Shrek schreef:Oja: vanaf dit weekend is er ETCS te vinden in de omgeving van Mechelen, L25,27 en 53 krijgen er een stukje ETCS bij
Yep, door dat zo'n twee maand terug eventjes te verzetten van het voorjaar van volgend jaar naar volgende week was het even alle hens aan dek om iedereen in depot Antwerpen op tijd opleiding ETCS te geven...
Shrek schreef:Oja: vanaf dit weekend is er ETCS te vinden in de omgeving van Mechelen, L25,27 en 53 krijgen er een stukje ETCS bij
Yep, door dat zo'n twee maand terug eventjes te verzetten van het voorjaar van volgend jaar naar volgende week was het even alle hens aan dek om iedereen in depot Antwerpen op tijd opleiding ETCS te geven...
Die datum is nooit verzet geweest hoor, maar sommige mensen hadden iets te laat door dat L25 ook in het lijstje zat
Het stukje ETCS op L25 zal evenwel niet de moeite zijn, het gaat over ocharme 5 opeenvolgende seinen. Pas vanaf volgend jaar komt er het hele stuk tot Berchem bij.
Steven schreef:vanaf L25N tot voorbij nekkerspoel?
In eerste instantie zelfs niet, van het uitritsein van Mechelen tot iets achter Nekkerspoel.
De verbinding met L25N komt pas in een latere fase. Helaas, want nu wordt het -tijdelijk- een draak van een installatie.
Dus voor Thalyssen: L25N met, op L25 even niet, na Mechelen weer om dan vanaf Nekkerspoel dus geen ETCS meer te hebben. Heeft dit te maken met die goederencorridor die men helemaal met ETCS wilt uitrusten? Zo ziet het eruit als ik naar die kaart van Infrabel kijk.
Glodenox schreef:Dus voor Thalyssen: L25N met, op L25 even niet, na Mechelen weer om dan vanaf Nekkerspoel dus geen ETCS meer te hebben. Heeft dit te maken met die goederencorridor die men helemaal met ETCS wilt uitrusten? Zo ziet het eruit als ik naar die kaart van Infrabel kijk.
Inderdaad, zo zal de situatie er tijdelijk uitzien. Ook bij infrabel zijn we daar niet echt blij mee. Gelukkig is het maar een half jaartje, daartegen moet het één vloeiend geheel worden van Schaarbeek tot Berchem.
De goederencoriddor en de HST-corridors zijn de prioritaire projecten. Maar het "gat van Mechelen" heeft meer te maken met contractuele hindernissen dan met bewuste prioriteiten.
Argh, konden die tien seinen in Mechelen ook echt niet ineens ETCS krijgen? Uitrit van ETCS is juist het gevaarlijkste punt omdat al je informatie opeens wegvalt en er wel een rood sein een paar honderd meter voor je kan staan.
Tussen haakjes, gaan het stuk op lijn 25 dat 140 km/u is in ETCS ineens opgetrokken worden naar 160, of is er nog geen sprake van zo'n dingen?
Eimai schreef:Argh, konden die tien seinen in Mechelen ook echt niet ineens ETCS krijgen? Uitrit van ETCS is juist het gevaarlijkste punt omdat al je informatie opeens wegvalt en er wel een rood sein een paar honderd meter voor je kan staan.
Tussen haakjes, gaan het stuk op lijn 25 dat 140 km/u is in ETCS ineens opgetrokken worden naar 160, of is er nog geen sprake van zo'n dingen?
Dat kon, en het zal ook gebeuren. Maar het kon helaas niet tegelijk
ETCS-snelheid wordt op L25 inderdaad 160. Dat zal trouwens de standaard worden op alle vernieuwde lijnen. Max 140 op zicht, hogere snelheden op cabinesignalisatie.
Shrek schreef:Dat kon, en het zal ook gebeuren. Maar het kon helaas niet tegelijk
ETCS-snelheid wordt op L25 inderdaad 160. Dat zal trouwens de standaard worden op alle vernieuwde lijnen. Max 140 op zicht, hogere snelheden op cabinesignalisatie.
Ik zie hier net dat het lateraal ook nog 160 gaat worden op L25.
Dan kan er een minuutje reistijd af bij de nieuwe dienstregeling he
Shrek schreef:http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... ridorc.pdf geeft weer welke baanvakken momenteel worden uitgerust met ETCS.
Delen van L73, L50A, L37 en L36 zullen er ook nog bijkomen voor 2015/2016. Daarmee heeft België een pak meer ETCS-kilometers dan Frankrijk en Duitsland samen
Let ook op de nieuwe directe spoorlijn mèt ETCS tussen Langerbrugge en Terneuzen, vanaf 2014.
En de enorme bundels waar zich nu de Noordzee bevindt, met een hoge-capaciteitsverbinding met Antwerpen. Allemaal met ETCS!
Eat that, Kanaaltunnel!