Pagina 36 van 43

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 13:34
door Frank
Die lijst is niet gecommuniceerd door de NMBS, maar is het resultaat van eigen werk van de DS-redactie. Zij filterden op deze criteria:
  • De treinen waarvan de opbrengst de energiekost dekt
  • De treinen waar minstens veertig reizigers op zitten
  • De treinen die niet geschrapt mogen worden op basis van de eheersovereenkomst
Hoe ze aan die informatie kwamen (vooral de eerste twee) is me niet echt duidelijk.

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 13:38
door Stijn91
Als het zo blijft, dan zal er voor mij niks veranderen.

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 18:16
door Adler
TreinTramBus pleit ervoor om de NMBS Holding af te schaffen, om op die manier te besparen bij het spoor.
De Holding heeft volgens TreinTramBus geen enkel nut.
Ook Descheemaecker zei vanmorgen op de radio dat de NMBS veel te veel moet betalen aan de Holding voor bepaalde diensten en hoopt dat een volgende regering daar "op een verstandige manier" over gaat nadenken.
Haek heeft al laten weten dat de Holding "kwaliteit levert voor een goede prijs".
Weeral ruzie in 't kot.

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 18:23
door ferry
Hoi

Blijft dus BELACHELIJK

Antw-Essen 05:35 en 06:35 schrappen: DIENEN VERVANGEN DOOR LEDIGE RIT(gelet terugrit)!
Essen-Ant 22:10 wordt vervangen door LEDIGE RIT daar M6 stel moet terugkeren
Noorderkempen-Antw 11:07 en Antw-Noorderkempen 11:35: machinist en TBG mogen een uur met
hun duimen draaien!




w

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:12
door dentheo
ferry schreef: Noorderkempen-Antw 11:07 en Antw-Noorderkempen 11:35: machinist en TBG mogen een uur met
hun duimen draaien!
Hapje eten, met de trein bij de hand....

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:14
door dentheo
Die 23 internationale treinen die ze volgend jaar gaan "afschaffen" zijn de Beneluxen als de Fyra komt ?
Zou hij dan toch komen ????

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:45
door AlexNL
Er gaan per dag 16 Fyra's rijden van Brussel naar Amsterdam, en 16 de andere kant op. Daarnaast ook nog eens 8+8 Brussel - Breda - Den Haag.

Ofwel: juist meer internationale treinen.

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:48
door Hobbes
Ik vermoed meer dat het over die treintjes gaat die in het zuiden van het land rijden. Naar Rodange enz

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:57
door overweg13
Hobbes schreef:Ik vermoed meer dat het over die treintjes gaat die in het zuiden van het land rijden. Naar Rodange enz
En enkele verbindingen met Lille-Flandres uit Tournai en Kortrijk, en Arlon - Luxemburg.

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:59
door FLV-FGSP
Het gaat bij die 23 vooral om treinen van en naar Rijsel, zie de lijst op De Standaard Online:
http://www.standaard.be/extra/treinen/?mobile=n

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 20:14
door jotie
Wel, ik weet niet of ze bij de NMBS iedere trein die een landgrens overschrijdt een grensoverschrijdende trein noemen, maar als dat zo is kunnen ze toch niet heel erg goed tellen. Ik tel er in ieder geval 26.

Code: Selecteer alles

5904	Aarlen	Luxemburg	04:39	geschrapt
5026	Aken Hbf	Welkenraedt	06:22	geschrapt
19902	Doornik	Lille Flandres	06:21	geschrapt
19206	Erquelinnes	Jeumont	05:56	geschrapt
19200	Erquelinnes	Jeumont	07:52	geschrapt
19208	Erquelinnes	Jeumont	09:50	geschrapt
19210	Erquelinnes	Jeumont	10:50	geschrapt
19204	Erquelinnes	Jeumont	16:51	geschrapt
19212	Erquelinnes	Jeumont	17:53	geschrapt
19214	Erquelinnes	Jeumont	18:50	geschrapt
19202	Erquelinnes 	Jeumont	12:58	geschrapt
19207	Jeumont	Erquelinnes	06:29	geschrapt
19201	Jeumont	Erquelinnes	08:09	geschrapt
19209	Jeumont	Erquelinnes	10:06	geschrapt
19211	Jeumont	Erquelinnes	11:06	geschrapt
19203	Jeumont	Erquelinnes	13:07	geschrapt
19213	Jeumont	Erquelinnes	18:06	geschrapt
19215	Jeumont	Erquelinnes	19:06	geschrapt
19205	Jeumont 	Erquelinnes	17:06	geschrapt
19708	Kortrijk	Lille Flandres	07:29	geschrapt
19709	Lille Flandres	Kortrijk	08:08	geschrapt
5641	Luxemburg	Aarlen	21:57	geschrapt
5642	Luxemburg	Aarlen	22:58	geschrapt
5943	Luxemburg	Aarlen	23:47	geschrapt
5004	Welkenraedt	Aken Hbf	05:54	geschrapt
5005	Welkenraedt	Aken Hbf	05:59	geschrapt

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 20:17
door LHOON
Jeumont-Erquelinnes: blijft daar eigenlijk nog iets over?

Was door de hoge grenstarieven geen interessante verbinding. Met Frankrijk is er dus met uitzondering van de TGV en Rijsel geen enkele grensverbinding meer...

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 20:34
door jotie
Erquelinnes-Jeumont is inderdaad 'over and out'.

Met Frankrijk effectief alleen nog grensovergangen via de HSL en lijnen 75 en 78 naar Lille Flandres, vanuit respectievelijk Moeskroen en Doornik.

Tussen Dinant en Givet kan je enkele keren per dag een vervangbus (L.154) nemen, die alle tussenliggende stations aandoet. In Givet is er wel geen aansluiting voorzien met de TER richting Charleville-Mézières. :(

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 22:09
door Adler
Dovemansgesprek tussen Descheemaecker en Digneffe:

http://www.deredactie.be/permalink/1.1135896

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Geplaatst: 19 okt 2011, 23:47
door rvdborgt
LHOON schreef:Jeumont-Erquelinnes: blijft daar eigenlijk nog iets over?
Misschien wel niet. Het inkorten van die ritten levert overigens maar zeer weinig op. De treinen staan gewoon iets langer stil in Erquelinnes. Er wordt geen materieel of personeel mee bespaard.

Groetjes,
Rian