amsterdam Centraal is een I10-stam gesignaleerd... Waarschijnlijk trein 9209 geweest...(!) En zal dus keren op de 9240 moeten keren... DEUVM!
Re: BENELUX
Ah, dank je voor die melding. Ik heb ze inderdaad zien passeren in Roosendaal en ik twijfelde of ik het nu goed gezien had. Miste inderdaad de OBB rijtuigen al een paar dagen.
Verder trouwens ook nog de Thalys over de oude lijn en ook weer een paar goederentreinen met Reeks 77, inplaats van Traxx (maar dat is offtopic).
Groetjes,
Marianne
Verder trouwens ook nog de Thalys over de oude lijn en ook weer een paar goederentreinen met Reeks 77, inplaats van Traxx (maar dat is offtopic).
Groetjes,
Marianne



-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Het waren trouwens I6-rijtuigen. Vandaag in de 9201/9232/9237/9268. als het goed is? (check in de 9201 iig)Marianne schreef:Ah, dank je voor die melding. Ik heb ze inderdaad zien passeren in Roosendaal en ik twijfelde of ik het nu goed gezien had. Miste inderdaad de OBB rijtuigen al een paar dagen.
Verder trouwens ook nog de Thalys over de oude lijn en ook weer een paar goederentreinen met Reeks 77, inplaats van Traxx (maar dat is offtopic).
Die Thalys rijdt snachts proefritten op "onze" HSL-zuid, overdag tussen Roosendaal-Essen. Vandaag echter een rondje door NL.
Re: BENELUX
Raadsel van die Thalys ook weer verklaard. Dacht dat er misschien een storing op de HSL zat, maar dat was dus niet zo.
De Belgische rijtuigen heb ik gezien in de trein van half 1 ongeveer en ook in die van half 5.
(heb niet zoveel verstand van die treinnummers. Ik weet niet precies welk nummer bij welk uur hoort. Hoe zoek je dat op?)
Groetjes,
Marianne
De Belgische rijtuigen heb ik gezien in de trein van half 1 ongeveer en ook in die van half 5.
(heb niet zoveel verstand van die treinnummers. Ik weet niet precies welk nummer bij welk uur hoort. Hoe zoek je dat op?)
Groetjes,
Marianne



Re: BENELUX
Die staan gewoon in het spoorboekje.Marianne schreef: (heb niet zoveel verstand van die treinnummers. Ik weet niet precies welk nummer bij welk uur hoort. Hoe zoek je dat op?
Elke treinverbinding heeft haar reeks, maar het nummersysteem verschilt tussen België en Nederland.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Waarbij de 9200 beide systemen raakvlakken heeft:
*Eerste trein uit Brussel riching Amsterdam zijn oneven, richting Brussel even (NL-systeem)
*Eerste trein uit Brussel begint met "01", (B-systeem).*
*Een uur later betekent treinnummer+4 (9205 rijdt een uur later dan 9201; NL-systeem)
In Nederland zou ongeveer de eerste trein na 0:00 het nummer xx01 of xx00 zijn. Om 04:00 de volgende dag (dus 28 uur) zou xx98 of xx99 rijden. Meestal begint men dus met een xx16 of xx17...(uitzonderingen op de uitlopers daargelaten)
*Eerste trein uit Brussel riching Amsterdam zijn oneven, richting Brussel even (NL-systeem)
*Eerste trein uit Brussel begint met "01", (B-systeem).*
*Een uur later betekent treinnummer+4 (9205 rijdt een uur later dan 9201; NL-systeem)
In Nederland zou ongeveer de eerste trein na 0:00 het nummer xx01 of xx00 zijn. Om 04:00 de volgende dag (dus 28 uur) zou xx98 of xx99 rijden. Meestal begint men dus met een xx16 of xx17...(uitzonderingen op de uitlopers daargelaten)
Re: BENELUX
Het Belgische systeem begint nooit met XX01 want dat zijn net de uitzonderingen, wij werken voor alle binnenlandse treinen die elk uur rijden met een vast systeem dat aan het uur gekoppeld is. Je moet dan vooral weten wat het basisstation is van een bepaalde verbinding.
bij een trein XXYY staat XX voor de relatie (1 of 2 cijfers) en YY (altijd twee cijfers) voor het uur waarop de trein rijdt.
Bijvoorbeeld de IC A ritten van oostende naar eupen bestaan uit de nummers 5YY
De trein die in Oostende om 7u42 vertrek zal de 507 zijn, een uur later 508 en nog een uur later 509.
De treinen in omgekeerde richting hebben Oostende als eindbestemming (men gebruikt altijd het zelfde station om de nummering te bepalen)
Dan verschillend de nummers precies 20 (aankomstuur +20) cijfers.
voorbeeld de IC A trein die in Oostende aankomt om 7u18 zal als nummer 527 dragen.
Het is zelfs zo dat je aan de nr kan zien wat voor type trein je meestal hebt.
De nummers 500 tot 549 zijn zo voorzien voor alle IC A ritten (opgelet niet alle nummers zijn effectief gebruikt)
De nummers 550 tot 599 zijn in gebruik voor de L trein tussen Gent en Brugge (hierbij heb je dus de tijd + 50 of + 70 volgens de rijrichting)
Zo zal je nog merken dat de meeste IC verbindingen altijd de lagere cijferreeks krijgen en de stoptreinen de hogere cijferreeks.
De IC E treinen krijgen zo de lagere 15XX reeeks tussen 1500 en 1549, de hogere cijferreeks behoort toe aan de CR / L trein Dendermonde Brussel (Geraardsbergen).
bij een trein XXYY staat XX voor de relatie (1 of 2 cijfers) en YY (altijd twee cijfers) voor het uur waarop de trein rijdt.
Bijvoorbeeld de IC A ritten van oostende naar eupen bestaan uit de nummers 5YY
De trein die in Oostende om 7u42 vertrek zal de 507 zijn, een uur later 508 en nog een uur later 509.
De treinen in omgekeerde richting hebben Oostende als eindbestemming (men gebruikt altijd het zelfde station om de nummering te bepalen)
Dan verschillend de nummers precies 20 (aankomstuur +20) cijfers.
voorbeeld de IC A trein die in Oostende aankomt om 7u18 zal als nummer 527 dragen.
Het is zelfs zo dat je aan de nr kan zien wat voor type trein je meestal hebt.
De nummers 500 tot 549 zijn zo voorzien voor alle IC A ritten (opgelet niet alle nummers zijn effectief gebruikt)
De nummers 550 tot 599 zijn in gebruik voor de L trein tussen Gent en Brugge (hierbij heb je dus de tijd + 50 of + 70 volgens de rijrichting)
Zo zal je nog merken dat de meeste IC verbindingen altijd de lagere cijferreeks krijgen en de stoptreinen de hogere cijferreeks.
De IC E treinen krijgen zo de lagere 15XX reeeks tussen 1500 en 1549, de hogere cijferreeks behoort toe aan de CR / L trein Dendermonde Brussel (Geraardsbergen).
Re: BENELUX
Mogen de HLE reeks 11 eigenlijk nog in Nederland nu ...
of komen ze er nog als er eens een Traxx defect is ofzo ?
of komen ze er nog als er eens een Traxx defect is ofzo ?