TKR schreef: ↑04 aug 2024, 20:12
nighttrain schreef: ↑04 aug 2024, 12:26
TKR schreef: ↑04 aug 2024, 11:49
geen zitplaats reservatie is niet hetzelfde als geen beperking op het aantal tickets!
Ik geloof U.
Domme vraag: Er zijn 10 mensen die opstappen in Mons, hoe gaan ze dat regelen als je geen reservatie systeem/plaats hebt?
Trein met plaatsreservatie;
Bv Lille naar Rennes .1 zetel kan gereserveerd worden van Lille naar CDG en zelfde zetel CDG naar Rennes. Maar bij uw EC trein heb je niks zou ik zeggen. Maar ik zal het wel verkeerd hebben,t'is mogelijk.
Momenteel heb je toch enkel tickets voor Brussel - Parijs en Mons - Parijs? Dan is het toch eenvoudigweg tickets verkopen tot het stuk Mons - Parijs vol zit.
Dat je niet samen kan zitten is een ander probleem, maar in principe kan iedereen zitten als je stopt met tickets verkopen eens de trein vol zit.
Dat is inderdaad eenvoudig,zover snapte ik het ook wel!
De vraag is ,en daar krijg ik hier geen antwoord op(tot dusver) door de "insiders" of dit in het ticketsysteem zit,en daar heb ik mijn twijfels over.
In elk geval zit het niet in het systeem voor andere NMBS treinen.
Hoe anders ga je uitleggen dat de reizigers met abonnementen/vrijkaarten/vrijbiljeten de capaciteit op IC/IR trein gaan opsouperen voor zij die een ticket on-line hebben gekocht in functie van de beschikbare capaciteit van een trein??
Om maar na te denken en te concluderen dat dit systeem niet bestaat!
Kan een persoon in het bezit van een vrijkaart/biljet die EC trein nemen FBMZ=> Mons of omgekeerd? Toch een NMBS trein?