Steve schreef: ↑03 aug 2024, 16:10
En door 250 reizigers in 4 rijtuigen te willen proppen neem je ook nog eens het argument van enig comfort weg. Met een groep niet samen kunnen zitten, tegen de rijrichting in zitten of een bank moeten delen met een bellende/etende/wijdbenige/... onbekende is lang geen ramp voor een pendeltraject van een uurtje maar bepaald niet aangenaam als je 3 à 4 uur zo moet doorbrengen, bovendien zonder noemenswaardige gelegenheden (bv. de bar...) om eens de benen te strekken. Waren die mathematisch overbodige I11 dan zo hard elders nodig dat ze ze speciaal zijn gaan wegrangeren?!
Ze hebben dat gedaan om de kost/rijpad te verlagen met deze nieuwe samenstelling- nieuwe asbelasting dus minder duur volgens het network statement van de SNCF.
https://www.sncf-reseau.com/fr/drr/netw ... table-2024 Nu hebben ze max +/-10000 euro /trein inkomsten..
Ik vergelijk die trein een beetje zoals de RYANAIR van de lijn Brussel-Parijs .
Voor 25 Euro ben je in Parijs.
Je hebt ook geen gereserveerde plaats,want reservatie is niet mogelijk en dus beperking van het aantal tickets/trein zal er ook niet zijn in hun systeem.
Daar zal wel een publiek voor zijn en dat gaat groeien. En als je meer confort wil dan moet je betalen.