Dan kan Siemens daar een mooie meerprijs op zetten om de boete op de 18 te betalen !!!

Haar broertjes en zusjes van de MRB zijn wel degelijk heel erg stil, binnen is het zoals veel andere moderne treinen (je hebt meer last van medereizigers dan wat anders) en buiten zijn ze ook een stuk stiller (in mijn oren) dan moderne dieselstellen (Talent, MW41). Dat comfort wil ik liefst zelf beoordelen natuurlijkStijn91 schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GKT20JEUU
Niet op de datum letten, is van september 2008.
Volgens Siemens mag je geen trillinkje meer horen!!
En hij zou geluidsloos zijn, dat wil ik eens zelf horen over X aantal maanden.
Nog niet in dienst en al een ongeval, hoe doe je dat nu. En als de productie binnenkort aan gaat vatten, dan betekent het dat de 1e op het net komt in .....( welke maand) .HijDieHetWeet schreef:Er zijn 6 desiro's gebouwd voor de homologatieritten. 3 daarvan waren geruime tijd buiten gebruik voor herstelling na een accident. De productie zal binnenkort aanvatten. Retrofits zijn volop bezig. De rolgordijnen bv hangen nu voor de eerste keer.
Maar misschien zullen de HLE18 eenmaal op het net wel bijna allemaal tegelijk verschijnen, wat niet het geval is met de Desiro.Steven schreef:Van de HLE18 zijn er al zoveel in productie en nog geen enkele in commerciële dienst, dus verwacht niet dat de Desiro zomaar zal beginnen rijden.
De toekomst zal het wel uitwijzen wanneer ze op het net komen.Steven schreef:Kan ook niet, de bestelling van de Desiro is 3x groter als die van de HLE18 maar dan nog moeten ze eerst hun toelating hebben en die is er voorlopig niet net zo min als voor de HLE18
Ik heb begrepen dat er voor de 18 inmiddels wel een toelating is maar dat de NMBS om een mij onbekende reden talmt met de afname.Steven schreef:Kan ook niet, de bestelling van de Desiro is 3x groter als die van de HLE18 maar dan nog moeten ze eerst hun toelating hebben en die is er voorlopig niet net zo min als voor de HLE18
Steven schreef:Zie het onderwerp van de HLE18 zelf en je zal zien dat er problemen blijven, na een incident kortelings is men gestopt met opleiding geven aan de bestuurders. Ter verdere info moet ik aanvullen dat de toelating die bekomen is bij het FOD tijdelijk is en beperkt is voor een aantal locs en dus niet voor de hele reeks.
Staan ze dan nog in België of zijn ze weer overgebracht naar Duitsland.Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.
Eigenlijk is de aanpassing simpel hé als ge het zo wat bekijkt en weet wat er gaande is. Gewoon wat rubber tussen de omvormers en het wandelpad leggen en klus geklaard...Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.
Van waar heb je die info?Peche schreef:Eigenlijk is de aanpassing simpel hé als ge het zo wat bekijkt en weet wat er gaande is. Gewoon wat rubber tussen de omvormers en het wandelpad leggen en klus geklaard...Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.