Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 01 sep 2009, 10:41
De 62'ers waren aanwezig om 1 van de 2 stammen te evacueren. De panto ging niet meer omhoog.
Mijn gokken:rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
3) ventillatie=airco! En als de deuren open gaan wordt het plots warmer of kouder In de trein en zal de airco aanslaan. Dit is toch mijn vermoeden waarom dit toevallig steeds zou gebeuren in een station...rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
Tijdens het omschakelen van 3kV naar 25kV zit de omvormer zonder stroom. Om de batterij te sparen heeft men meerdere veiligheden ingebouwd daarvan is licht beperken er eentje ( als je nog langer wacht gaat het volledig uit).rds schreef:Ik heb een paar stomme vragen:
- waarom gaat het licht altijd half uit en dan weer terug aan?
- waarom maakt de pantograaf in Brecht een 'kzzzt'-geluid (elektriciteit) wanneer hij omlaag gaat en in Centraal niet?
- waarom springt de ventilatie altijd toevallig tijdens de stilstand in luchtbal op?
- hoeveel minuten kan de trein wachten op die vanuit Brussel en doet die dat automatisch of moet je dat aanvragen aan de TBG van de trein komende van Brussel?
Waarom moet overigens de stroom afnemer naar beneden aan de eindpunten?Steven schreef:
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Omdat deze altijd onder controle moet staan vanuit de stuurpost van waaruit de bestuurder de trein onder controle heeft. Hiervoor moet de andere stuurpost buiten dienst. Stuurpost buiten dienst = panto naar beneden. Bij de M6 is het zelfs zo dat de volledig stuurpost in afzondering moet als hij verlaten wordt (draaien van een specifieke schakelaar).K V B schreef:Waarom moet overigens de stroom afnemer naar beneden aan de eindpunten?Steven schreef:
Als de stroomafnemer de draad verlaat in Brecht is dat op 25kV wisselspanning ipv 3kV gelijkspanning. De spanning is al veel groter en het is dan nog wisselspanning ook. Logisch dat je dus een ander effect hebt.
Is dat niet alleen bij het wisselen van stuurpost ?rds schreef:Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
ook juist.dentheo schreef:Is dat niet alleen bij het wisselen van stuurpost ?rds schreef:Ik betwijfel of het uitvallen van de helft van het licht iets te maken heeft met de stroomwissel. Dit gebeurt ook constant terwijl die een kwartiertje stilstaat in Centraal.
Als het constant gebeurd is er iets anders aan de hand.