Een blik in de planner zou verraden dat de 2800 via de luchthaven rijdt.
Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De productfiche is inmiddels aangevuld met het verbod op binnenlands gebruik:
https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... fad7922580
De planner zal binnenkort wel volgen.
Als inwoner van Blankenberge moet ik vaststellen dat er niets gedaan is aan de overstap richting Torhout, Roeselare, Lichtervelde ... in de week hebben we een 31 minuten overstap! Begrijpen wie begrijpen kan, de auto worddt op die afstanden wel heel aantrekkelijk nu.
Hopelijk zegeviert het gezond verstand en zal men de IC32 in de toekomst doortrekken naar Blankenberge en heeft men direct een tweede IC op de tweede drukste kustplaats zonder veel extra inzet van personeel en treinen.
Hopelijk zegeviert het gezond verstand en zal men de IC32 in de toekomst doortrekken naar Blankenberge en heeft men direct een tweede IC op de tweede drukste kustplaats zonder veel extra inzet van personeel en treinen.
Niet vanaf de bovengenoemde 25/01, dan is het traject Knokke - Luik zonder stop in de luchthaven (en daarvoor is het Gent - Luik mét die stop). Ik zou gokken op een datafout en dat het wel degelijk vanaf het begin Knokke - Luik zal zijn mét stop in die luchthaven, wat die langere rittijd verklaart. Blijft natuurlijk wel de vraag rond de materieelinzet en in het bijzonder waar men die (uniforme?) M7-stammen zal halen aan de kant Brugge, doet vermoeden dat ook de doordeweekse Knokke - Luik (dan wél via L36) dan ook meteen met die M7-stammen zal rijden?rvdborgt schreef: ↑28 okt 2024, 09:54Een blik in de planner zou verraden dat de 2800 via de luchthaven rijdt.
Dat klopt, door de week zijn deze ook voorzien met M7. Al kan ik niet uitsluiten dat dit eens ander materiaal voor ingezet zal worden. Vooral in het begin.Steve schreef: ↑28 okt 2024, 16:28Niet vanaf de bovengenoemde 25/01, dan is het traject Knokke - Luik zonder stop in de luchthaven (en daarvoor is het Gent - Luik mét die stop). Ik zou gokken op een datafout en dat het wel degelijk vanaf het begin Knokke - Luik zal zijn mét stop in die luchthaven, wat die langere rittijd verklaart. Blijft natuurlijk wel de vraag rond de materieelinzet en in het bijzonder waar men die (uniforme?) M7-stammen zal halen aan de kant Brugge, doet vermoeden dat ook de doordeweekse Knokke - Luik (dan wél via L36) dan ook meteen met die M7-stammen zal rijden?
M7 hebben al commercieel gereden op L2. Wel is waar de kust Express naar De Panne.
Heb je toevallig ook een breder overzicht van de materieelinzet? Lijkt erop dat er toch heel wat zal doorschuiven met alles wat je hoort (nieuwe verbindingen met HSL-waardig materieel, verschuivingen van de I11, deklassering van klassiekjes en ander materieel...).
Voor derest weet ik niets officieel.
Ik vraag me af welk materiaal ze gaan gebruiken voor de E7444/E7445/E8444/E8445.
Nog een losse observatie: de Kustexpressen naar De Panne beginnen nu alle drie in het Brusselse, niet meer in Luik.
Welk materiaal gaan ze gebruiken nu de klassiekjes eruit gaan en de I11en op andere verbindingen gestoken worden?
-
Ik heb een artikel over de veranderingen die vanaf December zullen komen.
Enkele info had ik al eerder maar anders heb ik ook enkele info van hier gezien en geschreven in mijn artikel met de forum als bron.
https://mobilithib.substack.com/p/liste ... hangements
Enkele info had ik al eerder maar anders heb ik ook enkele info van hier gezien en geschreven in mijn artikel met de forum als bron.
https://mobilithib.substack.com/p/liste ... hangements
Er worden nog steeds nieuwe M7 afgeleverd, die blijven langzaam aan meer en meer treinen overnemen.
Ik bedoelde voor de verbinding Luik - aachen en voor de treinen E7444/E7445/E8444/E8445?
Met een merkwaardig effect dat er dan een gat van een half uur zou ontstaan op de relatie Lier <-> Antwerpen omdat de snelle Hasselt in hetzelfde patroon van de week ingelegd is. Dit terwijl het nu vrij netjes verdeeld is.
Luik Aachen blijft i11, zeker als je weet dat de stuurrijtuigen gaan voorzien worden van het Duitse LZB tegen dat de HLE17 er mee gaat rijden.
-
Ik denk dat de vraag is of er genoeg I11'en over blijven voor die reeks? Persoonlijk verwacht ik daar een pak meer afschaffingen dan nu het geval is. Als men nu al af en toe een klassiekje moet inzetten, wat gaat dat zijn als de meerderheid van de I11'en in Parijs en Rotterdam zitten?