Pagina 37 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 sep 2010, 20:55
door b loc
Ok bedankt.
K'zal morgen proberen een foto te nemen.
Er was een loc vooraan en een achteraan. Ik weet niet of beide tractie gaven. K zal er morgen eens op letten.
Mathias

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 sep 2010, 17:22
door Robin
ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 sep 2010, 18:56
door b loc
Vandaag reed de P8006 Schaarbeek- Oostende
HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10
De foto's zullen later volgen.
Mathias

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 sep 2010, 19:14
door b-loc
Robin schreef:ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?
waren het soms 3 M6 + HLE 27 + 2 M6?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 sep 2010, 19:54
door overweg13
b loc schreef:Vandaag reed de P8006 Schaarbeek- Oostende
HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10
De foto's zullen later volgen.
Mathias
Afgezien van het feit dat dit natuurlijk zalig is voor spotters, lijkt het me ook een verstandige oplossing om zoveel mogelijk rijvaardige rijtuigen te kunnen inzetten. Als je (zeer) oude foto's bekijkt, merk je ook wel dat allerhande materieel door elkaar gebruikt werd. Als dat geen al te grote invloed heeft op bijv. de maximumsnelheid van de trein vind ik het niet zo erg. Als het comfortverschil te groot wordt, kan dat natuurlijk wel tot problemen leiden als iedereen in dezelfde rijtuigen wil zitten. Dat is dan meteen een goede test van de appreciatie van de verschillende rijtuigreeksen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 sep 2010, 21:02
door Robin
b-loc schreef:
Robin schreef:ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?
waren het soms 3 M6 + HLE 27 + 2 M6?
nee, 2 M6 + HLE27 + stuk of 6 M6

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 sep 2010, 17:30
door Robin
deze trein, iemand maakte er een filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=v1OQG61dUXY

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 sep 2010, 18:07
door b-loc
Vorig jaar hebben ze eens tests gedaan met 3 M6 + HLE 27 + 2 M6.
Omdat ze meer stuurrijtuigen me GF hadden dan HLE 27 met GF.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 20:41
door ronny
Robin schreef:ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?
Er zijn opleidingsritten met het stuurrijtuig.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 21:18
door thomaslj
Wat bedoelt ge met 'GF' alstublieft?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 21:22
door Steven
GF koppeling
GF = george fischer = de fabrikant van die koppelingen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 21:30
door thomaslj
Steven schreef:GF koppeling
GF = george fischer = de fabrikant van die koppelingen.
& andere treinen hebben andere soorten koppelingen?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 21:52
door Steven
klassiekjes en vierledige stellen hebben een henricot koppeling
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 22:23
door pietje
Steven schreef:klassiekjes en vierledige stellen hebben een henricot koppeling
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.
En HST's (Thalys, Eurostar) hebben een Scharfenberg-koppeling (Ook wel Schaku genoemd) dacht ik.
Zie ook op deze wikipedia bladzijde

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 sep 2010, 22:37
door Steven
pietje schreef:
Steven schreef:klassiekjes en vierledige stellen hebben een henricot koppeling
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.
En HST's (Thalys, Eurostar) hebben een Scharfenberg-koppeling (Ook wel Schaku genoemd) dacht ik.
Zie ook op deze wikipedia bladzijde
ja inderdaad ik was het HST materiaal vergeten.