Pagina 36 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 12:38
door melle
Dietrich schreef:Wat al veel doet is automatisch het toilet laten doorspoelen als dat nog niet is gedaan en de deur ontgrendeld wordt. Op een M6 is dit het geval bij mijn weten.
Of geld laten betalen, zo kom je al af van de meeste vuile praktijken, en wordt het toilet met respect behandelt..

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 12:49
door trainfreak
melle schreef:
Dietrich schreef:Wat al veel doet is automatisch het toilet laten doorspoelen als dat nog niet is gedaan en de deur ontgrendeld wordt. Op een M6 is dit het geval bij mijn weten.
Of geld laten betalen, zo kom je al af van de meeste vuile praktijken, en wordt het toilet met respect behandelt..

Wie zei er in een ander topic ook weer dat hij de trein zo duur vond?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 12:57
door 260689
trainfreak schreef:
melle schreef:
Dietrich schreef:Wat al veel doet is automatisch het toilet laten doorspoelen als dat nog niet is gedaan en de deur ontgrendeld wordt. Op een M6 is dit het geval bij mijn weten.
Of geld laten betalen, zo kom je al af van de meeste vuile praktijken, en wordt het toilet met respect behandelt..

Wie zei er in een ander topic ook weer dat hij de trein zo duur vond?
STEEEEEEK :mrgreen:

Ik denk wel dat CW Mechelen voldoende en bekwaam personeel heeft om der iets moois van te maken. Ze hebben het al bewezen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 15:58
door melle
Voor een zitplaats wel ja, een ticket. Je kiest nog altijd zelf moest je er geld aan uitgeven...
Ik zelf ga nooit in de trein..
Ik bedoel dat dit een inkomste is voor de nmbs, en het zorgt er ook voor dat de toiletten properder blijven.
50 cent bijvorbeeld, is nu niet echt bepaald veel voor een proper toilet, en er zijn veel mensen die dit ook zullen denken.
Dus wat mij betreft, geen steek.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 16:05
door trainfreak
Dan moet de NMBS extra personeel inzetten om te controleren of iedereen wel 50 cent betaald voor het toilet...
Waardoor er eigenlijk nog meer kosten zijn dan wat het zal opbrengen!

Ik persoonlijk vind het wel erg dat je moet betalen om naar het toilet te gaan in het station, dat er toeristen misbruik van maken is wel te verstaan. Misschien dat je op vertoon van je treinticket wel gratis naar het toilet mag?
Zie Oostende, Brussel-Zuid vb...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 16:08
door melle
trainfreak schreef:Dan moet de NMBS extra personeel inzetten om te controleren of iedereen wel 50 cent betaald voor het toilet...
Waardoor er eigenlijk nog meer kosten zijn dan wat het zal opbrengen!
Er zijn speciale deuren die pas opengaan als er een juist gewicht invalt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 16:13
door 260689
melle schreef:
trainfreak schreef:Dan moet de NMBS extra personeel inzetten om te controleren of iedereen wel 50 cent betaald voor het toilet...
Waardoor er eigenlijk nog meer kosten zijn dan wat het zal opbrengen!
Er zijn speciale deuren die pas opengaan als er een juist gewicht invalt.
1X 0,50 cent voor een groep van 15 pers als je die deur gewoon openhoud en de andere er in laat zo kan je verder blijven gaan he.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 16:58
door Shrek
trainfreak schreef: Ik persoonlijk vind het wel erg dat je moet betalen om naar het toilet te gaan in het station, dat er toeristen misbruik van maken is wel te verstaan. Misschien dat je op vertoon van je treinticket wel gratis naar het toilet mag?
Zie Oostende, Brussel-Zuid vb...
Ik ben juist blij dat je kan betalen voor een toilet. De betaalde zijn meestal proper en stinken niet. De weinige onbetaalde toiletten die er nog zijn in stations zijn meestal vuil en stinken als de pest. De nmbs redeneert dat iedereen met een geldig treinticket op de trein gratis kan gaan en ik kan ze daarin volgen. In sommige stations waren de toiletten tot hun sluiting gewoon openbare toiletten geworden en dat is niet de bedoeling :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 17:06
door Steven
Laat op elke trein maar een toilet zijn. Als je dan is misselijk bent of zo is het altijd handig als er zoiets in de buurt is. Het voorbeeld van NL is trouwens in mijn ogen niet echt wenselijk, die zijn gekend om gierig te zijn op alles. Niets zo lastig dan uw blaas te lang moeten dichthouden (is nog ongezond ook trouwens).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 21:57
door LML
Of is het de bedoeling om aan elk toilet in elke trein een wc-madam te zetten aan een tafeltje met hare Story, Flair, Libelle en haar breiwerkje? :roll:

Laat het a.u.b. zo hoe het nu is. Wat ze in FR of NL doen is hun probleem. Hoe het nu is in B, is het goed.

Het hangt trouwens van persoon tot persoon af. Er zijn mensen die de wc netjes achterlaten. Maar er zijn er idd ook vedetten die de moeite niet doen om effe door te trekken (waar je dus een pot vindt waar de bruine strepen nog inhangen). Dan vraag ik me af: Zijn die bij hun thuis ook zo? Ik denk het niet...

Als iedereen nu 'ns een 'efforke' doet...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 aug 2009, 22:23
door Dietrich
Vertrouwen op "efforkes" is iets dat niet goed meer werkt tegenwoordig dus zorg je met wat elektronica dat het doortrekken toch gebeurt. :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 aug 2009, 14:53
door LML
Als de testritten starten met de gemodernizeerde 'breaks', wil ik daar ook wel wat foto's van zien. Zeker van het exterieur, interieur is ook meer dan welkom...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 aug 2009, 18:13
door groentje
Ik ben geen voorstander van betalende wc's, maar eerlijk gezegd, ik ben nog veel minder voorstander van geen wc. Je kan inderdaad lang op de trein zitten, en wees gerust, als je niet moet gaan, zal je ook niet gaan in een treintoilet. Maar ik verkies een ietwat vervuild toilet, dan je plas ergens tegen een deur moeten gaan doen :mrgreen:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 aug 2009, 20:05
door Trammist
Als ik moet gaan, ga ik. Het voordeel van ne vent is dat em niet altijd moet gaan zitten op den wc-bril 8) .

Anderzijds is het dikwijls wel moeilijk om uw straaltje in de pot te mikken met het geschud in de trein :oops: .
melle schreef: Ik zelf ga nooit in de trein..
Oh, nochtans had die ene MW41 waar ik ooit ging pissen (op de Hasselt-Mol) wel de properste treinwc die ik ooit bezocht heb!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 aug 2009, 22:13
door melle
MW41 wordt goed onderhouden op lijn 15