Pagina 37 van 124
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 19 aug 2009, 01:50
door Hogersluys
Niet alleen daar, ook de MW41's van depot Merelbeke hebben kraaknette WC's.
(maar we dwalen opnieuw af)
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 19 aug 2009, 22:50
door Marianne
Steven schreef:Laat op elke trein maar een toilet zijn. Als je dan is misselijk bent of zo is het altijd handig als er zoiets in de buurt is. Het voorbeeld van NL is trouwens in mijn ogen niet echt wenselijk, die zijn gekend om gierig te zijn op alles.
Zeg! U geeft wel een eenzijdig beeld van de Nederlander zo. Noem ons dan eerder prijsbewust
En gierig zijn op alles is ook weer niet helemaal waar. Het zijn wel Nederlanders die geld uitgeven bij een bezoek aan Antwerpen bijvoorbeeld.
Weet wel, dat er toen veel protest is geweest tegen het verdwijnen van toiletten in de treinen, wat ik begijpelijk vind. Ben blij om te lezen, dat er in Belgische treinen dan nog schone toiletten te vinden zijn.
Maar goed, het ging hier over de modernisering van de Breaks (en dan hopelijk moderniseren ze de toiletten mee).
Groeten,
Marianne
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 13:22
door melle
Toen ik gisteren op een break zat dacht ik:
Het is hier om te braden

, vooral als je net uit een met airco vertoevende am96 komt dan valt dit heel erg tegen. Is het nog altijd zo dat enkel de TB airco krijgt? (Chapeau voor die man die met zo'n hitte zich moet kunnen concentreren.

)
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 13:53
door HLE 2302
melle schreef:Toen ik gisteren op een break zat dacht ik:
Het is hier om te braden

, vooral als je net uit een met airco vertoevende am96 komt dan valt dit heel erg tegen. Is het nog altijd zo dat enkel de TB airco krijgt? (Chapeau voor die man die met zo'n hitte zich moet kunnen concentreren.

)
eindelijk eens iemand die aan die man denkt ... er zijn zelfs mensen die niet eens weten dat er iemand aan het braden is voorraan de trein !
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:25
door Dietrich
Het ergste met deze temperaturen dat ik al heb meegemaakt was in een rood klassiekje eerder dit jaar en enkele jaren terug op het bovendek van een M5.
Voldoende water meenemen en iets licht om te eten en je kan daar normaal goed tegen als gezonde mens. Airco steken maakt de temperatuurverschillen soms veel te groot waardoor je er op termijn soms gewoon meer last van hebt.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:44
door melle
Ja maar komt er nu toch geen airco voor de reizigers?
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 14:53
door K V B
melle schreef:Ja maar komt er nu toch geen airco voor de reizigers?
Dat is waarschijnlijk gewoon niet mogelijk. Een airco verbruikt nogal wat stroom, en ik betwijfel dat de reeds aanwezige omvormers dit extra verbruik aankunnen. Zo maar een zwaardere electrische installatie inbouwen is ook niet evident.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 15:14
door Dietrich
Van de Breaks hebben ze nooit gezegd dat de reizigers airco zouden krijgen, enkel de stuurpost.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 16:35
door Steven
Inderdaad enkel de stuurpost. Dit zowel voor de breaks als de M5. De reden is heel duidelijk, de kosten voor de aanpassing van de bedrading en omvormers ligt gewoon te hoog. Op de loks reeks 21 en 27 plaats men zelfs een van de twee compressors buiten dienst. Zodoende zal de omvormer het uithouden.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 20:07
door melle
Wordt er ook iets gedaan aan hun optrek- en remkwaliteiten?
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 20:21
door Steven
Daar moet toch niets aan veranderen. Dat is nu al bij de betere motorstellen te tellen. Enkel sprinter en ms96 trekken sneller op. Op gebied van rem hoor je mij bij breaks zeker niet klagen.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 23:08
door Stijn82
Zijn die klassiekskes en de 800'en dan zo veel trager? Breaks zijn nu toch niet gekend om hun snelheid. De deuren sluiten traag en er is maar één v/d 3 bakken gemotoriseerd.
En is een sprinter wel degelijk sneller dan pakweg een klassiek stel, want in totaal genomen moet je ook nog eens de niet zo denderende remeigenschappen van de sprinters er bij nemen.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 23:31
door Steven
vrij simpel, je moet niet het aantal rijtuigen tellen dat motoren heeft maar het totaal aantal motoren.
Klassiekjes = 4 motoren (max 130 of 140 km/u)
4 ledige = 8 motoren = te beschouwen als twee klassiekjes (staat ook zo in de boeken) (max 140 km/u)
sprinters = 4 motoren (max 120 km/u)
deense neus = 4 motoren (max 160 km/u)
breaks = 4 motoren. (max 160km/u)
de tijd die klassiekjes en vierledige stellen nodig hebben om boven de 140 te geraken is voldoende groot. Sprinters hebben vooral zwak remvermogen bij schuifweer (regen, bladeren op het spoor een mix van beide is het ergste).
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 20 aug 2009, 23:51
door Joris
Hallo,
Stijn82 schreef:En is een sprinter wel degelijk sneller dan pakweg een klassiek stel, want in totaal genomen moet je ook nog eens de niet zo denderende remeigenschappen van de sprinters er bij nemen.
Een sprinter zou normaalgezien de snelste moeten zijn, vandaar ook zijn bijnaam.
Bij een sprinter is er zoveel mogelijk bespaard op het gewicht om die zo snel mogelijk te laten optrekken, dat hij mindere remcapaciteiten heeft, heeft hier ook mee te maken.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 21 aug 2009, 00:06
door Shrek
melle schreef:Wordt er ook iets gedaan aan hun optrek- en remkwaliteiten?
Ik weet dat er ooit een plan was om een subreeks te maken met een andere tandwielverhouding. Deze "stoptrein-breaks" zouden gelimiteerd worden tot 140 km/h maar zouden wel iets sneller optrekken. Ik weet niet of ze dat ooit nog gaan doen, zeker gezien de geplande en uitgevoerde snelheidsverhogingen op veel lijnen
