Pagina 35 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 01 apr 2015, 19:15
door Desirotje
Jeroen schreef:
Desirotje schreef:Weet iemand wanneer de vernieuwde 843 in reizigersdienst komt?
Volgens een NMBS-bron in de tweede helft van juni.
Informatie over volgende testritten? Waar slaapt de 843? Mechelen?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 00:15
door nahoj
Jeroen schreef:
Desirotje schreef:Weet iemand wanneer de vernieuwde 843 in reizigersdienst komt?
Volgens een NMBS-bron in de tweede helft van juni.
Daar zou ik niet op rekenen.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 16:11
door profke
nahoj schreef:
Jeroen schreef:
Desirotje schreef:Weet iemand wanneer de vernieuwde 843 in reizigersdienst komt?
Volgens een NMBS-bron in de tweede helft van juni.
Daar zou ik niet op rekenen.
Zolang er geen jaartal bij genoemd wordt...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 16:47
door Stijn82
En hoeveel stuks gaan ze er jaarlijks moderniseren? Bij de breaks waren het er maar 2 per jaar in 't begin...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 18:10
door trainlovertje
eerder bericht uit december:
stefanic schreef:Uit goede bron vernomen: 1e stel zou dit jaar nog uit het atelier moeten rijden, waarna nog wel heel wat testing voor de homologatie moeten gebeuren. In 2015 volgen dan nog 2 stellen, 6 in 2016 en daarna 10 per jaar...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 13 apr 2015, 15:58
door Klassiekje
In de Spoorwegjournaal van deze maand staan er enkele foto's van het interieur voor de geïnteresseerden.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 13 apr 2015, 16:01
door dentheo
trainlovertje schreef:eerder bericht uit december:
stefanic schreef:Uit goede bron vernomen: 1e stel zou dit jaar nog uit het atelier moeten rijden, waarna nog wel heel wat testing voor de homologatie moeten gebeuren. In 2015 volgen dan nog 2 stellen, 6 in 2016 en daarna 10 per jaar...

Wat is er eigenlijk "technisch" vernieuwd dat er zoveel tijd in homologatie moet gestoken worden ?
Heeft men de thyristorsturing vervangen ofzo ? Of is hij nu driefasig ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 13 apr 2015, 16:07
door Steven
Bediening van de deuren, SIV geplaatst en ik vermoed het plaatsen van een statische omvormer. Deze laatste test je best voldoende. Maar misschien dat najoh meer kan vertellen.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 13 apr 2015, 16:14
door Shrek
dentheo schreef: Wat is er eigenlijk "technisch" vernieuwd dat er zoveel tijd in homologatie moet gestoken worden ?
Heeft men de thyristorsturing vervangen ofzo ? Of is hij nu driefasig ?
Homologatie is vooral papierwerk, de echte testen hoeven helemaal niet zo lang te duren.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 13 apr 2015, 22:24
door dentheo
Klopt, maar het papierwerk kan je bijna allemaal doen terwijl de werken lopen...
Je weet toch welke testen je wil doen, die beschrijven kan deels gekopieerd en deels bijgemaakt.
En je weet dan ook al binnen welke grenzen de resultaten moeten vallen ..
De resultaten invullen niet natuurlijk.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 14 apr 2015, 11:25
door Zwoopaman
Door toegevoegd gewicht zou ook het remmingspercentage veranderd zijn.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 14 apr 2015, 11:30
door dentheo
Waar zou dat gewicht vandaan moeten komen, zwaardere stoelen , omvormers worden alleen maar lichter..

Gesloten toilet is zonder twijfel wel zwaarder.

Misschien weegschaal vernieuwd ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 25 apr 2015, 22:06
door nahoj
Het gewichtsverschil is verwaarloosbaar.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 26 apr 2015, 13:16
door Dieselfreak
Gisteren nog in stel 813 gereisd van Antwerpen tot Herentals, ik vind het leuk om nog eens in zo'n oldtimer te reizen, nu de rode klassiekjes er niet meer zijn, is de Vierledige het enige materieel met vlinderraampjes en bovenliggende bagagerekken in plaats van zijdelingse.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 16 mei 2015, 21:51
door steamdriven
Via via hoor ik geruchten dat de proefritten van 843 zeer slecht verlopen zijn? Iemand die daar meer heeft over gehoord?