Pagina 37 van 80

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 05 okt 2012, 17:20
door LHOON
am62 schreef:
LHOON schreef:wat is de "rest"? controle van de bewegingen, enz?
De man hield toezicht op de veiligheid, het personeelsbeheer en de bediening van de seinhuizen. (althans dat is een citaat van de afscheidnemende Fons dat door een journalist van HBVL werd genoteerd)
En wie gaat dit toezicht dan overnemen? Centraal vanuit Brussel?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 05 okt 2012, 17:58
door Bibke
Nu worden de overwegen tussen Lommel en Neerpelt (vanuit 1 seinhuis), alle wissels vanuit de beide seinhuizen, aanleggen van rijpaden gedaan vanuit Neerpelt.
Dat gaat met de in dienststelling van de EBP Mol vanuit Mol gebeuren.
Je zag Fons (of zijn personeel) rijden met zijn (hun) fiets van het station of het eerste seinhuis naar het seinhuis kant Hamont fietsen om daar de bedieningen te doen.

Dus enkel de loketten zullen overblijven.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 05 okt 2012, 18:02
door Bibke
Voilà sé, een foto van de Fons toen hij het seinhuis kant Hamont bediende tijdens de inhuldigingsrit van de 5183 op 27 juni 2009.
Afbeelding

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 05 okt 2012, 21:36
door Paul
Bibke schreef:Nu worden de overwegen tussen Lommel en Neerpelt (vanuit 1 seinhuis), alle wissels vanuit de beide seinhuizen, aanleggen van rijpaden gedaan vanuit Neerpelt.
Dat gaat met de in dienststelling van de EBP Mol vanuit Mol gebeuren.
Ja, maar dat gaat toch nog wel even duren (tegen 2014?). De wissels in Neerpelt moeten omgebouwd worden naar elektrische aansturing en beveiliging en zo. Dus in afwachting zal toch iemand anders de taken van "de Fons" moeten waarnemen?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 05 okt 2012, 21:42
door Bibke
Eigenlijk was het de bedoeling dat ze in 2013 uit dienst gingen.
Ik had graag daaromtrent een trein ingelegd naar Neerpelt. Met nog wat bezoeken aan andere locaties.

De taken die Fons deed werden/worden ook door anderen gedaan maar zijn functie (stationschef) wordt niet meer vervangen.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 06 okt 2012, 00:35
door LHOON
Bibke schreef:
De taken die Fons deed werden/worden ook door anderen gedaan maar zijn functie (stationschef) wordt niet meer vervangen.
Wie is er dan de "chef"? Die van Mol?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 06 okt 2012, 14:24
door ijzeren rijn 82
Bibke schreef:Eigenlijk was het de bedoeling dat ze in 2013 uit dienst gingen.
Ik had graag daaromtrent een trein ingelegd naar Neerpelt. Met nog wat bezoeken aan andere locaties.
laat maar komen ! zo een leuk ritje als destijds met de inhuldiging van de 5183 zie ik nog wel is zitten op de limburgse diesellijnen , misschien als de het opknappen van de reeks 62 gebeurt is ?? groene 62+ M2 of K rijtuigen is wel leuk

IJzeren Rijn

Geplaatst: 08 dec 2012, 21:12
door centerfold
Sinds vandaag is de nieuwe seininstallatie op het traject van Neerpelt tot Mol in werking getreden. Natuurlijk volledig uitgerust met TBL1 en met veel kortere blokken tussen de verschillende seinen. Het enige jammere is natuurlijk dat hiermee een einde komt aan de "bewoning" van de seinhuizen in Neerpelt. De ouwe trouwe saxby post mag bij deze met pensioen. Ik hoop alleen dat ze snel met de restauratie van het seinhuis beginnen en de saxby mooi oppoetsen als een monument voor het nageslacht. http://www.youtube.com/watch?v=d498z6eg ... ults_video

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 09 dec 2012, 04:23
door Steven
Je wil waarschijnlijk TBL1+ zeggen ipv TBL1, want beide zijn niet gelijk aan elkaar.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 09 dec 2012, 09:49
door ostbahnhof
Ergens in 1991 of 92 was er een toeristenrit over de ijzeren rijn van antwerpen naar nederland.
Was erbij maar weet niet meer uit welk materiaal die trein bestond en welk station in nederland onze bestemming was.

Kan iemand helpen, zijn er foto's van?

thanks
o

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 09 dec 2012, 10:48
door Bibke

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 09 dec 2012, 11:23
door ostbahnhof
Bibke schreef:Normaal gezien moet dat de Teuten Express gewwest zijn tss Neerpelt en Weert tijdens de TTB-dag.
T zal dat wel geweest zijn want kan me ook niets anders in mijn herinnering ophalen
Bedankt

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 10 dec 2012, 19:36
door Shrek
centerfold schreef:Sinds vandaag is de nieuwe seininstallatie op het traject van Neerpelt tot Mol in werking getreden. Natuurlijk volledig uitgerust met TBL1 en met veel kortere blokken tussen de verschillende seinen. Het enige jammere is natuurlijk dat hiermee een einde komt aan de "bewoning" van de seinhuizen in Neerpelt. De ouwe trouwe saxby post mag bij deze met pensioen. Ik hoop alleen dat ze snel met de restauratie van het seinhuis beginnen en de saxby mooi oppoetsen als een monument voor het nageslacht. http://www.youtube.com/watch?v=d498z6eg ... ults_video
Van Neerpelt tot Mol ja, maar Neerpelt zelf zit er toch nog niet bij? Dat is pas voor volgend voorjaar hoor.
(Dus de seinhuisjes werken nog heel eventjes :lol: ).
Ik kan ook met 100% zekerheid zeggen dat er daar geen TBL1 ligt, TBL1 wordt zelfs weggehaald op plaatsen waar het al lag.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 10 dec 2012, 22:12
door Bibke
Aha, mij heeft me laten weten dat dit weekend alles overgenomen werd.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 12 dec 2012, 13:14
door Shrek
centerfold schreef:Sinds vandaag is de nieuwe seininstallatie op het traject van Neerpelt tot Mol in werking getreden. Natuurlijk volledig uitgerust met TBL1 en met veel kortere blokken tussen de verschillende seinen. Het enige jammere is natuurlijk dat hiermee een einde komt aan de "bewoning" van de seinhuizen in Neerpelt. De ouwe trouwe saxby post mag bij deze met pensioen. Ik hoop alleen dat ze snel met de restauratie van het seinhuis beginnen en de saxby mooi oppoetsen als een monument voor het nageslacht. http://www.youtube.com/watch?v=d498z6eg ... ults_video
Ik zal het hier ook nog maar eens zeggen: dit bericht is niet correct.
De Saxby-seinhuizen zijn nog steeds actief en zullen dit nog enkele weken/maanden blijven (al zal het geen half jaar meer zijn).