Indien er een trein in panne valt, is het toch nodig om van sporen te kunnen veranderen. Indien er vier sporen zijn, dient het door u genoemde ook te kunnen, kwestie van achteraf niet te moeten zeggen: "En we zitten nu met vier sporen, en we kunnen er nu in nood niet overrijden!".Steven schreef:Op dergelijke viersporige lijn moet op die plaats de noodzakelijkheid niet bestaan op van het uiterst linkse naar het rechtse spoor te kunnen, normaal moeten de treinen zelfs al vanaf station Leuven op hun plaats zitten om goed te zijn.
spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
In het geval er van een viersporige lijn maar 1 spoor vrij is dan is het evident dat je dit beter in de normale richting gebruikt en alle andere treinen gewoon gaat omleiden anders zit je daar toch met een chaos waar je niets mee kan doen.
Zelfs met 1 defecte trein heb je nog 1 normaalspoor over zodat je niet op tegenspoor moet gaan rijden want dat zorgt enkel voor extra chaos.
Zelfs met 1 defecte trein heb je nog 1 normaalspoor over zodat je niet op tegenspoor moet gaan rijden want dat zorgt enkel voor extra chaos.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Als er een trein in panne valt heb je nog 3 van de 4 sporen over. Dan het wisselcomplex van Herent net veel efficiënter...Retard schreef:Indien er een trein in panne valt, is het toch nodig om van sporen te kunnen veranderen. Indien er vier sporen zijn, dient het door u genoemde ook te kunnen, kwestie van achteraf niet te moeten zeggen: "En we zitten nu met vier sporen, en we kunnen er nu in nood niet overrijden!".Steven schreef:Op dergelijke viersporige lijn moet op die plaats de noodzakelijkheid niet bestaan op van het uiterst linkse naar het rechtse spoor te kunnen, normaal moeten de treinen zelfs al vanaf station Leuven op hun plaats zitten om goed te zijn.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Er zit dus een ander verhaal achter....wat niet onlogisch is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Enig idee wat die lampen zijn die in Herent dwars naast de sporen staan aan het wisselcomplex? Het heeft iets weg van een overschrijdingslamp voor een sein maar ze staan dus dwars, naar de kant gericht.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Staan er dan seinen met lichtcijfers?Steven schreef:de overloop wissels in Herent van L36 naar L36N en vice versa zijn 120 km/u, de wissels om in Herent van normaalspoor naar tegenspoor en vice versa te gaan zijn van 150 km/u, dat is trouwens idem voor de wissels tussen Diegem en Zaventem waar men op de L36N ook aan 150 km/u kan veranderen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ja hoor afhankelijk van het sein kan je er een 12 of 15 zien verschijnen. Hangt dus af van de reisweg.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
edit: dubbelpost
Laatst gewijzigd door Nils op 30 jul 2012, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Lijkt mij een lampje voor de ploegen van de baan, normaal moet daar een knop bij zijn, indrukken, en als de lamp gaat branden, is het spoor veilig om overgestoken te worden.Jeroen schreef:Enig idee wat die lampen zijn die in Herent dwars naast de sporen staan aan het wisselcomplex? Het heeft iets weg van een overschrijdingslamp voor een sein maar ze staan dus dwars, naar de kant gericht.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De 12 en 15 staan inderdaad op het sein. Wat ik wel nog wil toevoegen is dat de wissels op L36N volgens langse seininrichting tegen 150 gesignaliseerd zijn, in ETCS worden deze echter tegen 160 genomen. Het zijn namelijk wissels van 160km/u, de wissels naar L36 zijn 120km/u.Steven schreef:Ja hoor afhankelijk van het sein kan je er een 12 of 15 zien verschijnen. Hangt dus af van de reisweg.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Vraagje
De IR Mechelen - Nat.Luchthaven - De Panne: maakt deze kop in "Nat Luchthaven" of rijdt verder via Zaventem en lijn 36?
ferry
De IR Mechelen - Nat.Luchthaven - De Panne: maakt deze kop in "Nat Luchthaven" of rijdt verder via Zaventem en lijn 36?
ferry
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Die rijdt gewoon verder langs L36ferry schreef:De IR Mechelen - Nat.Luchthaven - De Panne: maakt deze kop in "Nat Luchthaven" of rijdt verder via Zaventem en lijn 36?

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Hoi
bedankt : wordt de nieuwe lijn tussen Machelen en Schaarbeek dan al commercieel gebruikt?
f
bedankt : wordt de nieuwe lijn tussen Machelen en Schaarbeek dan al commercieel gebruikt?
f
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Weet er iemand wat de reistijd zou zijn van Brussel Noord naar de luchthaven via Machelen, dus of er verschil zou zijn in tijd met de reisweg via Diegem/Zaventem? Er zijn nog geen reizigersritten daarlangs, dus kan het niet meteen vinden...