Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
De 62'ers waren aanwezig om 1 van de 2 stammen te evacueren. De panto ging niet meer omhoog.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Volgens mij kan je daar nu nog weinig over zeggen daar de meeste scholieren vandaag niet om 8u15 moesten beginnen.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
En de hogescholen zijn nog lang niet terug op dreef.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Mijn gokken:rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
1) Wisseling van spanning. Van 3000 V naar 25 kV, wat een klein spanningsdipje geeft
2) Wederom een verschil in spanning en spanningsoort: 3000 V gelijkspanning vs 25 kV wisselspanning
3) Spanning, gok ik

4) Geen idee.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
3) ventillatie=airco! En als de deuren open gaan wordt het plots warmer of kouder In de trein en zal de airco aanslaan. Dit is toch mijn vermoeden waarom dit toevallig steeds zou gebeuren in een station...rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
4) de Noorderkempenshuttle IRs heeft 16' keertijd in Noorderkempen (u52->u8) en 14' keertijd in Antwerpen (u23->u37). Ik denk dat er dus wel enkele minuten kan gewacht worden (zolang de keertijd maar minstens 10' blijft). Er moet ook wel rekening gehouden worden met de busaansluitingen in Noorderkempen. Als de trein wat langer wacht in Antwerpen, maar een hoop reizigers missen dan hun bus in Noorderkempen... Er is in Noorderkempen wel een ARIBUS-systeem voorzien. Ik zal eens nakijken wat er kan en eens informeren wat er in Antwerpen al voorzien is voor de IRs
spoorwegrealist
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Tijdens het omschakelen van 3kV naar 25kV zit de omvormer zonder stroom. Om de batterij te sparen heeft men meerdere veiligheden ingebouwd daarvan is licht beperken er eentje ( als je nog langer wacht gaat het volledig uit).rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Waarom moet overigens de stroom afnemer naar beneden aan de eindpunten?Steven schreef:
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
TGV's die van Parijs naar Brussel rijden en stoppen en keren in Lille valt ook altijd even helemaal stil in Lille, inclusief licht, en dan krijg je even (alleya, even, tot lang genoeg) een voortdurende bieptoon te horen.
Keren en koppelen etc kan blijkbaar moeilijk zonder licht"problemen"
Keren en koppelen etc kan blijkbaar moeilijk zonder licht"problemen"

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
en in lille europe zit je nog redelijk in den donker
bij de M6 en AM96 blijft het licht op het balkon normaal wel branden

bij de M6 en AM96 blijft het licht op het balkon normaal wel branden

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Omdat deze altijd onder controle moet staan vanuit de stuurpost van waaruit de bestuurder de trein onder controle heeft. Hiervoor moet de andere stuurpost buiten dienst. Stuurpost buiten dienst = panto naar beneden. Bij de M6 is het zelfs zo dat de volledig stuurpost in afzondering moet als hij verlaten wordt (draaien van een specifieke schakelaar).K V B schreef:Waarom moet overigens de stroom afnemer naar beneden aan de eindpunten?Steven schreef:
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Is dat niet alleen bij het wisselen van stuurpost ?rds schreef:Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
Als het constant gebeurd is er iets anders aan de hand.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
ook juist.dentheo schreef:Is dat niet alleen bij het wisselen van stuurpost ?rds schreef:Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
Als het constant gebeurd is er iets anders aan de hand.