Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 sep 2010, 19:28
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat in veel p-treinen de M4BD omgedraaid is
vroeger

......
nu

......
Wat is het nut hier van?
vroeger



nu



Wat is het nut hier van?
op de IR Antwerpen - Aat/geraardsbergen260689 schreef:is dagelijksMIVB-reiziger schreef:Ongelofelijk toch wat we allemaal tegenkomen op die IC. Breaks in de noord-zuidtunnel in Antwerpen, is dat al vaak voorgekomen?dentheo schreef:Minstens één trein M6 Charleroi - Essen reed vandaag met 2 breaks.
Het karakteristieke gezoem was honderd meter ver te horen.
is dagelijksMIVB-reiziger schreef:Ongelofelijk toch wat we allemaal tegenkomen op die IC. Breaks in de noord-zuidtunnel in Antwerpen, is dat al vaak voorgekomen?dentheo schreef:Minstens één trein M6 Charleroi - Essen reed vandaag met 2 breaks.
Het karakteristieke gezoem was honderd meter ver te horen.
Dan kunnen ze toch beter een paar rijtuigen minder aankoppelen als ze het probleem hebben met een lang dood eindedentheo schreef:Vlotter doorschuiven geen lang dood einde ? Overbelasting eerste deur verdelen ?
Mensen zullen nu meer geneigd zijn om naar de eerste deur te stappen, voordeel is daarvan dat het daar drukker word maar iedereen een zitplaats heeft). De TBG kan er door en das het belangrijkste.dentheo schreef:Nu staat een groepje mensen verrast voor de bagagedeur die niet open gaat en kunnen slechts één richting uit.
Door het draaien van het rijtuig kunnen ze nu links en rechts naar een deur.
Anderzijds had ik ongelijk met het dode eind, ik denk dat ze nu in het eerste rijtuig vast zitten omdat ze niet of moeilijk door de bagageafdeling kunnen.
Ze moeten door één deur eruit.
Besluit: ik vrees dat de voordelen zeer beperkt zijn.
Is het dan ook puur toeval dat dit bij veel rammen het geval is?Steven schreef:Het gedraaid zijn van die rijtuigen is niet met een bepaalde reden gedaan en gewoon puur toeval. Doordat een rijtuig al is afzonderlijk naar een werkplaats moet kan het zijn dat door de richting van het transport niet terugkomt zoals het stond en dan blijft dit rijtuig gedraaid in een samenstelling zitten. Je zoekt het gewoon dus te ver er is gewoon geen reden nuttig reden (naast toeval) om te zeggen waarom dat rijtuig gedraaid is.
Er zijn zoveel verschuivingen (geweest), o.a. omdat het alle hens aan dek was tijdens de vakantieperiode, dat het me niet zou verbazen dat de reden daar gezocht moet worden. Maar dat je dat vroeger bijna nooit zag, is niet waar. Misschien is het je de laatste tijd gewoon beginnen opvallen.b-loc schreef: Is het dan ook puur toeval dat dit bij veel rammen het geval is?
Want vroeger zag je dit bijna nooit.
Dat zou ook kunnen dat het mij de laatste tijd gewoon begint op te vallen.overweg13 schreef: Er zijn zoveel verschuivingen (geweest), o.a. omdat het alle hens aan dek was tijdens de vakantieperiode, dat het me niet zou verbazen dat de reden daar gezocht moet worden. Maar dat je dat vroeger bijna nooit zag, is niet waar. Misschien is het je de laatste tijd gewoon beginnen opvallen.
Ik denk dat er geen rustige periodes meer zijn. Ze zullen wel weer gekeerd raken, zoals dat nu gebeurd is. Je hebt het nu over BD's, maar AD's hangen vaak in het midden van het stel, die hangen dus eigenlijk altijd "verkeerd". Maar zolang de TBG's door kunnen, is er niet echt ene probleem.b-loc schreef:Zullen deze nog worden omgedraaid of aan andere kant worden gehangen als het een wat rustigere periode is?
Hallo naamgenootb loc schreef:Hallo,
De P8006¨van Schaarbeek naar Oostende reed vandaag met I6, I10 en I11'en. Is er iemand die weet welke dienst hij morgen rijd.
Mvg
Mathias