Pagina 36 van 37
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 17:34
door thejay
overweg13 schreef:Tussen Dinant en Brussel rijden zowat alle treinen nu met 2 breaks, waar 1 break enkele jaren geleden nog de regel was; hetzelfde is gebeurd op de verbinding Poperinge - Lokeren. Ook de L-treinen uit Brussel naar Ottignies en Nivelles worden nu met 2 stellen gereden.
Heb gisteren en vandaag de 'nieuwe' IR Brussel - Antwerpen zien rijden.... welgeteld 1 Break...
In volle soldenperiode enzovoort, enzovoort.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 20:16
door groentje
De IC Lokeren-Poperinge bestond dan weer uit 2 breaks, of 1 M6. Die laatste heeft wel stoptrein moeten rijden tussen Dendermonde en Brussel.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 20:18
door Dietrich
Er zijn nog altijd IC's Lokeren-Poperinge met 1 Break... vrijdag nog gezien.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 20:47
door groentje
Ik had er bij moeten zetten dat dat de treinen waren die ik heb genomen. Het was dan ook een zeer punctuele waarneming.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 20:59
door overweg13
Dietrich schreef:Er zijn nog altijd IC's Lokeren-Poperinge met 1 Break... vrijdag nog gezien.
Ik had het over "zowat alle..." en het ging over weekenddiensten. In de week rijden sommige IC's inderdaad nog met 1 break, en dat volstaat ook op de stille uren.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 21:24
door Dietrich
Vrijdag was 1 januari dus weekenddienstregeling. Was ergens in de namiddag.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 03 jan 2010, 22:01
door Duikbril AM86
thejay schreef:overweg13 schreef:Tussen Dinant en Brussel rijden zowat alle treinen nu met 2 breaks, waar 1 break enkele jaren geleden nog de regel was; hetzelfde is gebeurd op de verbinding Poperinge - Lokeren. Ook de L-treinen uit Brussel naar Ottignies en Nivelles worden nu met 2 stellen gereden.
Heb gisteren en vandaag de 'nieuwe' IR Brussel - Antwerpen zien rijden.... welgeteld 1 Break...
In volle soldenperiode enzovoort, enzovoort.
Allemaal te danken aan een paar bureacraten wiens salaris onafhankelijk is van het aantal vervoerde reizigers waardoor het hen werkelijk aan enige vorm van ambitie ontbreekt.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 04 jan 2010, 06:29
door stefanic
Duikbril AM86 schreef:thejay schreef:
Heb gisteren en vandaag de 'nieuwe' IR Brussel - Antwerpen zien rijden.... welgeteld 1 Break...
In volle soldenperiode enzovoort, enzovoort.
Allemaal te danken aan een paar bureacraten wiens salaris onafhankelijk is van het aantal vervoerde reizigers waardoor het hen werkelijk aan enige vorm van ambitie ontbreekt.
Duikbril ASTEMBLIEFT

In plaats van deze niet van enige kennis gespeende bullshit en ongeoorloofde verwensingen hier de FEITEN:
1) in NORMALE omstandigheden zou 1 Break moeten volstaan. Het gaat hier ook om een 'nieuwe' treinserie met veranderde karakteristieken in vergelijking met vor december, dus het is ook wat raden hoe de reizigers zich aan het nieuwe aanbod gaan aanpassen.
2) Voor de koopjesweekends zijn door NMBS-Mobility met aandrang versterkingen gevraagd (koopjes, verlof, Samson&Gertshows... redenen genoeg om meer volk dan normaal te verwachten)
3) NMBS-Technics heeft deze wensen blijkbaar (ik had 2 weken verlof) NIET ingewilligd. De reden? Ik zal er, als de bezettingscijfers zoals opgegeven door de treinbegeleiders (zoals eerder gezegd kunnen wij enkel met de harde feiten in de hand bij Technics op tafel gaan kloppen!) inderdaad een overbezetting bevestigen, zeker verantwoording over vragen aan de bevoegde diensten!
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 08 jan 2010, 20:17
door Molenbruch Y.
Dag,
Voor de geïnteresseerden: op het onvolprezen
http://www.railpassion.org staan de ritdagen van de reeksen 11, 20, 23 en 26 in het reizigersverkeer sinds de nieuwe dienstregeling. Je krijgt zo o.a. een mooi overzicht van de P-treinen met een HLE 11, evenals van de herrezen 26'ers op de IR l en de (weeral) uitgebreide inzet van de reeks 23. Eén vraagje hierbij: het P-treinpaar 7308/8308 staat nu met 2 23'ers ingeroosterd, terwijl er tot recent breaks ingezet werden. Wie kent de exacte huidige samenstelling?
Groeten,
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 08 jan 2010, 20:18
door Stef
Molenbruch Y. schreef:Dag,
Eén vraagje hierbij: het P-treinpaar 7308/8308 staat nu met 2 23'ers ingeroosterd, terwijl er tot recent breaks ingezet werden. Wie kent de exacte huidige samenstelling?
Ik dacht dat die met een sleep van 10 M4 rijtuigen rijdt.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 08 jan 2010, 20:21
door Molenbruch Y.
Heb je het nu niet per ongeluk over het treinpaar 7307/8306, dat inderdaad altijd al 10 of 11 M4-rijtuigen (eveneens met 2 23'ers) geteld heeft?
Groeten,
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 09 jan 2010, 01:48
door jan_olieslagers
stefanic schreef:Duikbril AM86 schreef:thejay schreef:
Heb gisteren en vandaag de 'nieuwe' IR Brussel - Antwerpen zien rijden.... welgeteld 1 Break...
In volle soldenperiode enzovoort, enzovoort.
Allemaal te danken aan een paar bureacraten wiens salaris onafhankelijk is van het aantal vervoerde reizigers waardoor het hen werkelijk aan enige vorm van ambitie ontbreekt.
Duikbril ASTEMBLIEFT :twisted: :twisted:
In plaats van deze niet van enige kennis gespeende bullshit en ongeoorloofde verwensingen hier de FEITEN:
1) in NORMALE omstandigheden zou 1 Break moeten volstaan. Het gaat hier ook om een 'nieuwe' treinserie met veranderde karakteristieken in vergelijking met vor december, dus het is ook wat raden hoe de reizigers zich aan het nieuwe aanbod gaan aanpassen.
2) Voor de koopjesweekends zijn door NMBS-Mobility met aandrang versterkingen gevraagd (koopjes, verlof, Samson&Gertshows... redenen genoeg om meer volk dan normaal te verwachten)
3) NMBS-Technics heeft deze wensen blijkbaar (ik had 2 weken verlof) NIET ingewilligd. De reden? Ik zal er, als de bezettingscijfers zoals opgegeven door de treinbegeleiders (zoals eerder gezegd kunnen wij enkel met de harde feiten in de hand bij Technics op tafel gaan kloppen!) inderdaad een overbezetting bevestigen, zeker verantwoording over vragen aan de bevoegde diensten!
Stefanic voel u toch niet persoonlijk aangevallen! Eigenlijk bevestigt ge toch maar dat de "fout" gemaakt is door iemand die ver van de dagdagelijkse realiteit verwijderd is? We weten allemaal dat er velen hard hun best doen! Spijtig dat het toch nog kan verbrod worden, kben benieuwd te vernemen waarom uw verzoeken niet werden ingewilligd.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 09 jan 2010, 08:11
door stefanic
jan_olieslagers schreef:
Stefanic voel u toch niet persoonlijk aangevallen! Eigenlijk bevestigt ge toch maar dat de "fout" gemaakt is door iemand die ver van de dagdagelijkse realiteit verwijderd is? We weten allemaal dat er velen hard hun best doen! Spijtig dat het toch nog kan verbrod worden, kben benieuwd te vernemen waarom uw verzoeken niet werden ingewilligd.
Je hebt volledig gelijk. Maar als iemand het dan nodig vind iemand daarvan dan via deze weg met vewensingen te overladen, dat die z'n pijlen dan op de juiste personen richt. Maar als die iedereen aanspreekt, dan ben ik daar ook bij, en als ik aangevallen wordt, heb ik het recht van weerwoord.
Er zijn goei en slechte migranten, agenten, rechters en politiekers. Ook die worden regelmatig op één hoop gegooid. Ook zij hebben het recht om daarop te reageren.
Ik wil hier ondertussen ook hetvolgende melden: de materieeltoestand momenteel is desastreus, en dan blijkbaar vooral voor breaks en viertjes. Voor dit weekend, waar mogelijk grote hinder verwacht wordt door de aangekondigde sneeuw, is een heleboel volk gemobiliseerd, in alle depots ed, om stellen tijdig en bijkomstig te controlleren voor hun eerste vertrek (verwarming, alle deuren,...) en om realtime problemen te kunnen aanpakken. Het is werkelijk alle hens aan dek zowel bij materieel, personeel, RDV en traffic control. Maar ik zeg er al maar bij dat ook dat niet kan voorkomen dat het toch nog ferm foutloopt, maar dan is in ieder geval toch zo goed mogelijk gepoogd om proactief te reageren.
Sinds 4 januari (en nog zeker tot einde van de maand) zijn een boel treinen 'officieel' in samenstelling verminderd simpelweg om voor ale treinen materieel te hebben. Zo rijden bv. alle L-treinen Herentals-Antwerpen met 1 ip 2 breaks. Niet omdat wij dat willen, maar gewoon om materieel voldoende te hebben om dat al te realiseren. Dit kan ineens een antwoord zijn op de vraag waarom er ook in de kerstvakantie al treinen met te kleine samenstelling reden. Er moet dar dus echt niet meer achter gezocht worden. En het mag duidelijk zijn dat ook de mensen die beslissen om die treinen korter te maken, dicht bij de dagdagelijkse realiteit staan en beseffen dat die beslissingen niet door iederen in dank worden afgenomen. Maar wat is het alternatief? En opm. over 'er komt nieuw materieel' etc. hebben geen zin. We zoeken NU oplossingen, niet voor morgen of overmorgen of volgende week. Laten we aub die discussie niet voor de zoveelste keer herdoen...
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 09 jan 2010, 12:31
door q149
Het is inderdaad zo dat de breaks deze dagen vallen als vliegen. Vorige dinsdag nog had IC 2330 in volle spits slechts 1 (één!!) treinstel in plaats van drie wat op zich eigenlijk ook al veel te weinig is. Al vanaf Zele zijn er mensen op het perron blijven staan. De andere dagen had deze trein 2 stellen, behalve maandag dan. Het is dus zeker niet alleen nieuwer materiaal dat nu de geest geeft.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 10 jan 2010, 10:20
door 260689
De 33xx reeks die ook nu in he weekend rijd zou zoals in de week met M5en moeten rijden (en liefst met de vernieuwde M5en), zo heb je 2 verbindingen die met dubbeldekkers rijden naar Brussel.
De IC-C Lille-Gent-Antwerpen rijd standaard met 2 AM96, waarom geen 3 zoals in de week, daar zit altijd volk genoeg op. Die M4 ram is er in het weekend niet meer en is vervangen door 2 AM96.
IC-G standaard met M6 laten rijden zou geen overbodige luxe zijn (toch op zondag niet, op zaterdag val dit nog goed mee).
Gent-Brussel is een goede verbinding, om het half uur een trein naar Brussel, aan capaciteit geen gebrek.
L trein Eeklo-Gent-Ronse mogen om het uur rijden ipv de 2u
Positieve puntjes mogen ook gezegd worden
De L trein Gent-Brugge word standaard door 1 en sommige door 2 AM96 gereden (is gekoppeld met IR trein naar Brussel-Zuid).
De IR Kortrijk-Gent-Mechelen word in het weekend door M4 rijtuigen gereden in plaats van 1 break.